עבור לתוכן העמוד
Menu

גנרל לבנוני מאיים על ישראל בעקבות בניית החומה

הדברים נאמרו במסגרת ראיון רחב בערוץ TRT הטורקי

דובר יוניפ"ל, אנדריי טאנטי, כוח האו"ם החוצץ בין ישראל ללבנון והחיזבאללה, אישר בשידור בערוץ הטורקי TRT בתכנית שעסקה בתקרית בצפון ובבניית החומה בגבול הלבנון.

נקודת המבט מטהראן: ישראל הושפלה – נתניהו מנסה להסית את הבעיות מבית

בתכנית השתתף השגריר בדימוס, אלן בייקר, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, איסעם ג'אבר, גנרל לבנוני בדימוס ומחמוד מהארני, פרופ' מאוניברסיטת טהארן.

חלקו הראשון של הדיון שעסק בתקרית בצפון, טען פרופ' מהארני כי "לא היה שום כטב"מ איראני שחדר לישראל". עוד אמר כי הכטב"מים הפועלים בסוריה מופנים כולם נגד המלחמה בדאעש ובאלקעידה והאשים את ישראל בשיתוף פעולה עם מחבלי דאעש ואל קעידה.

עו"ד אלן בייקר, לא קיבל את הטענות הללו ותקף אותם: "הייתה הפרה של הריבונות הישראלית" לדבריו וציין את העובדה כי הכטב"מ נמצא בידיים ישראליות, דבר המוכיח את נכוחות טענתה של ישראל.

בהמשך הדיון ניסה פרופ' מהארני להתחמק ממספר נקודות בנוגע לפעילות האיראנית בסוריה וטען כי "ישראל הושפל כאשר המשטר הסורי הצליח להפיל מטוס קרב מתקדם מסוג F-16, הכוחות האירנאים והסורים כלל לא נפגעו מן ההתקפות הישראליות וכי נתניהו ביצע אותם, בשל הבעיות בישראל".

התגרות של החיזבאללה נגד ישראל
התגרות של החיזבאללה נגד ישראל

גנרל לבנוני מאיים על ישראל

לאחר מכן, פנה המראיין, אל דובר יוניפי"ל בביירות ושאל אותות האם ישראל פועל בניגוד לחוק הבינלאומי בזמן שהיא בונה את החומה. הדובר, אנדריי טאנטי, אישר כי ישראל מבצעת את העבודות מדרום לקו הכוחל ואינה עובדת בשטח  לבנון. עוד ציין טאנטי כי יוניפי"ל עובדים עם הצדדים על המשך העבודות באזורים הנחשבים לרגישים וכי הם מקווים להגיע להסכמה בין הצדדים.

עו"ד אלן בייקר, היועץ המשפטי לשעבר של משרד החוץ, ציין בדבריו כי הוא היה חלק משיחות בנקורה לחתימה על ה"קו הכחול" וציין כי בגלל לחץ סורי לא קיים שום גבול מוסדר בין ישראל לבין לבנון, דבר המונע הכרה הדדית בין גבולות הצדדים. "הסיבה שישראל בונה חומה במקומות מסוימים היא שהיא יודעת כי קיימות תכניות של החיזבאללה לתקוף את ישראל ולנסות לכבוש כפרים וערים בישראל והמטרה היא למנוע זאת".