עבור לתוכן העמוד
Menu

גם לאחר חיסולו ממשיך קאסם סולימאני לפרסם פוסטים בטוויטר

החשבון בטוויטר פעיל מאז שנת 2013 ושימש את סולמאני להעביר מסרים דתיים בעיקר • לאחר חיסולו נדמה כי דמות אלמונית שינתה את שמו ומבקש לשמר את מורשתו

חשבון הטוויטר הרשמי שנפתח ב-2013 במטרה לשמור את "המורשת" של סולימאני ממשיך לפעול ולפרסם טוויטים גם לאחר מותו.

למעלה משבוע לאחר שחוסל על ידי מל"טים אמריקאים כחלק מסיקול התכנית לפגיעה באינטרסים אמריקנים במזה"ת, ממשיך חשבון הטוויטר של קאסם סולימאני לצייץ פוסטים שונים. החשבון פעיל מאז שנת 2013.

 

נדמה כי מיד לאחר חיסולו שונה שמו של החשבון מ Ghasem Soleimany ל – Ghasem Soleimany Ideology.

ביום ההתנקשות בסולימאני, ב-3.1.2020, החשבון פרסם מחדש קטע וידיאו מפורסם מפגישה של סולימאני עם לוחמי "חזית ההתנגדות" (ככל הנראה מהעיר חלב בסוריה). בקליפ זה, הוא אומר ללוחמים: אין לנו פחד מהחיים שלנו. לכן מי שמאיים שירצח אותנו, זה דומה לכך שייתן לנו צל"ש.

שוב ביום ההתנקשות, החשבון פרסם ציור המראה את האימאם חסין, האימאם השלישי ונכדו של הנביא מוחמד אשר נרצח בקרב המפורסם בכרבלא בראשיתו של האיסלאם, בא אל גן העדן בכדי לקבל בחיקו את סלימאני הפצוע והמדמם (מההתנקשות).

יומיים אחר כך ובתגובה לאיומי הנשיא טראמפ על רשימה של 52 יעדים באיראן שארה"ב תתקוף אותם אם איראן תגיב להתנקשות בסולימאני נכתב בחשבון: היום אין רק איראן אחת שתאוים. היום באזורנו צמחו כמה איראנים (מספר מדינות כמו איראן) גדולות (על ארה"ב להתמודד עם מספר מדינות כמו איראן).

הדברים ככל הנראה מתייחסים למדינות הידועה של סולימאני, אשר אמר כי כל פעם שהוא הולך לקבור עוד חבר ולוחם או הולך לבתי קברות לטקסי אזכרה לזכר הלוחמים והחברים שלו ושל המדינה, הוא הגיע למסקנה שאנשים צריכים להיות טובים ואמיתיים כדי להיכנס ללבבות. בדבריו אומר לקהל שלו בנאום זה: "אני רוצה שכל עוד אני בחיים, אתם תעידו בפני האל האם הייתי אדם טוב?"

ב-7.1.20202 בהמשך לאיומי הנשיא טראמפ ועוד לפני קבורתו של סולימאני פורסמה מחדש תמונתו של סולימאני שפורסמה שנה קודם לכן תחת הכותרת: I Will Stand Against You. . התמונה פורסמה לפני כשנה לאחר פרסום תמונה של הנשיא טראמפ תחת כרזה של התכנית Game of Thrones. סולימאני הגיב אז בהתאם.

יממה לאחר מכן המשיך מפעיל החשבון האלמוני לפרסם ציוצים בשמו של סולימאני. בציוץ פורסם ציוץ של סרטון בו נואם סולימאני ליד לוחמים ככל הנראה באזורי הלחימה בסוריה. מדבריו ניתן להסיק כי הוא בא לנחם אותם על כך שאיבדו חמישה חברים והם בוכים בנוכחותו של סולימאני על המקרה.

סולימאני אומר להם, "חללים אלה היו מתנות שלנו למען דרך האל. מות החברים צריך לחזק את רוח הקרב שלנו שנילחם למען הילדים והנשים שהזאבים (אנשי דאעש) מאיימים עליהם. תהיו חזקים. הלוחמים שהיו קרובים יותר לנופלים דווקא צריכים להיות חזקים יותר".

ב-9.1.2020, החשבון פרסם קטע וידיאו מקריאת תפילות של סולימאני בבית הקברות של לוחמי מלחמת איראן- עיראק שהיו חבריו. הוא בוכה בעת קריאת התפילה.

3 ימים לאחר מכן צויצה קריקטורה פוליטית ונכתב: "אפילו אותם האנשים בעלי דעות פוליטיות Semi-liberal או ליברליות, מסכימים היום לכך שתוצאה של משא ומתן עם האויב אינה שונה מכניעה לאויב".

ככל הנראה בעלי החשבון בקשו להגיב לרצון של הנשיא רוחאני להתחיל במו"מ. את הדברים אמר רוחאני בפגישה עם אמיר קאטר שהגיע לביקור ראשון באיראן. התקשורת המזוהה עם המחנה השמרני המתנגד לרוחאני, הביעה הערכה כי השייח ת'מים פועל כמתווך בין טראמפ לרוחאני ומנסה להוריד את רמת המתיחות בין איראן לארה"ב ולבדוק את האפשרות לדיאלוג מאחורי הקלעים בין טהראן לוושינגטון.