עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד עונה לעריקאת: "זו לא הדרך הדיפלומטית"

ד"ר דורי גולד התראיין לערוץ פוקס ניוז לאחר ביקורו של סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס והגיב לדבריו של סאיב עריקאת שאיים כי הצעדים של ארה"ב עלולים להוביל לאלימות • פנס: על הפלסטינים חזור לשולחן המו"מ

ערוץ החדשות האמריקאי, פוקס ניוז, אירח אתמול (רביעי) את סגן הנשיא פנס, בתכוניתה של שאנון בריים, לראיון בעת ביקורו בישראל, את ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ואת סאיב עריקאת, אחד מהנושאים והנותנים הוותיקים ביותר של הרשות הפלסטינית.

לראיון המלא:

קודם לראיון עם ד"ר גולד, נקט עריקאת בסוג של לשון מאיימת כלפי ארה"ב ואמר: " כעת לאחר החלטת הנשיא טראמפ, להכיר בירושלים כבירת ישראל ואז להודיע, בניגוד למחויבות שלו, על קיצוץ התקציב לאונר"א אנו מאבדים תקווה. ואם אתה מאבד תקווה באזור הזה, זה מפתח לשפיכות דמים".
נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה לא נשאר חייב ותקף ישר בתחילת דבריו את הלשון של עריקאת. "הוא מקצוען והוא צריך לדעת טוב יותר…כשסאיב עריקת מדבר על שפיכות דמים, אלימות – וזו לא הדרך לנהל את השיח הדיפלומטי, זו לא הדרך לדבר אל הציבור האמריקאי. שאם ארה"ב תחליט דבר מסוים התגובה הפלסטינית תהיה פיצוץ וזעם פלסטיני, הוא צריך לענות לקהילה הבינלאומית על הדאגות לגבי ירושלים וסוגית הפליטים", הדגיש גולד.

גולד תוקף את אונר"א

לאחר מכן הדגיש בדבריו מנכ"ל משד החוץ לשעבר את הסוגיה של קיצוץ התקציב לאונר"א. לדבריו של גולד הארגון הזה אינו מתפקד כמצופה ממנו וזאת בשל המנדט השונה לשיקום פליטים איתו הוא מתקיים, העובדה כי נחשף לא אחת כי הארגון משתף פעולה עם החמאס ומחביא נשקים במוסדותיו וכי מספר הפליטים הפלסטינים גדל: "אחרי מלחמת העולם היו מיליוני פליטים – כמה יש היום ? אפס!", אמר ד"ר גולד והמשיך: "כמה פליטים היו לאחר שנת 1949 – חצי מיליון, כמה ישנם כיום? 5 מיליון – לארה"ב ישנה זכו להעלות שאלות על כך".

הדברים של עריקאת:

פנס: "הפלסטינים נטשו את תהליך השלום ב-2014"

בראיון לפוקס ניוז אמר סגן הנשיא פנס כי "הנשיא טראמפ הוא אדם העומד במילתו. בדצמבר האחרון הוא עשה היסטוריה כאשר הכיר בירושלים כבירת ישראל. ובאותה נשימה אמר כי הוא יעביר את השגרירות לירושלים. הוא העניק לי את הכבוד הגדול להודיע על כך שזה יעשה עד סוף השנה. זה חשוב שהעם בישראל ידע כמה הממשל האמריקני תומך בישראל". עוד אמר סגן הנשיא: "אני מאמין כי לאחר ההכרה כעת ישנה הזדמנות יותר טובה לעשות שלום".
"האמת היא שהפלסטינים בחרו לעזוב את תהליך השלום ב-2014. הגיע הזמן שהפלסטינים יחזרו אל שולחן המו"מ…אנחנו לא קבענו שום דבר בהכרזה הזו והצדדים ידונו ביניהם על הנושאים", הצהיר פנס.

פנס הדגיש כי העולם הערבי השתנה לאור האיום האיראני וכי על הפלסטינים להבין זאת.
"את אונר"א יש לבחון מחדש", ציין פנס. "אנחנו לא יכולים להמשיך לעשות כל הזמן אותו הדבר ולצפות לתוצאות אחרות", הדגיש סגן הנשיא בנוגע לארגון האו"ם.