עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: הפלסטינים ידרשו שינוי מההנהגה שלהם

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה: הפלסטינים יוצרים זיקה במקום שאין צורך בכך • "הכנס הזה מוכיח שהמפתח לשגשוג אזורי הוא לא רק הנושא הפלסטיני"

חלקה הראשון של "תכנית המאה" של נשיא ארה"ב יצא אתמול (שלישי) לדרך בבחריין במסגרת הסדנה הכלכלית אותה פתח יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר.  התכנית שהוצגה בתחילת השבוע מדברת על השקעות רבות בגדה המערבית, עזה ומדיניות ערב הסובבות במטרה להאיץ את הפיתוח הכלכלי שלהם ולהשרות אווריה חיובית באזור. ד"ר דורי גולד, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר ונשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שנשא ונתן מול הפלסטינים במשך שנים אומר כי העקשנות הפלסטינית לא לקיים מגיעים מול ישראלים תהיה בעורכיהם.

"אף אחד לא דרש מהם לוותר על הדרישות המדיניות שלהם. מה שנדרש מהם זה רק לקבל אשרת כניסה לבחריין. הם יוצרים זיקה בין נושאים שונים שאינם קיימים", גולד מזהיר: "לדעתי הפלסטינים ידרשו שינוי מההנהגה שלהם. אם זה לא יבוא בחודש הקרוב, בחצי השנה הקרובה זה יבוא בעתיד הקרוב לעין. אם תיווצר תחושה כי 'הרכבת יצאה מן התחנה' והפלסטינים לא עליה, הדבר עלול להגביר את תחושת המרמור של העם הפלסטיני כלפי ההנהגה".

הפלסטינים חוששים: מה אחרי ועידת בחריין?

הכנס בבחריין: היבטים אזוריים

ד"ר גולד התייחס גם להיבטים האזורים של הועידה: "זו התחלה. עצם קיום הועידה בבחריין, שאינה זזה בלי אישור  של ערב הסעודית מעידה על כך שייתכן ובקרוב היחסים שהיו מאחורי הקלעים עם מדינות ערב, איתן אין לנו הסכמי שלום, יחשפו לאור היום".

"הכנס הזה מוכיח שהמפתח לשגשוג אזורי הוא לא רק הנושא הפלסטיני, אלא גם מה שיקרה במצרים בירדן ובמדינות נוספות מסביב כמו לדוגמה סיני. ד"ר שמעון שפירא, הציג במסמך של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה את החשיבות של פיתוח צפון סיני לפלסטינים בעזה. שיפור היכולת של הייצוא הפלסטיני מזרחה , ישפיע על יו"ש. החיבורים הללו הם העתיד".