עבור לתוכן העמוד
Menu

בשאר אסד עמד לוותר על השלטון ולדרוש מקלט במדינה אחרת  – קאסם סולימאני מנע זאת

בראיון מקיף סיפר חברו הקרוב של קאסם סולמאני על התקופה שליווה אותו במהלך ביקוריו השונים בעיראק וסוריה • "הוא נהג לישון שעות מעטות" , סיפר למראיין

ידידו הקרוב והיועץ של ק'אסם סולימאני חשף כי בשאר אסד היה על סף ויתור על שלטונו והתכוון למצוא מקלט במדינה אחרת (ככל הנראה רוסיה) ולנטוש לנצח את מולדתו. לפי חסן פלארק שימש בתפקיד יועץ ועוזר מיוחד של מפקד כוח אלקודס, היה זה קאסם סולימאני אשר אמר לאסד כי "האופציה האחת והיחידה העומדת מולנו להשגת ניצחון כי התנגדות, ובסיוע של האל נגיע לכך", והוא מימש את דבריו.

חסן פלארק שימש בתפקיד יועץ ועוזר מיוחד של מפקד כוח אלקודס. הוא התמנה לתפקיד זה לפני מספר חודשים והיה למעשה האחראי לענייני כוח אלקודס בעיראק תחת מסווה של "מטה שיקום המקומות הקדושים של עיראק". הוא גאה בכך שליווה את סולימאני לאורך כ-41 שנות קיום הרפובליקה האסלאמית ושירת לצדו במשמרות המהפכה עוד מלפני פרוץ מלחמת איראן- עיראק.

האם הנקמה על חיסול סולימאני תגיע מאפגניסטן?

בראיון לקראת יום הארבעים להתנקשות האמריקאית בחייו של קאסם סולימאני, אמר חסן פלארק לסוכנות פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, כי "תפקידו של כוח אלקודס של המשמרות הוא לתמוך בתנועות השחרור, לוחמי צדק וכל גורם העומד מול היהירות העולמית ופועל למען יוקרת המוסלמים". הוא חשף כי כוח אלקודס בנוסף לפעילותו הידועה עד כה בלבנון, סוריה, עיראק ותימן, פעל גם באפגניסטן ואסיה התיכונה.

סיפורי הקרבות של סולימאני

פלארק נזכר באחד הקרבות המוצלחים של סולימאני עת פיקד על כוחות מעטים שלחמו בטאליבן באפגניסטן ובהעברת הפיקוד לאחמד שאה מסעוד, המפקד האגדי האפגני אשר נלחם בטאליבאן עד שנרצח מספר ימים לפני 11 בספטמבר 2001.

הוא סיפר גם על מקרה אחר כאשר מיליציות בלוצ'יות איראניות המתנגדות למשטר האיראני ופועלות מפקיסטן, חטפו אוטובוסים של 90 חיילים איראנים והעבירו אותו לפקיסטאן. לדבריו,כאשר התברר כי יהיה קשה מאוד לשלם את המחיר הכבד שהחוטפים דרשו (שחרור מאות בלוצ'ים בבתי כלא של איראן), סולימאני תכנן מבצע לשחרורם שהסתיים בהצלחה, והוא בעצמו סרק את השטח הפקיסטאני ונכנס עד עומק של 60 קילומטרים לתוך המדינה השכנה (בלי תיאום עם ממשלת איסלאם אבאד). לדברי פלארק, גורמים בתוך המשטר האיראני אמרו לסולימאני כי הוא נקט בצעד מסוכן המנוגד לחוקים בינלאומיים, אך סולימאני אמר כי חשוב היה לו יותר להציל את החיילים החטופים.

פלארק שיתף בראיון את היחס הלגלגני של סולימאני ליכולות הצבאיים של ארה"ב ונהג לומר כי הצבא שלה הוא "נמר של נייר וכי לאמריקאים יש מוח של ציפור".

 

 

בראיון לסוכנות הידיעות פארס
בראיון לסוכנות הידיעות פארס

לדבריו, כאשר סולימאני החל במלחמתו בדאעש על אדמת עיראק, הוא הביע ספק באוזני סלימאני ואמר לו כי יצליח להביס את כוחות ארגון הטרור שהגיעו כבר לפאתי בגדאד ובכירי הצבא העירקאי ברחו ולא ענו לשיחותה טלפון. לדברי פלארק, סולימאני הגיע כמעט לבדו לבגדאד והדריך את הבכירים העיראקים על הצעדים שהם צריכים לנקוט מול דאעש ובכך "הציל את בגדאד תוך פחות מ-12 שעות". פלארק אמר כי סולימאני בעצמו נסע בתוך אחד מ-20 הרכבים על מנת ללחימה מול דאעש וכוחותיו של אבובכר אלבגדאדי ברחו לכיוון סאמרה, אך סלימאני דלק אחריהם עד למוסול ואף לאחר מכן. תחת פיקודו של סולימאני הצליחו הכוחות של הצבא העיראקי , כוחות המליציות והחיזבאללה הצליחו להביס את דאעש באזור ולפרק את ההתנגדות של דאעש על אדמת עיראק.

האם איראן נערכת לשלב הבא בנקמה על חיסול סולימאני?

חסן פלארק סיפר עוד כי סולימאני נהג לישון מספר שעות מעטות בלילה ונהג לקרוא רבות במהלך הטיסות והנסיעות. הוא נהג גם לכתוב רשמיםש ונים אותם היה שולח אל המנהיג העליון, עלי ח'אמנהאי. לדברי פלארק, סולימאני העמיק בקריאתו אודות הקמת מדינת ישראל.

"זיינב היתה קשורה מאוד לאביה ואף ליוותה אותו בהרבה מנסיעותיו כולל בעיראק, סוריה ולבנון ואף למדה ערבית טובה וקיימה קשרים ענפים עם ילדים של פעילי חזבאללה של לבנון", לדברי פלארק, זיינב סולימאני מודעת יותר מיתר אחיה על גודל הגבורה של אביהם וזו הסיבה שלאחר מות המפקד, זיינב סולימאני הפכה לדוברת המשפחה[1].

 

[1] https://www.farsnews.ir/news/13981119000183/%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DB%B4%DB%B0-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B1%D9%81%D8%A7%D9%82%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D9%84%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%A7-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%B1%D9%81%DB%8C%D9%82-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D9%85