עבור לתוכן העמוד
Menu

בעקבות קריאת סאדר: חלקים "מקאטיב חיזבאללה" יפרוקו

סופ"ש מעניין עבר על בירת עיראק ולאחר ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה: קריאתו של המנהיג השיעי נשמעה וכצעד בונה אמון הצדדים החליטו על פירוק ושילוב הדדי של מספר מליציות בתוך ה-PMU • בעיראק עדיין לא הוכרזו התוצאות הרשמיות של הבחירות

התפתחות מפתיעה בעיראק: לאחר  ניסיון החיסול של ראש הממשלה  בביתו  ולאחר ביקורו של מפקד משמרות המהפכה , איסמעיל קאאני מיד לאחר מכן, מנסים הצדדים היריבים לנסות ולגשר על הפערים לפני ההכרזה הרשמית על תוצאות הבחירות.

מצוקת הרש"פ במזרח ירושלים

ב-20 בנובמבר הודיעה תנועת ההתנגדות העיראקית "קטאב חיזבאללה" על פירוק גדודי ההגנה העממית, בעקבות קריאתו של איש הדת השיעי, מוקתדא סאדר, המתנגד לכוחות האיראנים וקרא לקבוצות חמושות להתפרק ולהניח את כל כלי הנשק בשליטה של ​​המדינה.

"ההנהגה הודיעה לנו כי על גדודי חיזבאללה, ובתגובה למה שפורסם על ידי אחת המפלגות הידידותיות בדבר היוזמה לפירוק כוחותיה הצבאיים, הוחלט על פירוק גדודי ההגנה העממית, השהיית כל פעילותה. ולסגור את המטה שלה", הודיע ​​ אבו עלי אל-אסקרי בטוויטר.

אל-אסכרי גם הבהיר כי חברי הבריגדות המפורקות ישובצו בתוך יחידות הגיוס העממי (PMU)  בחסות המדינה.

ההודעה של קטאב חיזבאללה מגיעה יום אחד לאחר שמנהיג קואליציית "סירון", מוקתדא סאדר, הודיע ​​על פירוק חטיבת "אליום אל-מאווד".

"כמחווה של רצון טוב ממני, אני מכריז על פירוק חטיבת "אליום אל-מאוו"ד ועל סגירת המפקדה שלה", הודיע ​​סאדר באמצעות המדיה חברתית.

"אני מקווה שהצעד הזה יהיה ההתחלה לפירוקן של קבוצות חמושות כמו גם מסירת הנשק שלהן וסגירת הבסיסים שלהן", הוסיף.

סאדר הכריז בתחילת השבוע על סדרה של תנאים לכוחות פוליטיים שיעים להשתתף בהרכבת הממשלה העיראקית הבאה, כשבמרכזה פירוק כל הפלגים החמושים.

החדשות מגיעות על רקע הפגנות מתמשכות בבירת עיראק נגד תוצאות הבחירות בחודש שעבר, שבהן זכתה קואליציית סאירון ברוב גדול של המושבים בפרלמנט, בעוד שרוב המפלגות השיעיות האחרות נותרו לאסוף את הפיסות, וזכו רק בקומץ מושבים.

מאז, אלפי תלונות הוגשו לוועדת הבחירות העליונה העצמאית בעיראק (IHEC) בטענה שבוצעה הונאה בספירת הקולות האלקטרונית.