עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר במשה"מ טוען: ההחלטה על העלאת מחירי הדלק – קנוניה של רוחאני

רחים נועי אק'דם, מפקד המשמרות המהפכה, האחראי על פיקוד הכוחות מטעם איראן בסוריה האשים את הנשיא כי העלאה את מחירי הנפט לאחר שאחיו הורשע במעילות ענק ונשלח לכלא • עוד האשים כי גולה איראני לחטף חזרה למדינה ובידיו רשימה של "בוגדים" מתוך הממשלה שעזרו לו בחשיפת מידע אולם המחאות בלמו את פרסום שמם

רחים נועי אק'דם, מפקד המשמרות המהפכה, האחראי על פיקוד הכוחות מטעם איראן במטה המכונה "הקדושה זיינב" בסוריה, תוקף בחריפות בהרצאה שנשא במסגד הגדול ע"ש "אימאם חמיני" בעיר תבריז את הנשיא חסן רוחאני ומאשים אותו שהחלטתו הפזיזה לייקר את מחירי הדלק עד 300% בבת אחת, אשר הכניסה את המדינה למצב בטחוני רגיש ביותר בגלל פרוץ המחאות הקשות ברחבי איראן, הייתה למעשה צעד מחושב ומתוכנן מראש מטעם הנשיא אשר רצה לפגוע בשלטון בשל האשמות העומדות נגד אחיו במעשי שחיתות ומעילות ענק.

חסין פרידון, אחיו וראש הלשכה של הנשיא לשעבר, נידון בתחילת השנה לחמש שנות מאסר ולתשלום של 2.5 מיליון דולר, זאת לאחר משפט שהתנהל במשך שנתיים.

הוא הועבר לכלא לפני כחמישה חודשים, אך לאחר מספר שעות באותו היום, הוא יצא מהכלא עם נייר עליו כתוב "אסיר בחופשה".

"החופשה" של אחיו של הנשיא נמשכת עד כה ללא כל הסבר.

קמפיין "השחר הגדול" של חמאס ופת"ח על הר הבית – הגפרור שעלול להדליק את ירושלים

אז נטען ברשתות החברתיות כי הנשיא רוחאני איים על המנהיג שאם אחיו לא ישוחרר, מידע רגיש על מקורבי המנהיג יכול לדלוף לעיתונות בינלאומית.

החלטת רוחאני לייקר את מחירי הדלק התקבלה כחודש לאחר פרשת אחיו. עתה, המפקד הבכיר של משה"מ בסוריה, טוען כי רוחאני איים שאם אחיו ייעצר הוא "יכריז מלחמה" על בכירי המשטר, הצעג הראשון בדרך למימוש האיום היה העלאת מחירי הדלק.

עוד אמר רחים נועי אק'דם כי המנהיג העליון, עלי ח'אמנהאי נאלץ לקבל החלטות קשות ולנהל את המשבר הגדול שפרץ וסיכן את יסודות המשטר והצליח למנוע מלחמת אחים.

איש משה"מ האשים גם את הנשיא רוחאני ואת בכירי ממשלתו שהיו להם קשרים עם רוחאללה זם, מתנגד המשטר המתגורר בפאריס ונחטף על ידי משמרות המפכה לפי החשד לפני מספר חודשים בחו"ל וכעת נמצא באיראן. לדברי נועי אק'דם, זם העביר לחוקריו שורה ארוכה של שמות של גורמים בתוך ממשלת רוחאני אשר העבירו לו בתדירות מידע חסוי ועזרו לו לחשוף באתרים השונים של הגולים בצרפת מידע אודות המשטר ופגעו בשלטון.

נועי אק'דם אמר כי ארגון המודיעין של המשמרות התכוונו לפרסם את הרשימה של שמות "הבוגדים", אך המהומות והמחאות הארציות אשר סיכנו את המשטר ועיכבו לעת עתה את פרסום הרשימה, אך לדבריו, היא תפורסם בעתיד ו"החלטת המשמרות לא תבוטל".

"שחר סולימאני" – החלו אירועי יום ה-41 למהפכה האיסלמית

ניסיון הטיוח אל מול הנשיא והמנהיג העליון

אתמול פרסם ה"ניו יורק טיימס" את האיום של נשיא איראן רוחאני כי יתפטר מתפקידו אם איראן לא תקח אחראיות על יירוט המטוס האוקראיני זאת לאחר שהבין כי נעשה ניסיון טיוח גדול על ידי ראשי המערכת הצבאית .

לפי הדיווח בעיתון האמריקני, המפקדים הבכירים במשמרות המהפכה ידעו כבר בתוך דקות ספורות שהמטוס, שהתרסק סמוך לנמל התעופה בטהרן ב-8 בינואר, הופל על-ידי שני טילי קרקע-אוויר. את הטילים ירה קצין שזיהה את המטוס בטעות כטיל שיוט, בשעות המתוחות שלאחר מתקפת הטילים האיראנית נגד בסיסים אמריקניים בעיראק.

לפי ה"ניו יורק טיימס" המפקדים הבכירים נמנעו מלחשוף את הטעות, אפילו לא בפני הנשיא חסן רוחאני, שממשלתו בימים הראשונים שלאחר ההתרסקות הכחישה שוב ושוב את הטענות במערב שלפיהן המטוס הופל על-ידי איראן. בסופו של דבר הם נאלצו לספר לו על כך, אך המשיכו לדרוש שהדבר לא ייחשף בפני העולם. הנשיא רוחאני, כך דווח, זעם ודרש לחשוף זאת בפומבי, ואף איים להתפטר. רק אז, שלושה הימים אחרי ההתרסקות, התערב המנהיג העליון עלי חמינאי והורה לממשלה להודות בטעות.

 

https://iranwire.com/fa/features/35708