עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר בעיראק: לא ננרמל את היחסים עם ישראל לעולם

שלוחותיה של איראן ברחבי המזרח התיכון מישירים קו עם עמדת טהראן ויוצאים נגד הסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. בין המגנים ארגון החיזבאללה שהוציא הודעת גינוי מהירה להודה האחרונה מבחריין וטורקיה. גם בעיראק מנהיג "התנועה החכמה הלאומית", סייד עמאר אל-חכים, שלל באופן מוחלט את האפשרות לנורמליזציה של היחסים בין עירק לישראל. הדברים נאמרו בעת ישיבה […]

שלוחותיה של איראן ברחבי המזרח התיכון מישירים קו עם עמדת טהראן ויוצאים נגד הסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. בין המגנים ארגון החיזבאללה שהוציא הודעת גינוי מהירה להודה האחרונה מבחריין וטורקיה.

גם בעיראק מנהיג "התנועה החכמה הלאומית", סייד עמאר אל-חכים, שלל באופן מוחלט את האפשרות לנורמליזציה של היחסים בין עירק לישראל. הדברים נאמרו בעת ישיבה של חברי מפלגה ומקורבים ובה הבהיר כי "נורמליזציה של הקשרים בין עירק למשטר הציוני בישראל לא יתקיים."
"נושא פלסטין לא יסתיים. זה מסובך באופן כללי, "הוסיף.


הוא התייחס להחלטה של בחריין לנרמל את הקשרים עם ישראל כחלק מלחץ דיפלומטי של ארה"ב.

חיזבאללה: "בגידה גדולה"

 החיזבאללה פרסם הודעת גינוי חריפה על ההכרזה של בחריין, ותיארה זאת כ"בגידה גדולה "בעם הפלסטיני.

"חיזבאללה מגנה בחריפות את המהלך של המשטר השולט בבחריין להכרה בישראל ובכל שאר צורות הנורמליזציה המתוכננות עמה", נכתב בהצהרת תנועת ההתנגדות ביום שבת.

עוד נכתב כי המהלך של "המשטר העריץ בבחריין" נעשה בהוראת ארצות הברית.

"צעד זה ננקט במסגרת מדיניות המנוהלת על ידי משטרי שכירי חרב, שהם בוגדים לאומותיהם, ומפרסמים את יחסי הנסתרות ארוכי הטווח שלהם שהפכו ליחסים פתוחים".

עוד נמסר כי "כל ההצדקות שצוטטו על ידי שליטים אוטוריטריים אלה אינן יכולות לספק תירוץ לבגידה גדולה זו", על פי Press TV.

 

שר החוץ של תימן: לא ננרמל את היחסים עם ישראל 

גם שר החוץ של תימן הצטרף לגינויים והודיע כי תימן לא תנרמל את היחסים עם ישראל עד שהפלסטינים יקבלו מדינה ריבונית משלהם עם ירושלים כבירתה, כפי שפורסם במסגרת הליגה הערבית.

תימן "תמיד תעמוד לצד" העם הפלסטיני "עד שתשיג את זכויותיו הבלתי ניתנות לערעור", צייץ מוחמד אל-הדרמי זמן קצר לאחר פרסום ההסכם עם בחריין.

הערותיו הם המשך לדברים שנאמרו על ידיו גם בנוגע להסכם עם איחוד האמירויות.