עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר במשמרות המהפכה: "אנו נכנסו ללבבות העמים"

בכירי משה"מ: איראן תעמוד לצד חיזבאללה עד להשמדה מוחלטת של ישראל ; דרשן יום השישי בטהראן : אם ארה"ב תדחוף את ישראל וסעודיה למלחמה נגד איראן – תל-אביב תמחק מעל פני האדמה

מפקד משמרות המהפכה מחמד עלי ג'עפרי אמר בשבוע שעבר  כי "איראן תמשיך לעמוד לצידו של חיזבאללה הלבנוני עד להשמדתה המוחלטת של ישראל מקור השחיתות וההרס". הוא הוסיף, כי "אם איראן תאוים מחוץ לגבולותיה היא לא תהסס להגיב גם מחוץ לגבולותיה"[1].

ג'עפרי שיגר  למנהיג "חזבאללה" נצראללה מכתב (בעקבות מותה של אימו של עמאד מ'עניה, אביו נפטר בשנה שעברה)  ברוח זו בו הבטיח כי סופה של ישראל קרוב וכי איראן תמשיך לעמוד לצידה של חיזבאללה. בכירים באיראן המשיכו לקיים קשרים תכופים עם משפחתו של עמאד מע'ניה, שנחשב (עד לחיסולו ב 2008) כבן טיפוחיו של המנהיג ח'אמנהאי[2].

מפקד משמרות המהפכה מחמד עלי ג'עפרי
מפקד משמרות המהפכה מחמד עלי ג'עפרי

לקריאה נוספת:

סגן נשיא איראן:  יש קונים חדשים לנפט שלנו

חשיפה מאוחרת באיראן: משמרות המהפכה העבירו מזוודות של חומרי נפץ לערב הסעודית

הגנרל חסין סלאמי, ממלא מקום מפקד משמרות המהפכה, אמר במהלך טקס החלפת מפקד דיביזיה סיד אלשהדא בטהראן (11 אוקטובר)  בהקשר זה כי  שום כוח ו/או השקעת משאבים כספיים ניכרים לא יצליחו להביס את חזבאללה (הלבנוני)  ואת אנצאראללה (המורדים החות'ים בתימן) , לעומתם ההשקעה והתבססות האיראנית באזורים אלה הוכיחה עצמה כיעילה "אנו נכנסו ללבבות העמים וזו הסיבה שאין כוח שיכול להביס את חזבאללה של לבנון או אנצאראללה של תימן או להכריח אותם לסגת.

הוא הוסיף, כי איראן חזקה בעת הנוכחית יותר מכל זמן אחר בעבר . סלאמי ציטט דברים מאת הנשיא האמריקאי שאמר כי איראן יכולה לכבוש את המזרח התיכון תוך 12 דקות, ואמר כי  דברים אלה מצביעים על עוצמתה.  הוא "הרגיע" כי אין בכוונת איראן לכבוש את המזרח התיכון  אך השפעתה של המהפכה האסלאמית באזור ובעולם גוברת  והיא מצליחה להצר את צעדי האויב במישור הצבאי והמדיני. הוא סכם ואמר כי "אנו יכולים להציל את מזרח התיכון מעול השטנים (ארה"ב השטן הגדול וישראל השטן הקטן)  תוך 12 דקות" .

אשר לארצות הברית אמר סגן מפקד משמרות המהפכה – כי  אלה (בתוך איראן) שסבורים כי ניתן להתגבר על הבעיות (של איראן) בדרך של פשרה עם ארה"ב, כדאי  שיביטו על צורת השיחה המשפילה של ארה"ב עם ערב הסעודית (בהקשר של העלמות העיתונאי הסעודי חאשוקג'י)  "כל הסתמכות על ארה"ב תגרור נזקים נוספים (לאיראן)… בעבר כבר הסתמכנו על אמריקה (הסכם הגרעין)  וראינו את התוצאה ולכן אסור לנקוט בשום צעד של הדברות עם ארצות הברית שעלול להוביל לתוצאה דומה.

בנוגע לקשיים הכלכליים אותם חווה איראן בשל המדיניות האמריקנית אמר סלאמי כי העם האיראני סובל  וסופג את הקשיים אך אין הוא מקשיב "לקריאות האויב (להפיל את המשטר)". הוא הדגיש כי איראן האסלאמית הסומכת ומסתמכת על  "הצעירים המוכשרים והחכמים שלה" תצלח גם את הקשיים הנוכחיים מה גם שמשמרות המהפכה כבר הכינו את עצמם להתמודד עם הבעיות ו"כל צעד גדול או קטן של האויבים יביא להשמדתם"[3].

הגנרל חסין סלאמי, ממלא מקום מפקד משמרות המהפכה
הגנרל חסין סלאמי, ממלא מקום מפקד משמרות המהפכה

איש הדת אחמד ח'תאמי, מדרשני תפילות ימי השישי של טהראן וחבר במועצת המומחים (המועצה הבוחר את המנהיג) איים (11 אוקטובר)  כי "על ארצות הברית לדעת שאם היא תנקוט במהלך מוטעה ותדחוף את ישראל וערב הסעודית לקראת מלחמה עם איראן, תל אביב תמחק מעל פני האדמה". הוא הדגיש, כי הטילים ארוכי הטווח של איראן תומכים ביכולתנו להתנגד ומה שהפך את אגרופינו לרבי עוצמה הם הטילים האלה"[4].

אחמד ח'תאמי, מדרשני תפילות ימי השישי של טהראן וחבר במועצת המומחים
אחמד ח'תאמי, מדרשני תפילות ימי השישי של טהראן וחבר במועצת המומחים

הוא הבהיר בדרשתו כי אויביה של איראן  מעודדים את הגורמים האנטי מהפכניים (האופוזיציה האיראנית)  להשפיע על דעת הקהל באיראן כאילו המשטר עומד להתמוטט אך עליהם להכיר בכך  כי לא כך הוא המצב.  לדבריו, אמצעי התקשורת של האויבים מומחים בהפצת שקרים על העוצמה של  ומצביעים על כך שהעם עייף ואינו תומך ומגן על המשטר אך סופם   כי "ייקחו את החלום הזה לקבר" שכן  המשטר ימשיך להתקיים. הוא אמר בהקשר זה  ש"הנשיא המשוגע האמריקאי" אמר לאירופאיים שאם הם ישתפו פעולה עם וושינגטון, המשטר האיראני יגיע לקצו תוך שלושה חודשים, אך "טראמפ הוא משוגע ובריון מהסוג הכי נמוך". לדבריו, אמריקה משקרת לבית הדין  של האג בטענה שמכירת תרופות לאיראן לא כלולה בסנקציות בשעה שזה לא המצב והחרם על תרופות מצביע על העוינות כלפי העם האיראני.

[1] https://tinyurl.com/tabnak-ir1110

[2] https://tinyurl.com/yjc-ir1110

[3] https://tinyurl.com/Salami-Tasnim

[4] https://tinyurl.com/entekhab-ir1110