עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר בלשכת עבאס טוען לשחיתות וגניבת כספי הסיוע

מנהל המחלקה המדינית לשעבר בלשכת יו"ר הרש"פ מאשים את יו"ר הרש"פ ובכירים בלשכתו בגניבת כספי הסיוע של הפלסטינים, הרש"פ מכחישה • נושא השחיתות במנגנוני הרש"פ הינו שיחת היום ברחוב הפלסטיני והוא פוגע קשות במעמדה של הרש"פ בקרב הציבור

נושא השחיתות ברש"פ מעסיק מאוד את הרחוב הפלסטיני בשטחים, עד לפני כמה ימים הנושא האחרון המדובר בתחום הזה היה חשדות לשחיתות בקרן הממשלתית שהקימה הרש"פ לסייע לנפגעי הקורונה והמכונה בערבית "ווקפת עיז", תושבים בשטחים טענו כי רק פעילים של פת"ח זכו להינות מהקרן הזו בגלל קשריהם לבכירים ברש"פ, הרש"פ מכחישה. אולם, עכשיו עוסקת שיחת היום בפרשה החדשה של השחיתויות בלשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.

סוכנות הידיעות הנקראת "המרכז הפלסטיני לתקשורת" וגם סוכנות הידיעות "שיהאב" המזוהה עם חמאס, פירסמו ב-11 ביוני סרטון וידאו של יאסר ג'אדאללה, מנהל המחלקה המדינית לשעבר בלשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס,שבו הוא חושף פרשות שחיתות גדולות הקשורות לגניבת כספים שהגיעו לרש"פ מגופים בינלאומיים ואת הדרך שבה הועברו הכספים האלה לחשבונות אישיים.

הוא טען בסרטון כי כל הכספים הנמצאים במשרד האוצר הפלסטיני תחת הכותרת "סיוע מהאיחוד האירופי ומדינות ערב" מועברים ברובם ללשכת הנשיאות הפלסטינית ואחר כך לחשבונות סודיים הידועים רק ל-3 אנשים: יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס,ראש לשכתו אינתיסאר אבו עמארה ומחמוד סלאמה, המנהל הכללי של הכספים של לשכת יו"ר הרש"פ.

הוא טען כי ברגע שהכספים האלה נכנסים לחשבונות לשכת יו"ר הרש"פ הם נעלמים לפתע ומועברים לחשבונות עם שמות פיקטיביים ובהם חשבונות עם שמות של נכדיו של מחמוד עבאס.

"העברנו את המידע הזה לחברי פרלמנט אירופים", טען ג'אדאללה.

הוא הוסיף כי מחמוד עבאס מקבל את דעתם של מנהלת לשכתו אינתיסאר אבו עמארה ושל מנהל הכספים מחמוד סלאמה ולכן כשראשי מנגנוני הביטחון מאג'ד פרג' וזיאד הב א-ריח רוצים כספים הם חייבים להתחנף אליהם.

לדבריו, יו"ר הרש"פ הורה להשמיד את חשבונות לשכתו כל 6 חודשים אך הם מושמדים כל יום בנימוק של שיקולים ביטחוניים, הוא האשים את מחמוד עבאס בגניבת כספים ואמר כי הוא יודע "שהעם הפלסטיני מותש וחלש".

יאסר ג'אדללה עזב את רמאללה לבריסל וביקש מקלט מדיני בבלגיה, הוא העביר לאיחוד האירופי ולשלטונות בלגיה את כל החומר שהיה ברשותו על השחיתות ברש"פ.

הוא האשים כי 2 אנשי ביטחון פלסטינים, ניזאר אלחאג' וטארק אלעבידי רדפו אותו וניסו להתנקש בחייו על פי הוראותיהם של אינתיסאר אבו עמארה  ומחמוד סלאמה כדי שלא יספר על מעשי השחיתות וכי הוא נחטף פעמיים כדי להפעיל עליו לחצים שלא לחשוף את הידוע לו.

הרש"פ נמנעה מלהגיב על הסרטון שפורסם וגם לא נקטה, נכון לשעה זו, שום צעד משפטי נגד יאסר ג'אדאללה.

גורמים ברש"פ מכחישים בתוקף את טענותיו של יאסר ג'אדללה, גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי מדובר באדם ממורמר המנסה לחסל חשבונות באמצעות שקרים.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מכחיש את כל הפירסומים כי הוא ושני בניו מעורבים במעשי שחיתות, מקורביו טוענים כי מדובר בידיעות כזב שמפיצים יריביו הפוליטיים וישראל כדי להכפישו.

עם זאת, בכינוס שנערך ברמאללה ב-19 בדצמבר 2019 בנושא המלחמה בשחיתות אמר יו"ר הרש"פ כי המטה הפלסטיני למלחמה  נגד השחיתות מטפל ב-460 תלונות על שחיתות וכי הדבר משמח אותו.

"אין אף אחד שעומד מעל החוק או מתערב בעבודת המטה" טען מחמוד עבאס.

הוא גם קרא לתושבים הפלסטינים בתחומי הרש"פ שלא להסס ולהגיש תלונות על חשדות לשחיתות.

עוד טען יו"ר הרש"פ כי הפלסטינים בדרך להקמת מדינה ולכן חשוב מאוד להילחם בשחיתות ולשמור על שקיפות, "אנו רוצים מדינת חוק" אמר עבאס.

הרש"פ והעומד בראשה איבדו מזמן את אמינותם בעיני תושבי השטחים, רבים מהם אינם מאמינים לבכירי הרש"פ וסיפורי השחיתות במנגנוני הרש"פ הם דבר שבשגרה ברחוב הפלסטיני.

הסרטון של יאסר ג'אדללה הופץ באמצעות רשת ווטסאפ ברחבי השטחים ועורר עניין רב, השתיקה של הרש"פ בנושא רק מגבירה את החשדות כי יש דברים בגו.

נושא השחיתות הוא אחת הסיבות העיקריות שבגללו מרבית מתושבי הגדה אינם רוצים להיכנס לאינתיפאדה חדשה נגד ישראל, במיוחד עתה כשנושא הסיפוח נמצא על הפרק.

הם מרגישים מנוצלים ומקופחים בעוד ההנהגה הפלסטינית נהנית מהחיים הטובים,"אם מחמוד עבאס רוצה באינתיפאדה נגד ישראל שישלח את שני בניו להתעמת עם חיילי צה"ל במחסומים" אמר לי איש חינוך פלסטיני בכיר.

 

סימוכין:

1)

 

https://www.palinfo.com/news/2020/6/11/%d9%85%d8%af%d9%8a%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82-%d8%a8%d8%af%d9%8a%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%a8%d8%a7%d8%b3-%d9%8a%d9%83%d8%b4%d9%81-%d9%85%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b3%d8%a7%d8%af-%d9%83%d8%a8%d9%8a%d8%b1%d8%a9