עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר בחיזבאללה: חלומו של סולימאני -אפשרות לתקוף את הכנסת ומשהב"ט התגשם

השייח' נביל קוווק בכיר ארגון החיזבאללה אמר בראיון לרגל חיסולו של קאסם סולימאני כי הגנרל סייע לארגון להכין תוכניות מיד לארח נסיגת ישראל ב-2000 • נסראללה הודף את המתקפה על מפקד חיל האוויר של איראן וטוען כי דבריו סולפו

בנאום לציון יום השנה הראשון לחיסולו של מפקד כח אל קודס, קאסם סולימאני, על ידי ארה"ב ב-3 בינואר ליד שדה התעופה הבינלאומי בבגדאד, אמר מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה כי "ההתנגדות מגנה על לבנון ושומרת על ריבונותה ועל משאבי הטבע שלה".

בנאום ששודר בערוץ אל מאנאר הפרו חיזבאללה ציין מזכ"ל הארגון כי היכולות הצבאיות של ההתנגדות מסופקות בעיקר על ידי הרפובליקה האסלאמית של איראן וסוריה, וקרא לכל הלבנונים להודות בעובדה זו ולהודות לאלה שתמכו בלבנון מול הכיבוש הישראלי ו התוֹקפָּנוּת.

הר הבית – מעימות דתי לנורמליזציה דתית

"לבנון קיימת על המפה בזכות ההתנגדות הנתמכת על ידי הרפובליקה האסלאמית".

נסראללה הדגיש כי התמיכה של איראן בארגון הייתה ללא תנאי, וציין כי לא ניתן להתנגד למי שסיפק לארגון כסף ונשק.

"איראן אינה חלשה והיא יודעת היטב מתי ואיך היא תנקום את התנקשות באנשיה,, ציין מזכ"ל הארגון.

מזכ"ל החיזבאללה בהספד לקאסם סולימאני
מזכ"ל החיזבאללה בהספד לקאסם סולימאני

נסראללה מדגיש את נושא הנאמנות

מזכ"ל הארגון טען כי דבריו של מפקד חיל האוויר והחלל של איראן, הגנרל אמיר-עלי חג'יזדה , סולפו. כזכור אתמול דיווחנו על ביקורת קשה בלבנון בעקבות דבריו בראיון בשבת.

נסראללה ניסה להביא גרסה אחרת לדבריו: "חג'יזדה אמר כי לבנון ועזה הן קו החזית של המאבק עם הישות הציונית. הוא לא אמר שהם קו החזית של איראן. כמה כלי תקשורת ומתוך חולשתם נוקטים במדיניות של ציטוט מסולף של גורמים איראנים", נסראללה המשיך " לבנון ועזה הן באופן טבעי קו החזית של האומה המוסלמית בשל מיקומן הגיאוגרפי ליד הישות הציונית".

טעות איראנית? “לבנון לעולם לא תהיה קו חזית לעימות מטעם איראן”

 

האם החלום של סולמאני מתגשם?

השייח נביל קוויק על קאסם סולימאני
השייח נביל קוויק על קאסם סולימאני

בראיון אחר לערוץ לרגל יום השנה לחיסולו של סולימאני , ספר חבר המועצה המרכזית של חיזבאללה, השייח' נביל קוווק, על כמה היבטים באופיו של סולימאני.

קוווק הדגיש כי על סולימאני הוטל על ידי המנהיג העליון של המהפכה האסלאמית באיראן, עלי חמינאי, לחזק את יכולותיהם הצבאיות של כל תנועות ההתנגדות במזרח התיכון.

בראיון אמר כי חשיפתו הצביעה על כך שסולימאני הציב את היעדים לאפשר לתנועת ההתנגדות לפגוע בכנסת, במשרד הביטחון בתל אביב ובכל המתקנים הצבאיים של ישראל, והוסיף כי חלומו של השהיד התגשם מכיוון שחיזבאללה מחזיק כעת בטילים מונחים דיוק יכול לפגוע במדויק ביעדים שהוזכרו.

השייח' קוווק הדגיש כי סולימאני בעל התרומה העיקרית להישג זה, וציין את שיתוף הפעולה שלו עם מזכ"ל חיזבאללה, נסראללה והמפקד הצבאי שחוסל, השהיד חאג' אימאד מורניה.

"במהלך כל מלחמה עתידית עם האויב הציוני, חיזבאללה ילחם בכלי הנשק והתוכניות של סולימאני", אמר שייח' קוווק.

קוווק סיפר כי לאחר שחרור דרום לבנון בשנת 2000, סולימאני סייר בקו הגבול בין לבנון לישראל הכבושה והוסיף כי עשה זאת לאחר מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006.