עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר איראני נוסף: "אם נרצה נוכל לבנות פצצה גרעינית – אף אחד לא יכול לעצור אותנו"

מוחמד ג'וואד לאריג'אני, פקיד בכיר לשעבר ואחד מהאחים לאריג'אני אמר את הדברים ב-17 ליולי • ביקר את נשיא ארה"ב: "המדיניות האמריקאית עתיקה כמו ביידן"

איראן ממשיכה לאיים בהתחמשות גרעינית. יממה לאחר שצוטט עוזר בכיר למנהיג העליון כי איראן ברצותה תוכל לייצר נשק גרעיני, חוזר על הדברים  בכיר נוסף מערכת הפוליטית-מדינית.

מוחמד ג'וואד לאריג'אני, פקיד בכיר לשעבר ואחד מהאחים לאריג'אני שהיו מזה זמן רב גורמים משפיעים במשטר, אמר ב-17 ליולי  לתוכנית טלוויזיה בטהראן שאם איראן רוצה לבנות פצצה גרעינית "אף אחד לא יכול לעצור את זה".

בהתייחסו לפתווה של המנהיג העליון עלי חמינאי נגד ייצור נשק להשמדה המונית, אמר לאריג'אני: "אין לנו אישור להשיג נשק להשמדה המונית, כולל נשק גרעיני, אבל אם בשלב מסוים נחליט לעשות את זה. מטבע הדברים אף אחד לא יכול למנוע מאיתנו."  והוסיף "הם גם יודעים זאת", בהתייחסו לארה"ב או ישראל.

שעות לפני דבריו של לאריג'אני בטלוויזיה, אמר כמאל חרזי, יועץ מדיניות החוץ הבכיר של חמינאי, לאל-ג'זירה בערבית , "זה לא סוד שיש לנו את היכולות הטכניות לייצר פצצה גרעינית, אבל אין לנו החלטה לעשות זאת".

לאריג'אני בדבריו ניסה גם להיראות אופטימי לגבי המשא ומתן הגרעיני שנתקע עם ארה"ב. "אני מאמין שההאטה בתהליך ה-JCPOA תתוקן במהירות", אך הוא הוסיף במהירות כי יכולתה של איראן לייצר פצצה גרעינית "איננה משהו שניתן למגר באמצעות הפצצות". לאריג'אני התכוון ככל הנראה לאיומים חוזרים ונשנים של ישראל להשתמש במתקפה צבאית אם היא מרגישה שטהרן על סף בניית פצצה.

לריג'אני גם ביקר את הנשיא ביידן ואמר: "הם נשבעו לא לתת לאיראן להשיג נשק גרעיני, אבל המדיניות האמריקאית עתיקה כמו ביידן. הם חסרי אונים מולנו".