עבור לתוכן העמוד
Menu

בכיר איראני על הפיצוץ בנתנז: "עבודה יפה"

פרידון עבאסי, ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני כינה את הפעולה : עבודה יפה מאוד" • שרד בעבר ניסיון התנקשות בחייו

פרטים חדשים בנוגע לפיצוץ שאירע בנתנז פרידון עבאסי, ראש ועדת האנרגיה של הפרלמנט האיראני לסוכנות הידיעות תאסנים.

עבאסי חשף מסר פרטים אודות מבנה הכור בנתנז ואודות הפעולה שהובילה לפיצוץ ואף חילק מחמאות למבצעי הפעולה:  "יש לנו תחנת חשמל באתר נתנז, שממנה החשמל עובר למרתף, שנמצא כ -40, 50 מטר מתחת לאדמה. המקום הזה נבנה מתחת לאדמה והוא עמיד בפני התקפות אוויריות וטילים שאינם יכולים להשמיד אותו".

קופרווסר: הסכם הגרעין הישן מת

 

הוא הוסיף: "כאשר האויב הבין שהמצב הוא כזה, הוא יבקש לבצע פעולת חבלה באמצעות סייבר או באמצעות אנשים וציוד. דבר זה דורש זמן והכנה".

עבאסי פירט את מבנה חלוקת החשמל במתקן ואמר: "כאן החלק של חלוקת החשמל והכבלים שמגיע מחלק אחר קשור לסוללות שאם הכוח ינותק הוא ינתק אותן." הוא ציין כי פעולת האויב הייתה יפה מאוד. אני מסתכל על זה מדעיתהם חשבו ושכרו את המומחים שלהם, וזה התפוצץ בצורה שפגעה הן במערכת חלוקת החשמל והן בכבל שהגיע מהסוללותכי אסור לנתק את הצנטריפוגה".

פרידון עבאסי, אשר שרד ניסיון התנקשות לפני עשר שנים שיוחס לישראל, האשים את ממשלת רוחאני ש"מזמינה בפועל" את הפיגועים מצד האויבים. לדבריו, ממשלת רוחאני והצוות למו"מ עם המעצמות התעלמו מחשיבות החוק שהמג'לס אישר לפני 5 חודשים, בשעה שהחוק בא כדי למלא את יד הממשלה במו"מ מול הזרים. עבאסי אמר כשזה המצב, ציפינו שיתרחשו מקרים כאלה.

איראן חושפת ציוד צבאי חדש

יש לציין כי שמו של עבאסי מוזכר כאחד המועמדים של המחנה השמרני לבחירות לנשיאות ב-18 ביוני השנה.