עבור לתוכן העמוד
Menu

בכאילו פיוס: בין קטאר לחמאס

מסע הפיוס בפסגת עולא יחד עם מסע הפיוס בין חמאס לפת"ח הוא "פייק פיוס" כאשר לכל צד מטרה משלו • ועבאס? הוא בכלל יושב בצד, זה לא עניינו

מדינות ערב נמצאות עכשיו בעיצומו של מסע התפייסויות שבא לידי ביטוי בימים בוועידת פסגת פיוס מתוקשרת שהתקיימה בעולא שבסעודיה שבשיאה הוכרז על סיום הסכסוך בין סעודיה ובעלות בריתה לבין קטאר.

 

חמאס רכבה על הגל כדי לחדש את יוזמת הפיוס עם פת"ח, וקיבלה את תנאי פת"ח לערוך את הבחירות הכלליות בשטחי הרשות, שעיקרם: בחירות מדורגות למועצה הלאומית, למועצה המחוקקת ולנשיא, ולא – כפי שחמאס רצתה קודם לכן, בחירות גורפות בבת אחד לכל המוסדות.

 

בכיר באיראן חושף: הוקמו 82 חטיבות לחימה בסוריה ועיראק

 

במפרץ לא הייתה פסגה ולא היה פיוס, ואשר לפלסטינים, תנועת פת"ח לא טרחה להשיב לחמאס, והיד המושטת, אם הייתה יד מושטת, נותרה באוויר.

 

התמונות המצורפות ממחישות את מה שקרה בעולא אנו רואים את מוחמד בין סלמאן מקבל בברכה את האורח מקטאר, והאורח לא פותח את ידיו לקראתו, וכאשר האורח מקטאר פותח את ידיו למארח, המארח מסוייג..

שליט קטר מתעלם מן היד המושטת של מוחמד בן סלמאן
שליט קטאר מתעלם מן היד המושטת של מוחמד בן סלמאן
מוחמד בן סלמאן מתעלם מידיו הפרושות של תמים בן חמד מקטר
מוחמד בן סלמאן מתעלם מידיו הפרושות של תמים בן חמד מקטאר

עד כאן לפיוס, אשר לפסגה . רק אמיר קטאר ואמיר כוויית הגיעו, כל היתר או שלא באו כמו עומאן, או ששלחו נציגים שאינם ראשי מדינה. מתברר שגם לא היו שיחות. הייתה הודעה שהוכנה מראש על סיום החרם על קטאר, ותו לא. כמו הוכרז על מספר צעדים על פתיחת גבולות, בלי שום הודעה רשמית של שום מדינה על יחסים חדשים עם קטאר.

 

מדוע? כי דבר לא השתנה בבסיס היחסים בין קטאר למדינות ערב, והוא ההסתה נגדם בתחנת הכבלים אל-ג'זירה, ותמיכה באירגוני "האחים המוסלמים" הלוחמים נגד מדינות ערב כמו בלוב, אבל גם ב…. עזה.

 

מצרים, השכנה של חמאס בעזה, רואה בגבול המשותף פרצה מסוכנת ולפיכך בנתה חומה גבוהה למעלה וחפירה עמוקה למטה כדי לחסום הרמטית את הגבול הזה.

 

היא מקבלת את המציאות שחמאס שולט בעזה, אבל רוצה לנהל עם עזה יחסים סבירים, ומכאן הנכונות שלה לנהל יחסים סבירים עם סינוואר מתוך הנחה שהוא איננו יציר של "האחים המוסלמים", אלא מנהיג שצמח מן השטח וקיבל לגיטימיות בכלא הישראלי. מה שמעניין את מצרים שהלחץ הדמוגרפי של עזה יופנה צפונה לישראל ולגדה ולא דרומה למצרים, ולפיכך היא חותרת לקיים את הבחירות ברשות הפלסטינית כדי לאחד את שני חלקי הרשות.

 

וכאשר אנו מבינים זאת, אנו יכולים להבין מה עומד מאחורי מתקפת הפיוס של חמאס. יש לשים לב מה ההבדל בין המתקפה הקודמת, שאותם ניהלו אנשי קטאר- סאלח עארורי וחאלד משעל, לבין המתקפה הנוכחית שאותה מנהל איסמאעיל הנייה.

הבחירות ברש"פ מחווה לג'ו ביידן

על פי ידיעות ממקורות פלסטיניים הנייה זכה בבחירות לשורא, ענף עזה, וכל שנותר הוא להשיבו לעזה. על פי הידיעות סינוואר, שהוא האיש החזק בעזה, מעוניין להכניס את הנייה, כדי לקבל תמיכה של אישיות המקובלת על "האחים המוסלמים".

 

הפייק בחירות ברשות הפלסטינית, כמו הפייק פיוס במפרץ, הם הכותרת שדרכה יכניסו את הנייה לעזה. ורמאללה, רמאללה שותקת . ומדוע ? זאת משום שעניין זה הוא בין מצרים לעזה , ולא קשור כלל למוקטעה.