עבור לתוכן העמוד
Menu

בית המשפט בארגנטינה מעכב יציאת אנשי צוות המטוס

שופט החליט כי הדרכונים של חמשת אנשי הצוות והחשודים כאנשי משמרות המהפכה יישארו במדינה לעוד 72 שעות

בארגנטינה החליט שופט להאריך את אחזקת הדרכונים של חמישה אנשי צוות איראניים של מטוס מטען ונצואלי שעוכב במשך שבוע בארגנטינה, מכיוון שבואנוס איירס חוקרת את הקשר האפשרי שלהם למשמרות המהפכה האיראנית, לפי הרשויות. .

ב-15 ליוני דווח כי משטרת ארגנטינה פשטה על חדרי המלון של אנשי הצוות והחרימה מהם טלפונים ומחשבים בחשד שהם קשורים לטרור. פרגוואי: "המטוס החשוד נחת גם בשטחנו, קיבלנו מידע ש-7 מאנשיו הם אנשי משמרות המהפכה".

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

ב-13 ביוני , שופט פדרלי בארגנטינה הורה להאריך את אחזקת הדרכונים שלהם ב-72 שעות. החמישה ממשיכים לשהות במלון בבירה.

הם הוטסו לארגנטינה, לשם הגיעו ב-6 ביוני, על ידי מטוס בואינג 747 השייך לחברת "Emtrasur" הוונצואלה, שהייתה בעבר בבעלות החברה האיראנית, מאהן אייר.

במשך כשבוע המטוס עוכב לאחר שניסה ללא הצלחה לנסוע לאורוגוואי.

ב-13 ביוני  אמר שר הביטחון של ארגנטינה, אניבל פרננדס, כי לאחר נחיתת המטוס, "התקבל מידע מארגונים זרים המזהיר כי חלק מהצוות שייך לחברות הקשורות למשמר המהפכה האיראנית", הזרוע הצבאית של הרפובליקה האסלאמית של איראן.

השר אמר בהצהרה לתחנת הרדיו "רדיו פרוויל" כי בביקורות שגרתיות נמצאו "דברים בלתי סבירים. הם ציינו שמספר הצוותים קטן יותר", מה שהוביל ל"פתיחת חקירה (…) שעדיין נמצאת מתמשך."

בסוף השבוע הודיעו מקורות בשירותי ההגירה הארגנטינאי כי ניתן לשחזר את הדרכונים שעוכבו  וכי הצוות יוכל לצאת מהארץ בכל עת בטיסה סדירה. אולם בינתיים פנתה "משלחת האגודה הארגנטינה-ישראלית" למערכת המשפט, וביקשה לפתוח בחקירה מטעם הקהילה הישראלית במדינה.

מערכת המשפט קיבלה את הבקשה והחליטה להאריך את אחזקת הדרכונים הדרכון ב-72 שעות. כמו כן,  לאסור את הטסת המטוס עמוס בחלקי חילוף למכוניות, בשל "החשד המוצדק כי הכוונה המוצהרת להיכנס (לארץ) היא לא אמיתי."

לדברי השר, אין הודעה אדומה נגד מי מאנשי הצוות.