עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור מסקרן בגבול עיראק-סוריה

איסמעיל קאאני מחליפו של קאסם סולימאני , ביקר זו פעם שנייה בגלוי בסוריה והפעם באזור הגבול בין עיראק לסוריה, המשמש כמסדרון המעבר הקרקעי ובסיס המטה של המליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן בסוריה • לא נמסרו פרטים עם מי נפגש אולם צילומים נדרים פורסמו

סוכנות הידיעות "תנסים" באיראן מדווחת על ביקורו של האלוף איסמעיל קָאאָני בגבול עיראק-סוריה לפני מספר ימים. קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני שחוסל בינואר בשדה התעופה בבגדאד על ידי ארה"ב.

לפי הדיווח מפקד "כוח קודס" ביקר באזור הליחמה מול דאע"ש בגבול עם עיראק וסוריה, אזור אל בוקמל, הידוע כאזור שבו נמצאים גם בסיסים של איראן ושל מליציות נתמכות והותקף מספר פעמים על ידי ישראל, כל לפי דיווחים זרים. האזור משמש גם כתחום המעבר היבשתי של טילים ומרכיביהם למליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן בדרכם אף לחיזבאללה בלבנון.

"נוכחות דאעש הייתה תחת ממשל ארצות הברית והישות הציונית, כך שבטוח שהקונספירציות של שתי הישויות הפליליות לא הסתיימה", צוטט קאאני על ידי "תנסים" הוא הוסיף דברי ביקורת נגד התנהלות הממשל האמריקני בהפגנות בעקבות הריגתו של ג'ורג פלויד ואמר כי "הממשל האמריקאי מתמודד עם תושביה באכזריות ודיכוי כה גדולים, אז איך היא תתמודד עם עמים אחרים?"

זו הפעם השנייה משפורסם ברבים על הגעתו של קאאני לסוריה מאז שנכנס לתפקידו. בניגוד לקודמו בתפקיד, שנהג לקראת סוף חייו לפרסם תמונות רבות אודות ביקוריו בסוריה ובעיראק, קאאני ממעט לפרסם את מסלול ביקרויו. לאחרונה אף דווח כי הוא ביקר בבירת עיראק בגדאד, שם נפגש עם אנשי המליציות השונות לקראת השבעת הממשלה החדשה.

הביקור בא ברקע כניסתו של "חוק קיסר" – הסנקציות נגד אסד ומשטרו וכן על החיזבאללה בלבנון.

הביקור גם מגיע על רקע דיווחים שונים מאזורים שונים בסוריה כי המליציות השעיות נפרסות במקומות שונים בסוריה כמו חאלב, דרעא ודמשק.
באלבוקמל ממוקם המטה הגדול ביותר של הכוחות האיראניים בשטח סוריה.