עבור לתוכן העמוד
Menu

ביקור יורשו המיועד של חמינאי בדרום לבנון כמפגן תמיכה בחיזבאללה

ביקור מסקרן באזור הגבול הצפוני של ישראל

בעיצומן של ההצהרות הישראליות שהושמעו על ידי ראש הממשלה, שר הביטחון ודוברים צבאיים נגד איראן ותכניתה להקים מתקני ייצור של נשק מדוייק בלבנון, הגיע בסוף ינואר לסוריה וללבנון חוג'ת אלאסלאם אבראהים ראיסי, חבר מועצת המומחים ומי שנחשב ליורשו המיועד של מנהיג איראן, חמינאי.

 

בלבנון, נפגש ראיסי עם מנהיגי חיזבאללה חסן נצראללה והאשם צפי אלדין עם יושב ראש הפרלמנט נביה ברי ועם יושב ראש המועצה האסלאמית השיעית העליונה, קבלאן. כמו כן ביקר ראיסי בבית משפחתו של עמאד מוע'ניה ובבית משפחתו של מוצטפא בדר אלדין.

בניחום אבלים
בניחום אבלים

שיאו של ביקור ראיסי, היה בדרום לבנון שם סייר לאורך הגבול עם ישראל מלווה במפקדים צבאיים של חיזבאללה וקצינים איראנים. בתמונות שפרסמה לשכתו טושטשו פניהם של המלווים.

ראיסי ציין כי "שחרור ירושלים קרוב" והעלה על נס את תפקידה של חיזבאללה בתוך החברה הלבנונית כתנועה האיסלאמית הפועלת מעבר לנושאים צבאיים והגנתיים ומקדישה מיכולותיה לבניית תרבות אסלאמית בלבנון.

הפנים של אנשי החיזבאללה טושטשו
הפנים של אנשי החיזבאללה טושטשו

הדעת נותנת כי ביקור חשוב זה של אישיות אירנית בכירה הקרובה למנהיג חמנאי, נועד להבהיר לישראל כי איראן לא נרתעת מהאיומים הישראליים והיא נחושה להמשיך ולסייע לחיזבאללה לחזק את יכולותיה הצבאיות בלבנון. ובמקביל לגיוס תמיכה בעדה השיעית למען חיזבאללה לקראת הבחירות לפרלמנט הלבנוני השנה, בהן פועלות איראן וחיזבאללה להגביר את כוחה הפוליטי של חיזבאללה בזירה הפנימית בלבנון.

ראיסי עם נסראללה
ראיסי עם נסראללה