עבור לתוכן העמוד
Menu

ביידן ממשיך לאותת לקהילה המוסלמית בארה"ב

עורך הדין ההודי-אמריקאי ראשאד חוסיין כשגריר החופש הדתי הבינלאומי. חוסיין הוא  המוסלמי הראשון שמועמד לתפקיד המפתח, על פי הבית הלבן

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מינה את עורך הדין ההודי-אמריקאי ראשאד חוסיין כשגריר החופש הדתי הבינלאומי. חוסיין הוא  המוסלמי הראשון שמועמד לתפקיד המפתח, על פי הבית הלבן.

חוסיין, בן 41, הוא כיום מנהל שותפויות ומעורבות גלובלית במועצה לביטחון לאומי.

"ההודעה של היום מדגישה את מחויבותו של הנשיא לבנות ממשל שנראה כמו אמריקה ומשקף אנשים מכל הדתות. חוסיין הוא המוסלמי הראשון שמועמד לשמש כשגריר כללי לחופש דת בינלאומי", נמסר מהבית הלבן ביום שישי.

חוסיין שימש בעבר כיועץ בכיר באגף לביטחון לאומי של משרד המשפטים. במהלך ממשל אובמה כיהן כשליח מיוחד של ארצות הברית לארגון שיתוף הפעולה האיסלאמי (OIC), שליח מיוחד של ארה"ב לתקשורת אסטרטגית בטרור וסגן עו"ד הבית הלבן.

חוסיין גם הוביל מאמצים במאבק נגד האנטישמיות והגנה על מיעוטים דתיים במדינות ברוב המוסלמים.

ביידן גם מינה את ח'יזר חאן הפקיסטני-אמריקאי כממונה על הנציבות של חופש הדת הבינלאומי של ארצות הברית (USCIRF).

"תומך מרשים בחופש הדת"

המועצה ליחסים אמריקאים-אסלאמיים (CAIR) שיבחה את המינוי ל"מועמדותם של שני מוסלמים אמריקאים מכובדים לתפקידי ממשל מרכזיים המוטלים על שמירת חופש הדת הבינלאומי ".

"המועמדויות של ראשאד חוסיין וחיזר חאן מייצגות שלב חשוב במחויבות של ממשל ביידן לבנות ממשלה המשקפת את המגוון של האומה שלנו", נכתב בהודעת CAIR. בעבר דווח כי הארגון הינו זרוע של ה"אחים המוסלמים" בארה"ב.

"חשוב שהמוסלמים האמריקאים – ובמיוחד הנוער המוסלמי – יראו את עצמם ואת ערכיהם משתקפים בממשלת האומה שלנו."

הוועד היהודי האמריקאי (AJC) בירך גם על מינויו של חוסיין ואמר שמינויו יחזק את הקשרים המוסלמים-יהודים.

"רשאד חוסיין הוא תומך מרשים בחופש הדת או באמונה בהקשרים דיפלומטיים מאתגרים", אמר דייוויד האריס, מנכ"ל AJC.

"הוא בן ברית במאבק העולמי באנטישמיות, כולל במעורבותו הרבה עם העולם המוסלמי, ודוגל מנוסה לבניית יחסים מוסלמים-יהודים חזקים יותר".

מי אתה חוסיין ראשיד?

באתר Global Muslim Brotherhood Daily Report, העוקב אחר פעילות האחים המוסלמים בארה"ב, נכתב כי ראשיד נמצא בקשר די הדוק עם אנשי ה"אחים המסלמים" בארה"ב וכי דיווח אודות דברים שאמר בשנת 2004 על העמדה לדין של הטרוריסט המורשע סמי אל-אריאן, נמחקו מהפרסומי העבר. ראשיד הכחיש תחילה כי זכר שהצהיר כי התביעה מבצעת "רדיפה ממניעים פוליטיים" אך מאוחר יותר, לאחר שהופיעה קלטת שמע המתעדת את ההערות, הוא הודה בהערות, אך אמר כי "לא קיבלו המלצות".

ראשיד נוהג להשתתף בפעילות של המרכז לחקר האסלאם והדמוקרטיה (CSID), מועצת הארגונים האיסלאמיים של שיקגו רבתי, המועצה לקידום אנשי מקצוע מוסלמים (CAMP), והחברה האסלאמית של צפון אמריקה (ISNA).

 

 

FEATURED: Joe Biden Addresses US Muslim Brotherhood Conference; Continues To Legitimize the US Brotherhood