עבור לתוכן העמוד
Menu

בטאון חמאס: כך איראן מסייעת לחמאס

מצרים מונעת את יציאתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה לסיור בכמה מדינות ובראשן איראן כדי להביא סיוע כספי שיחזק את ארגונו ברצועה • בטאון חמאס "אל-ריסאלה" חושף את הסיוע הכספי של איראן לארגוני הטרור ברצועה

מנהיג חמאס אסמעיל הניה מנסה כבר תקופה ארוכה לצאת מרצועת עזה, דרך מצרים כדי להגיע לכמה מדינות ערביות ואסלאמיות כדי לאסוף כספים עבור ארגונו הסובל ממצוקה כספית קשה, אולם שלטונות מצרים אינם מאפשרים לו לצאת למסע.

העיתון "אלערבי אלג'דיד" מסר ב-11 ביולי מפי מקורות מצרים כי אסמעיל הניה קיבל הודעה סופית מהמצרים כי הדבר לא יתאפשר בגלל כוונתו לבקר באיראן, טורקיה וקטאר.

המפה שעיצבנה גולשים אריאנים

מצרים, כמו ישראל, חוששת מאוד מהתמיכה האיראנית בזרוע הצבאית של חמאס שבאה לידי ביטוי בהברחות נשק גדולות מאיראן לשטח מצרים ומשם דרך צפון סיני לרצועת עזה.

איראן היא המסייעת הראשית לארגון חמאס, הבעיה הפלסטינית חשובה מאוד להנהגת ההיאתולות אשר החלו את הקשר בזמנו, לאחר המהפכה הח'ומיינסטית, עם יו"ר אש"פ יאסר ערפאת אשר היה גם המנהיג הפלסטיני הראשון שביקר בטהרן.

אחר כך יסדה הנהגת איראן קשרים עם ארגון הג'יהאד האסלאמי בתחילת שנות ה-80 ועם ארגון חמאס שקם בסוף 1987.

התמיכה האיראנית בארגוני הטרור הפלסטינים היא חשובה מאוד מבחינתם, היא תמכה בהם באינתיפאדה הראשונה ובאינתיפאדה השניה בנשק ובכספים, ומאז ועד היום היא הספק הראשי של אמצעי לחימה וידע צבאי לזרועות הצבאיות של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי.

בטאון חמאס "אל-ריסאלה" פרסם ב-29 ביוני מאמר מפרי עטו של הפרשן חמזה אבו שנב שבו הוא פירט את האופן שבו סייעה ומסייעת איראן לחמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה מבחינה צבאית כלהלן.

א.אספקת אמצעי לחימה ורקטות שיכולים לנטרל את כוחות היבשה של האויב.

ב.אימון חברי הארגונים הפלסטינים בהתמחויות צבאיות, העברת ידע צבאי ומודיעיני שסייע בשיפור המבנה הארגוני של ההתנגדות והמנגנונים שלה לצורך ההתמודדות עם האויב הישראלי.

ג.פיתוח הרקטות של ההתנגדות והמנהרות שלה, הגשת תמיכה כספית ישירה כדי לאפשר להתנגד לפתח בכוחות עצמה את היכולת הרקטית שלה מול האויב.

ד.השתתפות בפיתוח התשתיות של ההתנגדות בתחום הפיקוד והשליטה.

ה. תמיכה קבועה בכסף מזומן בתקציב השנתי של ההתנגדות.

ו. תמיכה כספית בממשלת חמאס שקמה לאחר ההפיכה נגד הרש"פ בשנת 2007 ברצועת עזה, מימון בסך 25 מיליון דולר מדי חודש לתנועת חמאס.

ז.העברה כספית קבועה לזרוע הצבאית של חמאס בעשרות מיליוני דולרים למרות ההתקררות ביחסים עם ההנהגה המדינית (בתקופה בה היה ח'אלד משעל יו"ר הלשכה המדינית של חמאס).

סיוע כספי נוסף

מחבר המאמר מפרט גם סיוע כספי נוסף  שהגישה איראן למוסדות חמאס.

א.תמיכה כספית במוסדות תקשורת השייכים להתנגדות ופיתוח היכולות של אנשי התקשורת.

ב.סיוע כספי קבוע ליותר מ-9 אלפים משפחות של "שהידים" מאז האינתיפאדה השניה ובהם "שהידים"   שנהרגו בקמפיין צעדות השיבה.

ג.תמיכה חברתית על ידי אספקת יותר מ-20 אלף ארוחות איפטאר למשפחות נזקקות ברצועה במהלך חודש רמאדאן.

 

על פי מחבר המאמר, הסיוע האיראני לזרוע הצבאית של חמאס גבר לאחר מבצע "צוק איתן" ב-2014, בתקופה הזו יש שיפור ביחסים בין איראן לתנועת חמאס לאחר שהוחלפה בה ההנהגה המדינית והאמונה של הדרג המדיני והצבאי כי התמיכה של איראן בהתנגדות היא אסטרטגית, וכי ההתקפה על איראן והדמוניזיציה שלה נובעת מתמיכתה ב"התנגדות".

המאמר משבח את מנהיגי חמאס אסמעיל הניה ויחיא סינוואר שנותנים בהצהרותיהם ביטוי לתמיכה האיראנית בהתנגדות.

העובדה שהביטאון הרשמי של חמאס פירסם את המאמר המפורט על הקשר של איראן לחמאס מעידה על כך שהארגון איננו חושש מהתוצאות של פרסום הדברים ואף מתגאה בהם, בתקווה שהפרגון לאיראן יביא לו סיוע נוסף ממנה בנשק ובכסף למרות הסנקציות הקשות שהוטלו עליה.

 

 

 

 

 

 

 

.