עבור לתוכן העמוד
Menu

בחסות הקורונה: מאמץ פלסטיני לשחרר פעילי טרור

הרש"פ ותנועת חמאס מנסות לנצל את משבר הקורונה כדי להביא לשחרורם של אלפי פעילי טרור מבתי הכלא בישראל ובסעודיה • גורמי ביטחון בכירים מעריכים כי המאמץ הפלסטיני יכשל ואומרים כי מדובר בספין תקשורתי ציני של מחמוד עבאס כדי לחזק את מעמדו הפוליטי

הרש"פ ותנועת חמאס מנסות לנצל את משבר הקורונה כדי להביא לשחרורם של אלפי פעילי טרור. האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל התחילו מאתמול בפעילות מחאה בטענה כי שירות בתי הסוהר איננו נוקט בצעדים הדרושים להתמודד עם סכנת הקורונה, בין הצעדים המתוכננים: סגירת אגפים בבתי הכלא והחזרת ארוחות.

ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד א-שתייה קרא לפני כמה ימים לישראל לשחרר את כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא במדינה, "לאור התפשטות נגיף הקורונה בה".

א-שתייה אמר כי הרש"פ תעביר הודעה לצלב האדום שבה יפורטו דרישותיה.

 

הרש"פ מנסה ליצור את הרושם כי נשקפת סכנה לחייהם של אלפי המחבלים הפלסטינים האסורים בישראל. בתחילה הופצו ידיעות כזב כאילו ארבעה אסירים ביטחוניים פלסטינים נדבקו בנגיף הקורונה באחד מבתי הכלא בישראל. מדובר בארבעה אסירים שהיו בקרבת סוהר ישראלי, שב"ס בודד אותם ובבדיקה רפואית התברר כי לא נדבקו בנגיף.

ראש מטה האסירים הביטחוניים קדרי אבו בכר נאלץ להודות בעצמו כי ארבעת האסירים לא נדבקו בנגיף הקורונה וכי שב"ס אפילו עשה פעולות חיטוי בתאי האסירים הביטחוניים אך זה לא הפריע לרש"פ להמשיך בקמפיין התעמולה שלה.

חוסיין א-שיח', השר לעניינים אזרחים ברש"פ הודיע ב-22 במרץ כי הרש"פ פנתה לישראל בבקשה לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי לספק את ההגנה הדרושה לאסירים הפלסטינים מפני התפשטות וירוס הקורונה ואף הביעה נכונות לספק לאסירים את כל הציוד הרפואי הנחוץ כדי להתגונן מפני מגיפת הקורונה.

באמצעי התקשורת הפלסטינים וברשתות החברתיות מופצות ידיעות על הצפיפות הקשה באגפי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל , על מחסור במזון ובחומרי ניקוי כדי לשלהב את האווירה הציבורית ולהסית נגד ישראל.

יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע ב-22 במרץ על חנינה לאסירים פלילים בבתי הכלא ברש"פ שריצו מחצית מתקופת עונשם בכלא הפלסטיני, מלבד אסירים שביצעו פשעים חמורים.
עבאס סירב לבקשת הפלגים הפלסטינים לשחרר "אסירים פוליטיים" המוחזקים בבתי הכלא ברש"פ, מדובר בעיקר באסירים המשתייכים לתנועת חמאס.

 

למרות הניסיון של יו"ר הרש"פ להראות כביכול מחוות הומניטאריות הוא לא מוכן להסתכן. גורמי ביטחון פלסטינים בכירים הזהירו את מחמוד עבאס כי שחרור העצורים של חמאס עלול לערער את היציבות ברש"פ ולהביא לפעילות טרור נגד ישראל.

גם תנועת חמאס מנסה להביא לשחרור פעילי הטרור שלה העומדים לדין בסעודיה באשמת הברחת והלבנת כספים עבור הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה.

מדובר ב-68 פעילים שנעצרו על ידי גורמי הביטחון של סעודיה, עפ"י בקשת ארה"ב וישראל, ובראשם מחמד אלחודארי, הנציג הבכיר של חמאס בסעודיה מאז 1988.

מנהיג חמאס אסמעיל הניה קרא ב-23 במרץ למלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז לשחרר את עצורי חמאס מחשש שיפגעו מוירוס הקורונה.

בסעודיה דווח עד כה על יותר מ-500 בני אדם שנדבקו מנגיף הקורונה, באתרי האינטרנט של תנועת "האחים המוסלמים" הופצו בימים האחרונים ידיעות כי חלק מעצורי חמאס נדבקו בכלא הסעודי מנגיף הקורונה אך אין שום אישור סעודי רשמי לידיעות האלה ויתכן שמדובר באקט של לוחמה פסיכולוגית כדי להפעיל לחץ על בית המלוכה הסעודי.

ספק רב אם מלך סעודיה יענה לבקשתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה המזוהה עם איראן, יריבתה השיעית הגדולה של סעודיה הסונית.

תנועת חמאס מוגדרת בסעודיה כארגון טרור וגורמי הביטחון הסעודים עובדים בשיתף פעולה הדוק עם גורמי הביטחון האמריקנים בתחום המלחמה בטרור, עשרות עצורי חמאס בסעודיה הם חלק מרשת בינלאומית של חמאס להלבנת כספים עבור הזרוע הצבאית ברצועת עזה.

בעקבות מעצרם של פעילי חמאס בסעודיה הטילה ארה"ב סנקציות על 2 חלפני כספים גדולים בטורקיה שסייעו בהברחת הכספים שנאספו בסעודיה לרצועת עזה.

גורמי ביטחון בכירים בישראל אמרו בהתייחס לדרישה של ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד א-שתייה לשחרר את כל האסירים הביטחוניים מבתי הכלא בישראל כי מדובר בדרישה חצופה בעוד הרש"פ מעודדדת את המשך הטרור באמצעות תשלום קצבאות חודשיות למחבלים ולבני משפחותיהם ובעוד ארגון חמאס מחזיק כבני ערובה 4 ישראלים ברצועת עזה.

גורמי הביטחון הוסיפו כי ישראל מספקת תנאי מאסר לאסירים הביטחוניים הנתונים לפיקוח של ארגונים בינלאומיים, כולל טיפול רפואי הולם והראייה לכך היא ששום אסיר לא נדבק עד כה בנגיף הקורונה.

"מדובר בספין תקשורתי, תוך ניצול ציני של מגיפת הקורונה לצרכיו הפוליטיים של מחמוד עבאס המנסה להצטייר כדואג לבני עמו, מדובר במחבלים, בהם כמה מאות רוצחים מסוכנים, שחייבים לרצות את עונשם עד תומו" אמר גורם ביטחוני בכיר.