עבור לתוכן העמוד
Menu

בדרך למסילת רכבת ישירה איראן-עיראק-סוריה

הפרויקט יתחיל בחיבור המסילה בין איראן ועיראק באזור בצרה ולאחר מכן יחובר למסילה באזור גבול סוריה • לדברי  שר התחבורה האיראני הפרויקט צפוי להסתיים  תוך שנתיים ועלותו נאמדת ב-120 מיליון דולר שתתחלק בין 2 המדינות

שר התחבורה האיראני, רוסתם קאסמי, הודיע ​​ב-2 לינואר על התחלת הצעדים המעשיים ליישום פרויקט קישור הרכבת עם בין עיראק ואיראן, והסביר כי בגדד וטהראן הסכימו להקים חברה משותפת ליישום ובניית חוצה לרכבות לאחר סיום הפרויקט.

השר האיראני לבניין כבישים וערים, רוסתם קאסמי, אמר כי פרויקט חיבור הרכבת בין איראן לעיראק יתחיל לפעול בקרוב מכיוון שהוא חשוב לשתי המדינות. הפרויקט ילווה בקרוב בהקמת חברת השקעות ותפעול משותפת.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

בהצהרות לסוכנות הידיעות האיראנית "IRNA", ואחריה לאתר "אלף", אמר השר קאסמי כי אורכה של מסילת הרכבת הזו הוא 32 ק"מ, וכמו כן ייבנה גשר שיחבר בין שתי המדינות, אשר מומחים החלו ללמוד את יישומו, תוך ציון כי מומחים איראנים יישלחו לעיראק במהלך הימים הקרובים כדי לפנות את התוואי.קו הרכבת בין שתי המדינות בתוך 6 חודשים.

יישום הפרויקט תוך שנתיים

לדברי  קאסמי הפרויקט צפוי להסתיים  תוך שנתיים ועלותו נאמדת ב-120 מיליון דולר שתתחלק בין 2 המדינות.

"קשר הרכבת בין איראן לעיראק חשוב לשתי המדינות, בין אם במונחים של מעבר סחורות ובין אם במונחים של הובלת נוסעים, במיוחד במהלך ימי הארבעין של האימאם חוסיין" בכרבלא, עיראק, אמר.  השר האיראני ציין, "עם יישום הפרויקט, הייצוא שלנו לעיראק ייעשה פחות יקר ובטוח יותר, וקו הרכבת הזה יתחבר בעתיד לים התיכון דרך סוריה.

מסילה זו תחבר בין הערים שלאמצ'ה באיראן ובצרה בעיראק דבר שיחבר את נמל חומייני שנמצא בצד האיראני של מי המפרץ הפרסי, ולאחר מכן עם נמל לטקיה הסורי בים התיכון,

מזכר הבנות, לא הסכם

ב-29 בחודש שעבר הכחיש שר התחבורה נאצר א-שיבלי את החתימה על הסכם קישור הרכבת עם איראן, והצביע על כך ש"נחתם פרוטוקול פגישה עם הצד האיראני בנוגע לקשר הרכבת, שאינו הסכם".

אל-שיבלי אמר בהצהרה לערוץ העיראקי הרשמי כי "נחתם פרוטוקול פגישה עם הצד האיראני בנוגע לחיבור הרכבת, שאינו הסכם", וציין כי "נתנו התחייבות לעיראקים שכל חיבור רכבת לא יתאפשר עד לאחר השלמת נמל פאו וגם השלמת מסילות הברזל והתשתיות שלה". להיות מוכן לקבל את הקשר עם כל מדינה.
עיראק הודיעה על הסכמתה לקשר את מסילת הברזל ולהפעיל את מערכת המעבר עם הצד האיראני, בהתבסס על צו דיואני שהוצא קודם לכן, המאפשר לעיראק לעבוד במעבר עם מדינות שכנות כמו טורקיה, סוריה וירדן.
לדברי מנהל החברה העיראקית לרכבות, ג'וואד קאזים, הפרויקט חשוב לעיראק.. הוא ציין כי עיראק חתמה בעבר על חוזים לביצוע פרויקטים עם חברות איראניות, אך היא איחרה במימוש התחייבויותיה. הוא הדגיש כי ארצו רוצה ליישם את הפרויקט במלואו וללא דיחוי.

 

שינוי גדול באזור

בשבוע שעבר אמר עוזר השר האיראני לדרכים ושיקום עירוני, מיעד סאלחי, כי עבודת היישום של הפרויקט החלה לאחר הפסקה של 20 שנה, על בסיס מפת הדרכים של הבנה בין פקידי שתי המדינות.

הוא הוסיף כי הקמת מסילת הברזל היא למעשה השלמת המסדרון הגדול ממזרח למערב, שכיום אינו רציף, ועל כן נחתמה מפת דרכים עם עיראק בפרויקט זה העוסקת בהסרת מכשולים לביצועו. הוא הסביר שהפרויקט הזה יביא תועלות כלכליות, חברתיות ופוליטיות גדולות לשתי המדינות.

במהלך ביקורו בבגדד בשבוע שעבר וקיים שיחות עם מקבילו העיראקי נאצר אל-שיבלי ובכירים נוספים, כולל ראש הממשלה מוסטפא אל-קזמי והנשיא ברהם סאלח, הוא הודיע ​​על חתימת הסכם חיבור הרכבת בין השניים עם הצד העיראקי. מדינות.. מציינת כי בהסכם נקבע חודש לתחילת פעולות הבנייה בפיקוח חברת הרכבות האיראנית ומקבילתה העיראקית.

ראוי לציין שמאז 2016 דובר על פרויקט רכבת המקשר בין איראן לעיראק לנמל לטקיה בים התיכון בסוריה. נשיא איראן לשעבר חסן רוחאני ראה בהצהרות במאי האחרון כי הפרויקט הזה חשוב מאוד והוא יקשר את איראן עם עיראק, סוריה ואזור הים התיכון ויתרום להשגת שינוי גדול באזור.