עבור לתוכן העמוד
Menu

באיראן עדיין מחפשים את האשמים בחיסול סולימאני

שנה לחיסולו של מפקד כח אל קודס ובאיראן מתכוונים להגיש כתבי אישום נגד עשרות מעורבים לטענתם • חצים מופנים גם לעבר חברה בריטית האמונה על אבטחת שדה התעופה בבגדאד

מזכיר המועצה העליונה לזכויות האדם באיראן, עלי בכרי קאני, הודיע ​​ביום שני כי המדינה זיהתה ותתבע לדין 48 אנשים בגין השתתפותם והוצאה לפעול בעת חיסולו של מפקד כח אל קודס בבגדאד ב-3 בינואר השנה , הגנרל קאסם סולימאני.

"48 החשודים זוהו כקשורים למקרה החיסול של סולימאני ואנו נעמיד אותם לדין", אמר בקרי.

הוא הוסיף כי איראן ביקשה לקבל מידע ומסמכים בנוגע לתקיפה זו מכל המדינות שקשורות בדרך זו או אחרת לפשע הטרור הזה.

"המדינה האחרונה הייתה גרמניה; וקיבלנו דיווחים ומידע על כך שהבסיס של ארה"ב (רמשטיין) בגרמניה היה מעורב בחילופי מידע בין המזל"טים האמריקאים ששימשו להתנקשות בחייו של השהיד סולימאני ", אמר בקרי.

בסוף יוני כי הוציאה איראן צווי מעצר ל -36 פקידי של הממשל בארצות הברית ומדינות אחרות שהיו מעורבים בחיסולו של הגנרל סולימאני.

"36 אנשים שהיו מעורבים או הורו על חיסולו של חא'ג קאסם, כולל הגורמים הפוליטיים והצבאיים של ארה"ב וממשלות אחרות, זוהו והוצאו להם צווי מעצר על ידי פקידי השיפוט והוצאו התראות אמת עבורם באמצעות האינטרפול ", אמר התובע הכללי של טהראן עלי אלקאסי מהאר.

בראש הרשימה עומד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והוא ויועמד לדין ברגע שהוא יכהן כנשיאות לאחר סיום כהונתו, נכתב בהודעה.

 

על הכוונת – חברה בריטית המנהלת את שדה התעופה בבגדאד

במקביל לדברים הללו הודיע מנהיג המיליציה הפרו איראנית בעיראק,  אסאייב אהל אל-חק, קאיז חזאלי, כי חברת הביטחון הבריטית, G4S, שיתפה פעולה בחיסולו של מפקד כוח קודס IRGC, סגן אלוף קאסם סולימאני.

חברת G4S הבריטית, היא החברה האחראית על האבטחה בשדה התעופה בבגדאד, ולטענתו היא הייתה מעורבת בחיסוליהם של הגנרל קאסם סולימאני ואבו מהדי אל-מוהאנדיס (סגן מפקד כוחות הגיוס העממיים בעירק). את הדברים אמר בסרט תיעודי שפורסם בשפה הערבית, בערוץ החדשות אל-אהד.

"החברה הבריטית, שיש לה חוזה עם שדה התעופה בבגדאד בנוגע לנושאי ביטחון, השתתפה בחלק מהמשימה לאישור היעד (הגנרל סולימאני ואל-מוהאנדיס) לבצע את פעולת החיסול", הוסיף.

חזאלי אמר כי בדרך כלל, כאשר מטוס כלשהו נוחת בשדה התעופה בבגדאד, מכונית G4S נמצאת ליד אתר הנחיתה, אך ביום בו נרצח גנרל סולימאני, זו הייתה הפעם היחידה שמכונית החברה עצרה בדיוק מול מסלול הנוסעים , לטענתו מדובר בחלק מהמבצע.