עבור לתוכן העמוד
Menu

באיראן מרגיעים: "ישנה דרך ארוכה לנסיגה מלאה מן ההסכם"

ראש לשכתו של הנשיא אמר את הדברים לסוכנות הידיעות "מאהר" • הבוקר הודיע רוחאני על חזרה לייצור במתקן פרדו

בעקבות הכרזתו של נשיא איראן, חסאן רוחאני על הצעד הרביעי אותו נוקטת טרהאן כחלק מהנסיגה של מהמחויבות להסכם הגרעין, מצהיר היום (שלישי) ראש הלשכה של הנשיא רוחאני, מחמוד ואזי כי הסכם הגרעין  עדיין בתוקף וכי "ישנה דרך ארוכה לפני נסיגה מלאה מן ההסכם".

בראיון לסוכנות "מאהר" אמר כי ההסכם כאן על מנת להישאר לזמן רב ורק ארה"ב נסוגה ממנו. "ישנה דרך ארוכה לפני שנגיע לנקודה ממנה אין חזרה".

הוא הזהיר כי מחר יגיע הדד ליין של 60 ימים בו איראן הודיעה כי תבצע נסיגה נוספת מההסכם.

סינוואר מנסה להרתיע את ישראל ולמנוע מרד בעזה בסגנון לבנון

רוחאני מצהיר על הצעד הרביעי

נשיא איראן, חסן רוחאני, הכריז היום (שלישי) כי טהראן תחדש את העשרת האורניום במתקן בפורדו החל ממחר. רוחאני הוסיף כי כל הצעדים שנקטה טהראן הם הפיכים, וכי איראן תעמוד בהתחייבויותיה להסכם כשיתר המדינות – בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין – יעשו זאת.אתמול היה היום האחרון מתוך 60 ימים שהקציבה איראן למדינות אירופה כדי לפצות אותה על הסנקציות האמריקניות, שפגעו קשות בכלכלתה.

במסגרת הצעדים שנקטה איראן עד כה, היא הגבירה פי יותר מעשרה את קצב ייצור האורניום שלה ופיתחה לדבריה צנטריפוגות מתקדמות. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סלאחי, אמר אתמול כי טהראן מייצרת חמישה ק"ג של אורניום מועשר מדי יום, בהשוואה ל-450 גרם בלבד לפני חודשיים.

הכשלון של המודיעין המצרי

האיחוד האירופי, מצדו, הזהיר אתמול כי התמיכה שלו בהסכם הגרעין תלויה בקיומו מצדה של טהראן. "אנחנו ממשיכים להפציר באיראן לחזור בה מצעדים כאלו ללא דיחוי ולהימנע מצעדים נוספים שעשויים לערער את הסכם הגרעין", מסרה דוברת מטעמה של שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני. עוד אמרה מוגריני כי על אף שהאיחוד נותר מחויב להסכם, המחויבות תלויה לחלוטין בכך שאיראן תקיים אותו.