עבור לתוכן העמוד
Menu

באיראן מפרסמים: נסראללה מעמיד בפני ישראל שתי אופציות – רעה וגרועה ביותר

"תסנים ניוז" מפרסם: "כעת, משוואת הזמן של נסראללה העמידה את אמריקאים ואת בנות בריתה מול תרחישים בלתי ידועים, כך שאו שישראל תתחיל לסגת מהאזור השנוי במחלוקת ותפעל במסגרת מימוש הזכויות הימיות של לבנון עד המועד שנקבע בספטמבר או שישראל תעמוד בפני אופציה צבאית שעלולה להכריע את סוף קיומה", נכתב

"תסנים ניוז", סוכנות הידיעות המזוהה עם משמרות המהפכה באיראן, פרסמה  (ביום א' 31.7) מאמר  פרשנות על דבריו האחרונים של חסן נסראללה כי "נקודת המפנה במשוואות החדשות" של מזכ"ל החזבאללה נגד ישראל היא שהפעם הוא קבע מסגרת זמן מדויקת למימוש איומיו והישראלים עומדים בפני שתי אופציות: רעה וגרועה יותר.

לדברי הסוכנות[1], לאחר הצבת המשוואות אותן השמיע נסראללה בנושא שרטוט הגבולות הימיים של לבנון וישראל, עולות שאלות האם הסוגיה הפעם תוביל למלחמה חדשה בין חזבאללה לבין הצבא הישראלי או שהלבנוניים יוכלו לממש את "זכויותיהם" בדרכי שלום.

"תסנים" מציינת כי נסראללה קבע שחודש ספטמבר הקרוב יהיה הזמן הקובע לתגובה ל"תוקפנות" הישראלית בגבולות הימי של לבנון, המועד שישראל הודיעה שבכוונתה להתחיל את הקידוח בשדה הגז "כריש" "הממוקם באזור השנוי במחלוקת". תאריך זה תואם את ציון תקופת סיום שלטנו של הנשיא עוון, בן הברית של החיזבאללה, שבדומה לנסראללה מתעקש על מימוש מלוא הזכויות של לבנון, ולאחר מכן אם לא ייבחר נשיא חדש, הסמכות על תיק משא ומתן העקיף בין ישראל ללבנון תועבר לידי נג'יב מיק'אתי "שהראה כבר שעמדותיו בנושא שרטוט הגבולות הימיים תואמות את המדיניות האמריקאית".

ב"תסנים" מדגישים כי במשוואה החדשה של נסראללה ישנן 4 נקודות היכולות לקבוע את השלב העתידי בסכסוך: מקום, זמן, רמת ההרתעה ואנרגיה.

והם מסבירים: בנושא המקום, ברור כי נסראללה מתייחס לשדה "כריש" וכל "פלסטין הכבושה". רמת ההרתעה בדבריו מתייחסת למאות אלפי טילים שיכולים להגיע אל "עומק האויב".

סוגיית האנרגיה במשוואה שלו קשורה לכוח ורוח הלחימה של כוחות חזבאללה ויתר מרכיבי ההתנגדות, אבל מרכיב הזמן בדבריו, הוא הנושא החשוב מכל המרכיבים האחרים.

במאמר הפרשנות שפורסם מוזכר כי ישראל "פעלה בתוקפנות חצופה" בסוריה וכלפי הפלסטינים וסוגיית הר הבית בחודש מאי האחרון, אך מאז שנסראללה איים בפומבי על המלחמה, ישראל החלה לסגת ולא הגיבה למבצעי המזל"טים של חזבאללה.

לדברי הסוכנות האיראנית, אף אחת מהתכוניות של ארה"ב וישראל נגד חזבאללה לא יצאה לפועל בשנתיים האחרונות והחברה הלבנונית סומכת יותר על חזבאללה ונשענת על הנשק של חזבאללה כנשק שמגן על הזכויות של המולדת, ולכן השפעות של המשוואה של נסראללה משפיעה באופן ברור יותר על חיי העם הלבנוני וכאשר הוא מדבר על "מעבר לכריש" זה אומר שהוא חישב את כל צעדיו ותנועותיו והתכונן לקראתם.

"תסנים" מביעה ביטחון כי דברי נסראללה שאמר כי "ישראל תיכנע לא חשוב אם בתחילת המלחמה החדשה, באמצע או בסופה והכניעה והתבוסה של הציונים הן דבר בטוח, שיתממש". לכן הוא הבטיח לכל הלבנונים (בראיון האחרון שלו עם הרשת אלמיאדין) כי לכוחותיו יש מספיק יכולות אנושיות, צבאיות וחומריות כדי להכניע את ישראל לרצונה של לבנון.

סוכנות הידיעות של המשמרות מסכימה להערכתו של נסראללה כי בהתחשב בתנאים האזוריים והבינלאומיים ומאזן הכוחות תתכן  לפרוץ מלחמה שלישית בין "ההתנגדות לבנונית" לצבא הישראלי והיא נראית מאוד לא סבירה כפי שנסראללה אמר בתום הביקור של ג'ו ביידן באזור כשאמר כי הנשיא האמריקאי אינו שואף למלחמה והממשל שלו לא נוטה כלל ל"הדליק" את המצב באזור.

הסוכנות מתייחסת גם למשבר האנרגיה של אירופה כתוצאה מהמלחמה של רוסיה באוקראינה ומציינת כי גם אירופיים לא רוצים בעוד מלחמה מה עוד שהם מתכננים ליהנות מהגז שיופק ע"י ישראל בים התיכון.

לדברי "תסנים", זו הסיבה שארה"ב וישראל ניסו לתמרן והתאמצו לפתור את סכסוך הגבולות הימיים עם לבנון באמצעות משא ומתן אך "נקודת המפנה של כל ההתפתחויות האחרונות היא ההכרזה על נכונותה המלאה של ההתנגדות לכניסה למלחמה".

"תסנים ניוז" מתגאה ב"עוצמת ההתנגדות בלבנון והתקדמות פרויקט הטילים המדויקים שלה" אשר גרמו לצד הישראלי והאמריקאי למצוא דרכים אחרות להתמודד עם איומי ההתנגדות.

לדעת הפרשנים של משמרות המהפכה של איראן, "המלחמה ההרסנית בסוריה, המלחמה הכלכלית נגד המדינות החברות בציר ההתנגדות והקנוניה לקריסת המבנה הפוליטי של לבנון וכיו"ב היו חלק ממאמצי הציר האמריקאי, שכולם נכשלו בשעה ההתנגדות מצליחה להמשיך ולהעמיד איומים מפורשים".

"תסנים ניוז" מסכם וכותב כי "כעת, משוואת הזמן של נסראללה העמידה את אמריקאים ואת בנות בריתה מול תרחישים בלתי ידועים, כך שאו שישראל תתחיל לסגת מהאזור השנוי במחלוקת ותפעל במסגרת מימוש הזכויות הימיות של לבנון עד המועד שנקבע בספטמבר או שישראל תעמוד בפני אופציה צבאית שעלולה להכריע את סוף קיומה".

 

 

[1] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/05/09/2750373/%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D9%86%D8%B5%D8%B1%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%88-2-%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%AF%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF