עבור לתוכן העמוד
Menu

"אשת הצללים" של מחמוד עבאס

אינתיסאר אבו עמארה, ראש לשכתו של יו"ר הרש"פ הפכה לדמות החזקה ביותר בצמרת הרש"פ ועל פיה ישק דבר • היא אשת סודו של מחמוד עבאס, מעורבת בכל נושא והחלטה, כולל הנושאים המדיניים החשובים, ומתרחקת מאמצעי התקשורת

בכל מדינות העולם ידוע שלראשי לשכות של מנהיגים בעולם יש כוח פוליטי רב מתוקף קרבתם למנהיגים ועבודתם עמם מסביב לשעון. כך גם קורה ברש"פ, עד כה הצליחה אינתיסאר אבו עמארה, ראש הלשכה של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, לשמור על אנונימיות ולחמוק בהצלחה מתחת לראדאר התקשורתי עד שבאה סוהא ערפאת וחשפה את מעלליה בראיון לערוץ הראשון של הטלוויזיה המצרית.

מאז הראיון שהתקיים ב-28 באוגוסט הפכה אינתיסאר אבו עמארה לשיחת היום בשטחים ואט אט נחשפים פרטים נוספים על פעילותה בצמרת הרש"פ בצמוד למחמוד עבאס ולבני משפחתו, פעילות שאיננה מוסיפה כבוד לרש"פ תושבי השטחים.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי אינתיסאר אבו עמארה היא סמל ה-DEEP STATE של הרש"פ, היא פועלת בחשאיות רבה ומקדמת את סדר היום של מחמוד עבאס ושני בניו.

בכירים בפת"ח מאשרים את דבריה של סוהא ערפאת אשר תיארה בראיון לטלוויזיה המצרית בכמה משפטים את אינתיסאר אבו עמארה.

סוהא ערפאת אמרה כי "אינתיסאר אבו עמארה שולטת במחמוד עבאס והיא זו השולטת למעשה בפלסטין,ידה בכל, היא ממנה שרים ומפטרת שגרירים, למשל את השגריר עפיף צאפיה, אפילו מנגנוני הביטחון הפלסטינים חוששים ממנה".

בכירים בפת"ח אומרים כי סוד כוחה של אינתיסאר אבו עמארה הוא הגיבוי המלא שנותן לה מחמוד עבאס במיוחד בנושאים הרגישים, היא אשת סודו ובנוסף יש לה שליטה מלאה במינויים ברש"פ ובקופה הציבורית, הכל בשם הראיס.

לדבריהם, היא מעורבת בכל נושא קטן וגדול, כולל הנושאים המדיניים החשובים וההחלטות, לדוגמא, ההחלטה של מחמוד עבאס להחרים את ממשל טראמפ בעקבות ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל.

בכיר בפת"ח אמר לי בצער : "מאחורי כל מנהיג חלש שלנו עומדת אישה חזקה, במקרה של מחמוד עבאס האישה היא אינתיסאר אבו עמארה ולא רעייתו אמינה".

סוהא ערפאת האשימה אותה בניהול קמפיין הכפשה נגדה, מסירת מידע מטעה למחמוד עבאס והצגתה בפני הפלסטינים כ"בוגדת".

 

בכיר בלשכת עבאס טוען לשחיתות וגניבת כספי הסיוע

נראה כי סוהא ערפאת מחזיקה מידע על מעלליה של אינתיסאר אבו עמארה מכיוון כפי שאיימה בראיון לחשוף את פעילותה במוסקבה מבלי לפרט במה מדובר. בעקבות הדברים האלה פשט גל של שמועות בשטחים שלא מן הראוי להעלותן על הנייר.

יאסר ג'דאללה שעבד בלשכתו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כמנהל מחלקת הביטחון, הסתכסך עם מחמוד עבאס ונמלט לבריסל, הוא מכיר היטב את אינתיסאר אבו עמארה.

ב-20 במאי 2020 פירסם ג'דאללה סרטון בדף הפייסבוק שלו שבו הטיח האשמות כבדות בראש הלשכה אינתיסאר אבו רמאלה ובמחמוד סלאמה, המנהל הכספי של לשכת הראיס.

בסרטון טען יאסר ג'דאללה כי השניים,אינתיסאר אבו רמאללה ומחמוד סלאמה,סייעו למחמוד עבאס למעול בכספי הסיוע לפלסטינים שהגיעו מהאיחוד האירופי וכי הם העבירו את הכספים שהגיעו לחשבונות סודיים בשמות בדויים שהגיעו בסופו של דבר לילדיו ונכדיו של יו"ר הרש"פ.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי אמינה, רעייתו של מחמוד עבאס, חוששת מאוד מהשפעתה של אינתיסאר אבו רמילה על בעלה וכי היא אוסרת על כניסתה לביתם.

אתר "אלכאשף ניוז" דיווח ב-22 ביוני 2012 על מחלוקת קשה שפרצה בלשכת יו"ר הרש"פ ובמשפחתו בעקבות החלטתו לפטר מתפקידו את תייסיר קבעה, סגן יו"ר המל"פ. רעייתו של מחמוד עבאס ובנו יאסר יצאו נגד ההחלטה וטענו כי הוא מקבל החלטות אימפולסיביות שפוגעות בכבודו ובאמינותו, אולם, לצידו התייצבו בנו השני טארק, יועצו המשפטי כרים שחאדה וראש הלשכה הנאמנה אינתיסאר אבו עמארה

בדיווח נטען כי אינתיסאר אבו עמארה פועלת כדי לנקום במתנגדים הפוליטיים של מחמוד עבאס וכי היא זרוע הביצוע שלו.

הקשר בין יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לאינתיסאר אבו עמארה הוא ארוך שנים, בתנועת פת"ח מספרים כי היא הייתה לצידו מתקופת הדוקטורט שלו באוניברסיטת לומומבה במוסקבה ואחר כך בתפקידיו השונים כחבר הועדה המרכזית של פת"ח, חבר הועד הפועל של פת"ח וראש הממשלה הפלסטיני ומאז שנבחר ליו"ר הרש"פ ב-2005 היא עובדת בלשכתו.

אינתיסאר אבו עמארה הינה פעילת פת"ח מרצועת עזה, ילידת 1958, נשואה עם שתי בנות.

היא התקדמה במהירות מתפקיד של מזכירה ועד לתפקיד ראש הלשכה של יו"ר הרש"פ.

ב-2015 היא מונתה לממלאת מקום של ראש השלכה של יו"ר הרש"פ, ב-2018 היא כבר מונתה רשמית לתפקיד ראש הלשכה.

ב-1 בינואר 2018 היא קיבלה דרגה של מנכ"ל, שנה לאחר מכן היא קיבלה מעמד של שר ברש"פ.

הפעיל הפוליטי פאדי סלאמין, פירסם ב-29 באוגוסט בדף הפייסבוק שלו סרטון של ד"ר מאג'ד אבו שראר, הוא קרא לאינתיסאר אבו עמארה להתפטר מתפקידה, הוא הזהיר אותה כי אף אחד לא יגן עליה כשתגיע השעה וכי "יתקעו סכינים בגבה כשהיא תיפול".

המלחמה בין סוהא ערפאת לרש”פ

לטענתו, יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חוקק חוק ב-19 במרץ השנה שמאפשר סמכויות רחבות לאינתיסאר אבו עמארה, בין היתר היא רשאית לקבל תוספת כספית מיוחדת שאותה יקבע מחמוד עבאס בנוסף על משכורתה החודשית במעמד שר.

עוד קובע החוק כי ללשכת יו"ר הרש"פ יהיה תקציב עצמאי הנפרד מתקציב הרש"פ שאותו תקבע אינתיסאר אבו עמארה.

עוד טען ד"ר מאג'ד אבו שראר כי הכספים שנאספו על ידי הקרן "ווקפת עיז", שהקימה הרש"פ עם פרוץ מגיפת הקורונה כדי לסייע לתושבי השטחים, הגיעו ללשכתה של אינתיסאר אבו עמארה ונבלעו ב "חור שחור" וכי אף אחד אינו יודע מה עלה בגורלם, מדובר בעשרות מיליוני שקלים.

 

סוהא ערפאת הצליחה להציף למודעות של תושבי השטחים את דמותה של "אשת הצללים" שלצידו של מחמוד עבאס כבר עשרות שנים ואשר הפכה לדבריה לאישה החזקה ביותר ברש"פ מבלי שאמצעי התקשורת יבחינו בכך, עכשיו מתחילים להגיע הסיפורים, השאלות והשמועות, הרש"פ דוחה את כל ההאשמות של סוהא ערפאת ואומרת כי אינתיסאר אבו עמארה ממלאת את תפקידה בצורה הטובה ביותר למען הצלחת הרש"פ ולטובת העם הפלסטיני, אבל אף אחד בשטחים לא קונה את הגירסא הזו.