עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב מזהירה את ממשלת לבנון מסנקציות עתידיות על תמיכה בחזבאללה

בכיר בממשל ארה"ב הגיע לביקור בן יומיים בביירות במטרה לדון על יחסי הכלכלה בין המדינות • הבכיר הבהיר כי הלחץ על ארגון החזבאללה יגבר

בכיר בממשל ארה"ב הזהיר את אנשי הממשלה בביירות ביום שני 23.9 כי הסנקציות העתידיות של הממשל על ארגון החזבאללה יפגעו בכל צד המספק תמיכה "חומרית" לתמיכה בארגון הטרור, כך דווח בסוכנות הידיעות AFP.

עוזר שר האוצר למלחמה בטרור כלכלי, מרשל בילינגסלי, נפגש עם ראש משמלת לבנון , סעיד חארירי ודור הפרלמנט, נביה ברי, במסגרת ביקור בן יומיים במדינה.

במהלך הפגישות מרשל בילינגסלי הזהיר כי ארה"ב עשויה להרחיב את הסנקציות מעבר לגורמים המזוהים עם חיזבאללה, כך מסר גורם שנכח בשיחות.

"ארה"ב תטיל סנקציות על כל קבוצה המספקת תמיכה חומרית לחיזבאללה, בין אם בכסף או בציוד צבאי", אמר בילינגסלי. החשש בלבנון כעת הוא מפני השלכות הסנקציות של ארה"ב בעקבות ההחלטה ב-29 לאוגוסט נגד בנק מקומי "Jamal Trust Bank" שהואשם בלקיחת חלק פעיל במימון ארגון הטרור.

 

בילינגסלי ניסה להרגיע את ראש הממשלה והבכירים ואמר כי הסנקציות לא יכללו אנשים המקורבים לזרוע הפוליטית של החיזבאללה. כזכור לחיזבאללה ישנם מספר חברי פרלמנט ושרים המזוהים בממשלה הלבנונית.

מטרת ביקורו של בילינגסלי הייתה "לעודד את לבנון לעשות את הצעדים הנחוצים לשמור על מרחק מארגון הטרור", אמר בכיר בשגרירות ארה"ב בביירות.

יועצו של נביה ברי אמר ל"Arab News": "הקשבנו לדבריו. נראה מה יש לו לומר בהמשך ביקורו. אנו מעדיפים לא להגיב על עמדתו".