עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב מבקש להחרים את המטוס בארגנטינה

משרד המשפטים האמריקני הוציא בקשה רשמית בעקבות הפרה של הסנקציות מצדה של איראן וונצואלה

משרד המשפטים האמריקני (DOJ) ביקש ב-2 לאוגוסט ממשלת ארגנטינה להחרים את המטוס האירני הנמצא בעלות ונצואלה ונוסעיו נעצרו בחשד לשייכות למשמרות המהפכה.

בקשת ההחרמה באה בעקבות ביטול החתימה של צו לתפיסת המטוס ב-19 ביולי בבית המשפט המחוזי של מחוז קולומביה, שטען כי ניתן להחרים את המטוס מכיוון שהוא מפר את חוקי בקרת היצוא, אמר משרד המשפטים.

משרד המשפטים אמר כי מטוס הבואינג 747-300 ממוצא ארה"ב כפוף לסנקציות מכיוון שמכירתו "מאהן אייר" האיראנית לאמטרסור בשנה שעברה, מהווה הפרה של הסנקציות על ידי ונצואלה ושל תעשיות אווירונאוטיקה ושירותי אוויר (Conviasa), מפרה את חוקי הייצוא של ארה"ב. שתי החברות סופגות סנקציות על ידי ארצות הברית בגין שיתוף פעולה לכאורה עם ארגוני טרור.

"משרד המשפטים לא יסבול עסקאות שמפרות את הסנקציות ואת חוקי הייצוא שלנו", אמר עוזר התובע הכללי מתיו אולסן מהחטיבה לביטחון לאומי של DOJ בהצהרה.

על "מאהן אייר" מוטל סנקציות בגין קשרים עם כוח משמרות המהפכה האסלאמית-קודס (IRGC- ועל קונביאסה החל משנת 2019 על קשריה עם ממשלתו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו.

"התפיסה של המטוס הזה ממחישה את נחישותנו לתת דין וחשבון על מי שמבקש להפר את הסנקציות של ארה"ב וחוקי בקרת הייצוא", אמר התובע האמריקני מתיו גרייבס.

14 אזרחי ונצואלה וחמישה איראנים נסעו במטוס כשהגיע לבואנוס איירס. שבעה מהם עדיין עצורים בארגנטינה.