עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב חסמה את האתר של עיתון "איראן"

באיראן טוענים כי משרד האוצר של ארה"ב חסם את הגישה לאתר הפופלארי במסגרת הסנקציות • בעבר נחסמה הגישה לאתרים איראנים רבים אחרים וחשבונות ברשת החברתית • חשבון של ראפר מפורסם נחסם על ידי אינסטרגם בעקבות פוסט "לא מוסרי"

משרד פיקוח על נכסי חוץ של משרד האוצר האמריקני (OFAC) חסם, את אתר האינטרנט הרשמי של העיתון "איראן", כך טוען מנכ"ל העיתון.

מהדי שפיי אמר את הדברים ביום שבת והוסיף כי מאמצים משפטיים נערכים לביטול החסימה ולהחזרת האתר "iran-newspaper.com".

התקרית בצפון: חיזבאללה הוכיח יכולות גבוהות

בינתיים, לדבריו, הגרסה המקוונת של העיתון תהיה זמינה באמצעות "irannewspaper.ir".

תחום האגף האמריקני נתפס כיום על ידי תחום האתרים .com. "OFAC Holding" מבוסס פלורידה מוצג כעת כנרשם של "iran-news paper.com".

 

 

 

 

 

גורם אמריקני אמר לאתר PRESS TV כי "לארה"ב יש את הזכות לתפוס כל שם דומיין. com, .net ו- .org מכיוון שלחברות שיש שלהן ישנם חוזים והם רשומים ופועלים מאדמת ארה"ב", אמר בכיר בארה"ב לביטחון פנים.

בינואר 2020 נחסם אתר האינטרנט של סוכנות החדשות "פארס" של איראן בהוראת משרד האוצר האמריקני.

סוכנות הידיעות מסרה כי היא קיבלה דוא"ל מחברת השרתים, שהודיעה לה במפורש כי החסימה נובעת מהזמנה של ה- OFAC והכללתה ברשימת ה- SpecialNationalized Nationals (SDN).

כעת הגישה הפכה לזמינה לאתר של Farsnews אך ורק בסיומת ה- .ir שלה.

בעבר, גוגל, יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר התמקדו בחשבונות איראניים, כולל אלה השייכים לשדרים.

בדצמבר 2019 חסמה גוגל את הגישה לחשבונות YouTube הרשמיים של העיתונות TV ו- Hispan TV ללא הודעה מוקדמת.

"פוסט לא מוסרי" של הראפר האיראני

אינסטגרם חסמה את עמודו של הראפר האיראני אמיר חוסין מוקסוללו (המכונה אמיר טאטלו) בגלל פרסום של פוסט "לא מוסרי ולא הולם" ב חשבונו, כך דווח ב- 25 באפריל באתר החדשות YJC  המזוהה עם השדרן.

 

סדרת הטלוויזיה שמסעירה את העולם הערבי בחודש הרמאדאן

 

"הבוקר, משתמש שעל פי הנטען הוא מנהל התוכנית של אמיר חוסין מוקסוללו (טטאלו), פרסם באינטרנט תמונה המציגה כי אינסטגרם חסמה את עמוד הזמר על סמך עוקבים זרים עקב פעילויות לא מוסריות", נכתב באתר.

עוד נמסר כי "במהלך נגד המוסר ושלטון החוק, טטאלו קיים שיחה לא מוסרית בעמוד האינסטגרם שלו עם בנות קטינות ונערות."

סוכנות הידיעות פרסמה גם מכתב שפורסם לכאורה על ידי אינסטגרם בו נכתב כי הם הסירו את החשבון של טאטלו מאינסטגרם מכיוון שהוא נוגד את "הנחיות הקהילה" שלהם.

ב- 28 בינואר עצרה המשטרה הטורקית את טאטלו באיסטנבול במהלך בדיקת דרכונים. לפי הדיווחים, הוא נכנס למדינה ביולי 2019 ונשאר שלא כחוק לאחר שפג תוקף הוויזה שלו.

הרשויות הטורקיות שיחררו את אמיר טאטלו ממעצר ב- 4 בפברואר.