עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב חסמה את אתר סוכנות הידיעות הפרסית FARS

משרד האוצר האמריקני שלח מייל לסוכנות ביום שישי בו הוא מודיע לו כי הכניס אותו לרשימת הסנקציות של ארה"ב על המדינה • באיראן ההפניה מתבצעת לאתר בפרסית על מנת שהציבור לא ידע על חסימת האתר

מכה לתעמולה לערוצי התעמולה האיראנית בשפה האנגלית. אתר האינטרנט בשפה האנגלית FARS.COM נחסם לגישה על ידי משרד האוצר האמריקני במסגרת הסנקציות המוטלות על המדינה. במייל שהגיע אל משרדי הסוכנות נכתב "מחלקת הנכסים הזרים של משרד האוצר של ארה"ב (OFAC ) צירף את סוכנות הידיעות לרשימת ה- SDN והוראה לעצור את השירותים הניתנים לאתר והגדיר אותם כמהלך בלתי חוקי".

בסוכנות הידיעות פרסמו כי אנשי הטכנולוגיה שלהם פועלים על מנת להפעיל מחדש את האתר הפועל מאז שנת 2003.

זמן להחלטה גורלית – הפלסטינים מרגישים כמו ב-1947

בכירים במשרד התקשורת האיראני אמרו ביום ראשון כי הצליחו לשחזר את האתר ולעצור את "הרעלת DNS" והודה כי זו הפעם הראשונה שהמדינה מתמודדת מול מצב כזה.

"הרעלת " DNS נקראת גם הרעלת מטמון והיא יוצרת העברה של נתונים שגויים של שמות שרתים וכתובות IP המקושרות אליהם, אל מערכת DNS, או אל זיכרון המטמון שלה. הדבר גורם להפניית בקשת דף אינטרנט מסוים אל אחר, כתוצאה מהחזרת כתובת IP שאינה משויכת לשרת המקורי.

הפלסטינים ממשיכים להבהיר – אין מרחב למו"מ

"בפעם הראשונה בהיסטוריה של האינטרנט במדינה , הממשל האיראני מאשר כי הוא ביצע מעשה של הרעלת DNS. "הרעלת DNS" היא שיטה של האקרים להפניה של תנועת אתרים אל עבר אתר מסוים", צייץ אחד ממומחי הרשת לאבטחה דיגיטלית היושב בלונדון.

אתר האופוזציה "רדיו פארדה" טוען כי אכן האירנים החלו להפנות את התנועה לאתר בשפה הפרסית .

 

במשך ימים גולשים מחוץ לאיראן מקבלים עמוד לבן וריק האומר כי לא ניתן לגשת אל האתר. קישורים אחרים מפנים אל האתר בשפה הפרסית וכל זאת בשל החסימה על ידי משרד האוצר של ארה"ב.