עבור לתוכן העמוד
Menu

אפקט הפיצוץ בלבנון: חשש לגל פליטים בקפריסין

המצב הכלכלי שגם ככה היה גרוע והפיצוץ בלבנון שמביא את המדינה על סף רעב מעלים את החשש כי יותר ויותר צעירים מנסים להמלט מהמדינה כשהתחנה הראשונה שלהם היא האי השכן

בעיית ההגירה מסוריה היא דבר הידוע כחלק מהניסיון לייצר פתרון לפליטים השוטפים את לבנון ואת אירופה עצמה, כמובן בהתאם לרצונו שלל נשיא טורקיה , טאיפ ארדואן. לבעיה זו נוסף המצב הכללי של הפליטים ושל תושבי לבנון לאחר המשבר הגדול שנוצר בכלכלת המדינה והחשש שארגונים בינלאומיים מתריעים בפניו , בעיית הרעב אספקת אוכל במדינה, לאחר הפיצוץ בנמל ביירות.

 

בימים האחרונים החלו צעירים שנמלטים מלבנון בסירות דקיקות להגיע אל חופי ים קפריסין. ביום שני יערך דיון מקיף במצב החדש בממשלת קפריסין.

החשש: ניסיון לסיכול ההסכם ע”י טרור איראני

ארבע ספינות הופיעו בחוף המזרחי והדרומי של קפריסין בשבוע האחרון ועליהן  123 מהגרים לבנונים וסורים, כך נמסר ממשטרת האי ביום ראשון.

 

 

 

 

 

חלקם הורשו להיכנס לקפריסין, אך לפחות 20 מהגרים שהגיעו לקצה הדרום-מזרחי בסירה עם מנוע פגום. שלוש נשים ותשעה ילדים הורדו מוקדם יותר מהסירה והועברו לבית חולים קפריסאי לטיפול.

 

יותר מ -30 אנשים על סירה שהמשטרה יירטה בשבת, כ -20 ק"מ מהחוף הדרומי, עלו על ספינה אחרת שהרשויות הקפריסאיות שכרו כדי להחזירן ללבנון. לקפריסין ולבנון יש הסכם מניעת הגירה דרך סירות.

 

למעלה מ -50 מהגרים מלבנון הועברו למרכז קבלה ביום שבת לאחר שסירתם הגיעה לחוף סלעי לאורך קו החוף המזרחי של האי בתוך אזור החיץ שבשליטת האו"ם המפריד בין החלק העיקרי של קפריסין לבין הצפון הקפריסאי הטורקי .

 

אנשי האו"ם העבירו את 35 הגברים, חמש נשים ו -11 ילדים למשמורת קפריסין. בית משפט הורה ביום ראשון כי ארבעה גברים יישארו במעצר בחשד שהם סוחרי בני אדם.

20 מהגרים סורים נוספים הועברו למרכז קבלה לאחר שנאספו ביום ראשון בבוקר ליד אזור החיץ 15 ק"מ מערבית לבירה ניקוסיה.

 

איראן : עם תום האמברגו באוקטובר נתחיל לייצא ציוד ואמל”ח

 

שר הפנים הקפריסאי ניקוס נוריס אמר כי ביום שני תתקיים פגישה דחופה להערכת המצב. מרכז קבלת המהגרים באי הגיע למגבלותיו על רקע החשש מהקפדה על פרוטוקולי בריאות כדי למנוע את התפשטות ה- COVID-19, לדבריו.

 

לבנון מארחת מיליון פליטים סורים ו -250,000 פליטים פלסטינים.