עבור לתוכן העמוד
Menu

אסירים נוספים מצטרפים לשביתה

כמה מאות אסירים החלו כבר בשביתת הרעב • חמאס במלחמה פסיכולוגית משתמש בנשק "השבויים הישראלים"

"שביתת הכבוד", שם הקוד של שביתת הרעב של אסירי חמאס בבתי הכלא בישראל שהתחילה שלשום, טומנת בחובה פוטנציאל לפיצוץ במצב הביטחוני דווקא בעיתוי שבו הושגו הבנות רגיעה בין ישראל לחמאס על גבול רצועת עזה. בשטחים תחל פעילות תמיכה במאבק האסירים שעלולה להסלים ככל שתתפתח שביתת הרעב ויצטרפו אליה אסירים נוספים.

5 מנהיגי השביתה מהפלגים הפלסטינים הגדולים שהחלו כבר לשבות הם: מוחמד ערמאן (חמאס) ואיל אל-ג'ארוב (חזית עממית) זיד בסיסי (ג'יהאד אסלאמי) חוסיין דרבאס (חזית דמוקרטית) אכרם אבו בכר(פת"ח). ב-17 בחודש צפויים להצטרף שובתים נוספים . זה התאריך בו מצוין "יום האסיר".

מועדון האסיר הפלסטיני מדווח כי קרוב ל-400 אסירים מבתי כלא שונים הצטרפו כבר לשביתת הרעב וכי משא ומתן, בלתי רשמי מתנהל במקביל מאמצי מצרים להפעיל לחץ על ישראל להיענות לדרישות האסירים. הרש"פ נכשלה בניסיונה לשכנע את אסירי פת"ח שלא להצטרף לשביתת הרעב.

ועדת משפחות האסירים טוענת כי 353 אסירים הצטרפו לשביתה לפי הפירוט הבא:: 120 בכלא רמון, 20 בכלא גלבוע,100 בכלא קציעות,, 33 בכלא נפחא, 35 בכלא מגידו, 20 בכלא עופר, 25 בכלא אשל.

האסיר הביטחוני חסן עבד אלרחמן סלאמה , בכיר בזרוע הצבאית של חמאס, הצטרף לשביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. סלאמה היה יד ימינו של מוחמד דף ואחראי לפיגועים רבים ומרצה עונש של 46 מאסרי עולם- בין היתר אחראי לפיגוע בקו 18 בירושלים ב-1996 ובפיגוע בטרמפיאדה באשקלון.

במקומות רבים בגדה וברצועה החלו כבר בהפגנות תמיכה במאבק. ההפגנות אמורות להתגבר בימים הקרובים.

מלחמה פסיכולוגית

ארגון חמאס פתח בלוחמה פסיכולוגית אל מול ישראל תוך ניצול 4 השבויים הישראלים המוחזקים בידי האסירים. גורמים בחמאס מדווחים כי הנהגת הזרוע הצבאית הינחתה את "יחידת הצל" שמאבטחת את השבויים "להתייחס אליהם בהתאם "ומאחלת הצלחה לאסירים הביטחוני". אבו עוביידה דובר הזרוע הצבאית של חמאס אמר במסר לאסירים הביטחוניים: "אנו אומרים לאסירים שלנו כי אנו דואגים לכם באופן מעשי ולא בדיבורים-הנושא שלכם הוא מעל לכל שיקול".

בהמשך ההודעה נאמר כי תתייחס לאסירים בעלי כיבוש ישראלים באותו טיפול כמו אסירים פלסטינים בבתי הכלא הכבושים. אבו עוביידה דובר הזרוע הצבאית של חמאס: " אנו אומרים לכיבוש כי היחס שקיבל גלעד שליט לא יחזור על עצמו לגבי השבויים המוחזקים בידינו נוכח המשך ההתנכלות לאסירים ולבני משפחותיהם".

עבדאללה אלעקאד הפרשן הפוליטי של אתר הזרוע הצבאית של חמאס: "ההתנגדות לא תעמוד בחיבוק ידיים, חובה עליה בכל הזירות בעזה ובגדה לתמוך בכוח בדרישות הצודקות של האסירים ולהפעיל את הזירות לצאת בתהלוכות ולהביע את הסירוב לגבי מה שקורה לאסירים שלנו".