עבור לתוכן העמוד
Menu

אכזבה ברש"פ מתוצאות הבחירות בישראל

גורמים בכירים ברש"פ מביעים אכזבה עמוקה מתוצאות הבחירות בישראל, בצד האכזבה יש קורת רוח רבה מהצלחתה של "הרשימה המשותפת" • החשש המיידי של הרש"פ הוא שהתוצאות של הבחירות יאפשרו לממשלה בראשות נתניהו לבצע את מהלך הסיפוח של שטחים בגדה

ברש"פ עקבו מקרוב אחרי תוצאות הבחירות לכנסת בישראל מתוך תקווה שהן יביאו למפלתו של ראש הממשלה נתניהו ולחילופי שלטון שיאפשרו את סיכול תוכנית "עסקת המאה" של טראמפ וחידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים מהנקודה שבה הופסק המו"מ בתקופתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

ברש"פ יש אכזבה גדולה מתוצאות האמת של הבחירות עד כה ומהאפשרות של ניצחון של בנימין נתניהו שיאפשר לו להרכיב ממשלת ימין.

אנשי הרש"פ חוששים שהרכבת ממשלת ימין בישראל תביא כבר בטווח הזמן הקרוב למהלך של סיפוח צפון ים המלח, בקעת הירדן וההתנחלויות לישראל בגיבוי של הממשל האמריקני.
התקווה בצמרת הרש"פ שאולי התוצאה תשתנה עד לספירה הסופית ולהקמת גוש חוסם למפלגת הליכוד שתמנע מהרכבת הממשלה או שיובילו לבחירות רביעיות.

בצד האכזבה מהתוצאות של גוש הימין יש ברש"פ שמחה רבה על התחזקות כוחה של "הרשימה המשותפת" של ערביי ישראל, גורם בכיר ברש"פ אומר כי מדובר ב"ניצחון היסטורי של ערביי 48" שיסייע בעתיד להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.

בכיר אש"פ צאיב עריקאת אמר ב-3 במרץ: "הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד הם מי שניצח בבחירות בישראל, נתניהו החליט שהכיבוש והמשך הקונפליקט הוא שיביא פיתוח ושגשוג לישראל".

ואילו בחמאס התבטא דובר חמאס חאזם קאסם ואמר כי "מדינת הכיבוש תישאר ישות זועמת, הבחירות שלה לא יתנו לה שום לגיטימציה על אדמת פלסטין".
הג'יהאד האסלאמי פירסם הודעה שבה נאמר כי "תוצאות הבחירות אינן משנות את המציאות ולפיכך הארגון ימשיך בהתנגדות לכיבוש".

לקראת הבחירות אמרו גורמים ברש"פ כי מבחינתם אין הבדל בין מפלגת הליכוד לבין מפלגת "כחול לבן" וכי מדובר ב"שני צדדים של אותו המטבע".

החשש הפלסטיני מפני המצב החדש שמוביל לתיקו פוליטי בו תמשיך להתקיים ממשלת מעבר בראשות נתניהו, שתבצע לאלתר את מהלך הסיפוח בשטחי הגדה ותיצור עובדות חדשות בשטח גם אם יתקיימו בחירות רביעיות בישראל בעוד כמה חודשים.

גורם בכיר ברש"פ אומר נוכח תוצאות הבחירות בישראל כי התקווה הפלסטינית מתמקדת כעת בבחירות לנשיאות בארה"ב וכי הפלסטינים מקווים כי המועמד הדמוקרטי ברני סנדרס יהיה הנשיא הבא של ארה"ב מכיוון שהוא נגד "הכיבוש" הישראלי, תומך בהקמת מדינה פלסטינית בקווי 67 ומוכן לשקול את העברת השגרירות האמריקנית חזרה מירושלים לתל אביב.
גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי נוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בישראל אסור לפלסטינים לסמוך על שום גורם אלא רק על עצמם, ולכן עליהם לעשות הכל כדי להפסיק את הפיצול בין הגדה לרצועה ולנסות להשיג אחדות לאומית.