עבור לתוכן העמוד
Menu

איש השנה של חיזבאללה: נאיל ברגותי

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם ארגון הטרור בחר באחד ממנהיגי החמאס כ"איש השנה" של שנת 2018 • ברגותי עצור בכלא "הדרים" בישראל ולפי העיתון העניק לו ראיון

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חזבאללה בחר בנאיל ברגותי ממנהיגי החמאס כ"איש השנה" של שנת 2018. ברגותי עצור בכלא "הדרים" בישראל ומצוטט במילים: " אנו דוחים את ההצעה של הכיבוש לגרש אותנו מחוץ לפלסטין- לא נקבל (שום הצעה) אלא חזרה למשפחותינו".

העיתון מביא דברים בשם אומרם, קרי ברגותי התראיין כאשר הוא נמצא בתוך כותלי בית הסוהר בישראל.

נאיל ברגותי הינו דודו של המחבל צאלח ברגותי מבצע הפיגוע בצומת עופרה. הוא מרצה בכלא הישראלי עונש של 39 שנות מאסר ונחשב לוותיק האסירים הביטחוניים. ברגותי הורשע בשנות ה-70 ברצח של קצין ישראלי בשליחות הפת"ח ואח"כ הצטרף לחמאס והפך לאחד ממנהיגיו. הוא שוחרר בעסקת שליט אך נעצר שוב לאחר שחזר לפעילות טרור.

בסוף נובמבר פרסמנו כי  דובר החמאס אבו עוביידה העביר מסר לאסיר באמצעות הודעה לתקשורת בה אמר: "כמו ששברנו את התנאי ב"עסקת שליט" נשבור את אפו של הכובש ואתה תחבק פעם נוספת את החופש בעזרת אללה".

ברגותי הפך לסמל של חמאס בבתי הכלא בישראל ולדוגמא ל"עוול" שלטענת חמאס נגרם למשוחררי "עסקת שליט".

בחודש אוגוסט 2014 הוא נעצר שוב ע"י גורמי הביטחון, עפ"י מקורות ביטחוניים הייתה לו מעורבות באירוע תכנון חטיפת ורצח 3 הנערים הישראלים בגוש עציון, בית המשפט הצבאי בעופר הורה לעוצרו  כדי להשלים את יתרת תקופת מאסרו הראשוני.

גורמים בחמאס טוענים כי הוא נעצר מחדש מכיוון שהשב"כ הישראלי רצה להתנקם בו ובבני משפחתו.

בארגון חמאס אומרים כי המסר שהעבירה הזרוע הצבאית של חמאס לנאיל ברגותי איננו מקרי. ההערכה בחמאס היא שעקב התחדשות שיחות הרגיעה בתיווך מצרי יתחילו גם דיונים, בתיווך מצרי וגרמני, בנושא עסקת חילופי השבויים מכיוון שישראל דורשת זאת כתנאי להסכם הרגיעה.

עוד מוסיפים אותם גורמים כי שחרורם של אסירי "עסקת שליט" הינו רק שאלה של זמן.

 

פרסום ראשון : 1.1.19 שעה 16:30

פורסם בישראל היום.