עבור לתוכן העמוד
Menu

אירופה תחת מצור האסלאם

הבוקר הושק ספרה החדש של חוקרת המרכז העיתונאית, פיאמה נירנשטיין • "תרבות התקינות הפוליטית הורגת את אירופה"

הבוקר (שני) הושק ספרה של העיתונאית וחוקרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, חברת הפרלמנט האיטלקי לשעבר, פיאמה נירנשטיין. שם הספר: "הח'ליפיות והאיתתולות – העולם שלנו תחת מצור" ועוסק במאבק בין הסונים לשיעים ובסכנה ממנה מתעלמת אירופה לנוכח גל המהגרים המוסלמים.

השקת הספר הועברה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ובקהל נכחו עשרות אורחים ועוד רבים אחרים מחוץ לאולם. כמו כן, הנוכחים בטקס, שאלו את המציגים הנכבדים, מספר שאלות בנוגע לאיום של האסלאם ובנוגע לאיום על אירופה.

לצפייה בהשקה המלאה:

בספרה נירנשטיין מנסה לשפוף אור על האידיאולוגיות הקיצוניות השיעיות והסוניות, המאפילות על העולם. בספרה היא מסבירה מדוע הקיצונים לא יפסיקו את המלחמות האכזריות שלהם וכי ישנה רק דרך אחת לעמוד מולם והיא להביסם. "הטרוריסטים הסונים והשיעים עוררו אכזריות שלא נראתה כבר שנים", אומרת נירנשטיין. "גם אם ISIS הובס בכמה תחומים בעיראק ובסוריה, חייליו ומסריו התגלגלו באזורים אחרים בעולם".

נירנשטיין, עיתונאי, חבר הפרלמנט האיטלקי לשעבר, וחוקרת במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, סוקרת במסגרת הפרויקט שלה את הקשר השיעי-איראני לייצור נשק גרעיני ואת הקמפיין הסוני-מוסלמי המקביל (ISIS) שמטרתו לשלוט על נוצרים, יהודים ומוסלמים כופרים במזרח התיכון – ומעבר לכך. זאת על אף ששתי הפלגים הקיצונים, המוסלמים הללו, חולקים את חזון יום הדין, שיביא לעולם מוסלמי אוניברסלי.

עשרות אורחים הגיעו לאירוע
עשרות אורחים הגיעו לאירוע

ומה על המערב לעשות?

"על מדינות המערב לחזק את עצמן – להגנתן העצמית ולמחוץ את האיומים המסוכנים האלה", אומרת נירנשטיין. "האם היא מסוגלת לעשות זאת? "היא שואלת. "אחרי מלחמת העולם השנייה, הוקמו מוסדות בינלאומיים לחסום איומים כאלה. אבל היום, הציות לתקינות הפוליטית, לחברה הפתוחה כביכול, ולרלטיביזם המוסרי משתלבים כדי להחליש את המערב רדוף האשמה עד כדי כניעה. "

בפתח הדיון נשאו דברים ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, צ'ארלס סמול, יו"ר ארגון ISGAP והעיתונאית והעורכת, רותי בלום.