עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: שר הבריאות מזהיר "הזנחה – פירושה אבדון"

עוד אמר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי השבועיים הקרובים קריטיים וישנו חשש כי איראן תגיע למתים בארבע ספרות ליום • רוחאני התחייב לסייע לעסקים שיפגעו מהסגר

הגל השלישי של וירוס הקורונה מכה באיראן בצורה חזקה יותר מהגלים הקודמים. שר הבריאות אמר אתמול (שלישי) לסוכנות הידיעות "טנסים": "אחד הרגעים הקריטיים בתולדות הקורונה במדינה הוא השבועיים שמגיעים החל מיום שבת, ואם נזניח את הצעדים, יהיו לנו מקרי מוות של ארבע ספרות."

על פי סוכנות הידיעות, סעיד נמקי אמר את הדברים במהלך פגישה של המטה למלחמה בקורונה בעוספהאן, מרכז צדקה ידוע במדינה.

הסולם של מחמוד עבאס

הוא הוסיף: "בימים הגרועים ביותר של מחסור במשאבים במדינה, עובדי הבריאות עבדו קשה , בעוד שתחנות הטלוויזיה האופוזיציות לעגו לניהול המשבר שלנו ואחד הגורמים היעילים במדינה היה הדרכתו, תמיכתו ושמירתו של המנהיג העליון".

שר הבריאות, הוסיף: "אחד המקרים המרים ביותר במדינתנו הוא שאנשים סובלים מבעיות כלכליות, אך עלינו לדעת כי העדיפות הגבוהה ביותר לפני פרנסה וכל השאר היא בריאות, ולאחר מכן יש לטפל בסוגיות כמו הכלכלה".

שר הבריאות הדגיש שהמשרד יגביר את המעורבות שלו בנושא הסברה והקפדה על מדיניות הריחוק החברתי.

הוא הוסיף: "הזנחה בשלב זה, הן על ידי העם והן על ידי הפקידים, פירושה אובדן, כך שאם מישהו מפר, אנחנו לא צריכים לרחם, כי כל אחד יכול להיחשב כפצצה נגיפית, מכיוון שהיום הנגיף התפשט לעשרה אנשים ומחלות הפכו למשפחתיות". נמקי הצהיר: אל תאבד את הנחישות ביישום פרוטוקולי בריאות וכל הסתרה וסליחה בעניין זה יפגע בזכויותיהם של אזרחים אחרים ובפגיעה בזולת.

שר הבריאות שיבח את ההכשרה של שגרירי הבריאות ברחבי המדינה ואמר כי מספרם עומד על עשרה מיליון בני אדם, אבל הדגיש כי בעצם כל אחד בביתו הוא שגריר כזה. הוא הדגיש כי מפגשים משפחתיים המוניים הם גורם מאוד חשוב בהדקה ברחבי המדינה.

הבחירות בירדן: התעוררות הנוער הבדוואי, האדישות הפלסטינית

טהראן, איספהאן, קום, מזרח אזרבייג'ן, דרום חוראסאן, סמנן, קזווין, לורסטן, ארדביל, חוזיסטן, קרמנשה, קוהגילויה ובויאר-אחמד, גילן, בושהר, זנג'אן, עילם, חוראסאן רזאווי, מזנדארן, צ'חארצ'אר אלח'בהאר מרקזי, קרמן, צפון חוראסאן, חמדאן, יזד וכורדיסטן כולם מחוזות שנצבעו באדום.

דוברת משרד הבריאות אמרה כי למעלה מ -570,000 בני אדם הבריאו מנגיף הקורונה וספר בני האדם שמתו עד עתה עומד על 42.461.

סימה סאדאת לארי פרסמה כי 482 בני אם מתו במהלך יום שלישי.

מספר האנשים שנבדקו חיוביים לזיהום COVID-19 באיראן עלה ל -788,473 בעקבות גילוי 13,352 מקרים חדשים מאז יום שני בצהריים, הוסיפה הדוברת.

הנשיא חסן רוחאני התחייב ביום ראשון לספק תמיכה כלכלית לקבוצות שעסקיהם עלולים להיפגע במהלך הסגר החדש עליו הוכרז.

בנאומו במהלך פגישה במטה התיאום הכלכלי הממשלתי אמר הנשיא כי הצעת החוק לתקציב לשנה הבאה נועדה לשפר את מצבה הכלכלי של המדינה ולהביא לשגשוג כלכלי. רוחאני גם אמר כי הצעת החוק החדשה לתקציב נועדה לסייע לצמיחה הכלכלית של המדינה ולתת דחיפה לפרנסת העם, המעמד הפחות מיוחס של החברה בפרט.