עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: קריאות "מוות לישראל" בעת קידום חוק נגד שת"פ כלשהו

חברי הפרלמנט (המג'לס) התכנסו אתמול כדי להצביע על שורה של הצעות חוק הקוראות לממשלה להטיל עונשים וסנקציות נגד גורם כלשהו הסוחר על ישראל • מג'תבא ד'ואלנור, "המשטר הציוני  בשבעת העשורים המקוללים שלו פועל ללא לאות לסכן את האינטרסים של איראן"

לקראת ציון "יום קדס"  (יום השישי האחרון של חודש הרמצ'אן החל השנה ב- 22 מאי) דן הפרלמנט האיראני (המג'לס) היוצא  אתמול (שלישי) בשורה של הצעות חוק  אנטי-ישראליות. 243 מחוקקים איראניים הצביעו בעד (ללא מתנגדים)  על חוק "הדחיפות הכפולה" – שאם יאושר בסופו של דבר יחייב את ממשלת איראן לנקוט שורת צעדים נגד ישראל. כרגיל בדיונים טעונים, הדהדו באולם קריאות "מוות לישראל".

קמפיין חדש ברש”פ: האבן היא נשק

הצעת החוק אמורה עתה לעבור לעיון הועדה לענייני ביטחון ומדיניות חוץ של המג'לס. יו"ר הפרלמנט היוצא, עלי לריג'אני, דחק בה להתייחס אליה  בהקדם האפשרי כדי שהפרלמנט יוכל להצביע על כך בתחילת השבוע הבא.

חבר הפרלמנט מוחמד ג'ואד אבטחי אמר לסוכנות הידיעות "מאהר", כי ההצעה, העוסקת ב"פעולות עוינות של ישראל  נגד שלום וביטחון אזוריים", תידון בישיבת הפרלמנט ביום שלישי. אבטחי ציין כי ההצעה כוללת 14 סעיפים. אחד מהם טוען כי אדמת פלסטין ההיסטורית שייכת לעם הפלסטיני המקורי. אם החוק יעבור בסופו של דבר ממשלת איראן תהיה מחויבת להטיל סנקציה על מוסדות כלכליים, מסחריים ופיננסיים של ישראל שחלקם שייך לאזרחי ישראל או הרשומים בשטחים הכבושים. כמו כן, על שרי המודיעין והתקשורת וטכנולוגיית המידע ייאסר להשתמש בחומרה ותוכנה מתוצרת ישראל.  זאת ועוד, החוק יאסור גם "כל מו"מ או הסכם פוליטי או שיתוף במידע מודיעיני עם כל יישות הקשורה לישראל". כל הפרה תוביל לעונש מאסר ולאיסור על כהונה בתפקיד ממשלתי כלשהו. בנוסף, ריגול למען ישראל יוגדר תחת "מושחת עלי אדמות" ההאשמה החמורה ביותר במשטר האסלאמי שדינה מוות. יודגש, כי איראן כלל אינה מכירה בקיומה של ישראל.

זאת ועוד, החוק יאסור גם "כל מו"מ, מגע או הסכם פוליטי או שיתוף במידע מודיעיני" עם כל יישות ישראלית". המשמעות היא שקיום מפגשי ספורט עם ישראלים תהפוך באופן רשמי ללא חוקית ואיגודי הספורט באיראן יחוייבו לנקוט בצעדי ענישה כלפי הספורטאים האיראניים אם יפרו את החוק.

ההצעה מדגישה גם כי כל הפרה תוביל לעונש מאסר ולאיסור על כהונה בתפקיד ממשלת כלשהו. בנוסף, ריגול למען ישראל יוגדר תחת "מושחת עלי אדמות" ההאשמה החמורה ביותר במשטר האסלאמי שדינה מוות. יודגש, כי איראן כלל אינה מכירה בקיומה של ישראל. החוק גם יאסור שימוש בסמלים ישראלים כמו דגל ישראל למטרות תעמולה.

על פי הצעת ההחלטה משה"ח האיראני יידרש לפתוח בהכנות הנדרשות להקים שגרירות/קונסוליה וירטואלית של איראן "בירושלים שבפלסטין" בתוך חצי שנה מאימוץ החוק ולהגיש את תוצאות מאמציו לממשלה…על איראן להתייחס לירושלים כבירה הקבועה של פלסטין". כמו יקבע החוק כי "אדמת פלסטין המאוחדת (כל פלסטין) שייכת לתושביה הפלסטינים המקוריים (אלה שחיו בפלסטין לפני הקמת מדינת ישראל וגלי העלייה היהודית אליה) ובכלל זאת מוסלמים, נוצרים ויהודים. בפועל מעוניין המג'לס היוצא לעגן  בחקיקה את "תוכנית השלום האיראנית", שמשמעותה בפועל הוא חיסול מדינת ישראל. כמו כן משרד המשפטים האיראנים יתחייב להשתמש בגופים באיראן ובזירה הבינלאומית לתבוע מנהיגים ישראלים על "פשעים נגד האנושות, פשעי מלחמה, רצח עם, תוקפנות ופעילות טרוריסטית בתוך ומחוץ לשטחים הכבושים". 

הקורונה במזרח התיכון: הבעיה – “הבושה”

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ של הפרלמנט האיראני, מג'תבא ד'ואלנור, אמר אתמול (שלישי) כי בעוד תשומת הלב של העולם מוסחת על רקע ההתמודדות עם נגיף הקורונה, "המשטר הציוני  בשבעת העשורים המקוללים שלו פועל ללא לאות לסכן את האינטרסים של איראן ושל המוסלמים ותושבי האזור". לדברי ד'ואלנור , "ריגול, טרור וחיסולם של מדעני הגרעין האיראניים, לוחמה בסייבר ואלקטרוניקה והתקפות סייבר על מרכזים גרעיניים וכלכליים הם חלק פעולות המשטר הציוני נגד האומה האיראנית."

(ד'ואלנור : ישראל פועלת נגד האינטרסים של איראן)
(ד'ואלנור : ישראל פועלת נגד האינטרסים של איראן)

הוא האשים את ישראל בעידוד הסנקציות נגד איראן וכפועל יוצא באחריות למצוקתם של תושבי איראן" והגדיר אותה כציר המרכזי הפועל כנגד האינטרסים של הרפובליקה האסלאמית של איראן ושל האומה האיראנית". ד'ואלנור אמר כי בשל המגיפה, מפגשי "יום קודס" הבינלאומיים לא יתקיימו באיראן ובמדינות אחרות ודבר זה עשוי להיות בסיס לסיכון האינטרס של איראן על ידי המשטר "הציוני". הוא קרא לפרלמנט האיראני לאשר את הצעה אנטי-ציונית שתחליף את העצרות שבוטלו ביום קודס. מנהיג איראן, ח'אמנהאי  ינאם יום קודס הבינלאומי, שייערך ב- 22 במאי.