עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: נידון למוות על סיוע במידע לחיסול סולימאני

מואשם במתן סיוע ומידע מדויק למוסד ול- CIA • לדברי ראש הרשות השופטת מוסאווי מג'ד חשף את מסלול התוואי שעליו  הלך  קאסם סולימאני

דובר הרשות השופטת של איראן, גולם חסין אסמיילי, הודיע ​​היום (שלישי) כי אזרח איראני שרגל אחרי המוסד ו- CIA נידון למוות.
"לאחרונה נעצר סייד מחמוד מוסאווי מג'ד שהיה מקושר הן למוסד והן ל- CIA וריגל בשדה הביטחוני ובכוחות המזוינים בתמורה לתשלום", אמר לעיתונאים.

"סייד מחמוד מוסאווי מג'דבנו של זייד קאסם, … נידון לאחרונה למוות בגין איסוף מידע על התנועה והמיקום של הגנרל סולימאני הן למוסד והן לסי.איי.איי בתמורה לדולרים אמריקניים", אמר דובר הרשות השופטת גולמהוסין אסמיילי בתדרוך העיתונאים השבועי שלו ב- 9 ביוני.<

/p>

 

"אדם זה נידון למוות", אמר, והוסיף כי הוא יוצא להורג בקרוב.

 

לדבריו, מוסאווי מג'ד חשף את מסלול התוואי שעליו  הלך  קאסם סולימאני.

אסמיילי אמר כי למרות הניסיונות המאומצים של ארה"ב וישראל לרגל אחרי איראן, כוחות הביטחון והמודיעין האיראניים מסכלים את מעשיהם על ידי מניעת פעולות הריגול.

"אמיר רהימפור שריגל למען ה- CIA וקיבל סכומי כסף אדירים וניסה לספק לשירות המודיעין האמריקני חלק מהמידע הגרעיני של איראן, נשפט ונידון למוות ובית המשפט העליון גם אישר לאחרונה את עונשו והוא יקיים ייענש בקרוב ", אמר אסמאיילי לכתבים במסיבת עיתונאים בטהראן באותה עת. רהימפור נעצר בפברואר השנה.

הוא הוסיף כי שניים נוספים שאספו גם מודיעין לארה"ב תחת אצטלה של פעילות צדקה עמדו אף הם לדין ונשפטו לעשר שנות מאסר בגין פעולות ריגול ו -5 שנים נוספות בגין פעולות נגד ביטחון.

בשנה שעברה הוציאה איראן פסקי דין לשני אנשים שרגלו למען ארה"ב וסעודיה במדינה.

הדובר סירב לחשוף פרטים נוספים.