עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן נדרשת למתן תשובות אודות שרידי האורניום במחסן שנחשף

שנתיים לאחר שנחשף המחסן הסודי ובו שרידי אורניום במתקן שלא הוכרז עליו מטעם איראן נפגשו סוכני הועדה לאנרגיה אטומית ואנשי הועדה לאנרגיה אטומית של איראן כדי לקבל הסברים על המתקן והשרידים

פקחי הגרעין של האו"ם מטעם הועדה לאנרגיה אטומית פתחו אתמול (שני) בסבב דיונים אל מול איראן במטרה לקבל מענה מטהראן על מקור עקבות האורניום שנצמא בעקבות חשיפת ראש ממשלת ישראל במחסן לא מוכרז ולא מוכר על ידי הועדה ובניגוד להסכם הגרעין מ-2015.

בעקבות דיון בסבא"א הוחלט לתת לאיראן הזדמנות למתן תשובת, דבר שמנע ביקורת רבה של המדינות האירופאיות על איראן ובמטרה לנסות ולהחזיר את ארה"ב אל ההסכם.

מדינות אירופה התריעו כי מתן הסברים מספקים על ידי טהראן עלול להביא להחלטה נגד איראן בגיבוי אירופאי בישיבת הדירקטוריון הבאה ביוני.

מפקד משמרות המהפכה: אני אומר לציונים – אל תהיו שמחים

"סבא"א ואיראן החלו לעסוק היום בתהליך ממוקד שמטרתו להבהיר את הנושאים הבולטים", נמסר בהודעת סבא"א והוסיף כי הפגישה הייתה ברמת המומחים.

כזכור לפני כשנתיים פקחי סבא"א מצאו עקבות של אורניום מעובד בשלושה אתרים שאיראן שמעולם לא הוכרז עליו על ידי איראן ונחשף בחלקו על ידי ראש ממשלת ישראל מעל במת האו"ם, מה שמרמז כי לטהראן היה חומר גרעיני הקשור לפעילויות ישנות שנותר בלתי מוסברת וידעוה לעולם בניגוד לתנאי הראשוני של הסכם הגרעין – חשיפה מלאה.

פגישה ראשונה של סבא"א ואיראן לדיון עקבות האורניום אמורה הייתה להתקיים בטהראן בתחילת אפריל, אך זו עוכבה במטרה לאפשר תחילה קביעת מועד לשיחות בווינה.

"הפגישה התקיימה בווינה, מכיוון שמומחים איראניים משתתפים מעורבים גם בפגישות נפרדות בנושא תוכנית הפעולה המשותפת במקום אחר בבירת אוסטריה", אמרו בסוכנות.