עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן – נגיב "בזמן ובמקום" על הפיגוע במיכלית

מפקדי חיל הים האיראני התייחסו לפיגוע במיכלית בחודש אוקטובר • נחשפו טילי שיוט חדשים שניתן לשגרם, כך לטענת טהראן, מצוללות

ב-30 בנובמבר אמר סגן מפקד המבצעים של חיל הים האיראני , מוחמד מוסווי , כי איראן תגיב להתקפת הטרור נגד מכלית הנפט שהתרחשה בחודש אוקטובר. "הרפובליקה האסלאמית לעולם אינה מתכוונת לנקוט בצעדים נוראים ובלתי חוקיים כנגד מדינות השטות בים. עם זאת, אין זה אומר שנאפשר להם לעשות ככל העולה על רוחם ".

"ברגע שזוהו לחלוטין אמצעי ביצוע הפיגוע, איראן נקטה באמצעים הנאותים , בהתבסס על האינטרס האיראני והם ינקוט בזמן ובמקום הנדרש", ציין מסווי.

עוד אמר כי איראן צברה תיעוד על משתתפי הפיגוע במישרין או בעקיפין ואיראן תתמודד מולם בערוצים דיפלומטים.

המטרה של חמאס: לגיטמציה בינ"ל, הדרך עוברת בבחירות ברש"פ

כזכור בחודש אוקטובר, מכלית הנפט האיראנית 'SABITI' נפגעה משני פיצוצים חשודים בים האדום בסמוך לעיר הנמל הסעודית ג'דה. הפיצוצים גרמו לנזילת שמן מן המכלית שהופסק זמן קצר לאחר מכן.

מיכלית ההנפט האיראנית שנפגעה
מיכלית ההנפט האיראנית שנפגעה

המועצה לביטחון לאומי של איראן, הקימה מיד ועדה מיוחדת לחקירת הפיגוע.

רמז לסעודיה ולישראל?

בהמשך לכך, הודיעה הצי האיראני כי הוא התחיל בייצור מאסיבי של טילי שיוט מסוג "JASK" זאת בנוסף לחשיפה של אמצעים טכנולוגים חדשים.

מפקד הצי האיראני, האדמירל חוסיין קאנזאדי, הודיע ב-30 לנובמבר על הדברים במהלך ביקורו בתערוכה בה הוצגו ההישגים הטכנולוגים של הצי הימי של איראן.

איראן מוציאה לפעול את התכנית להשתלט על שיקומה של סוריה

קאנזאדי אמר כי כל כוחות של הצוללות של איראן יצודו בנשק וכי הטווח שלו ישופר באופן משמעותי בעתיד. הוא הוסיף כי טיל השיוט פותל כחלק מפרויקט " JASK 2” , וכי הוא יאפשר לצי לפגוע במטרות רחוקות טווח. "הטיל יהווה הפתעה רצינית לאויב", אמר קאנזאדי.

המל"ט הימי החדש שהוצג
המל"ט הימי החדש שהוצג

פרויקט נוסף Jask 3 , נמצא כבר בפיתוח, גילה קאנזאדי והוא יאפשר מגוון רחב יותר של יכולת לשימוש מצוללות.

במסגרת הפיתוחים עליהם הודיע קאנזאדי הוא סיפר על מל"ט ימי “Pelikan”, על ה- “Sadaf-2” מוקש ימי, “Soren” – מערכת מיצוב ועל ה- “Balaban” פצצה מונחית.

https://www.presstv.com/Detail/2019/11/30/612482/mass-production-of-Jask-cruise-missile