עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: "נבואתם של ח'מיני וח'אמנהאי על חיסול ישראל הולכת ומתגשמת" 

איראן מבליטה פרשנים ישראלים בכירים על כישלונה של ישראל במערכה

אירועי יום ירושלים שהובילו למבצע "שומר החומות", הגיעו לשיאם 4 ימים בלבד לאחר נאומו ( 7 מאי)  של מנהיג איראן  , אשר ב"יום ירושלים הבינלאומי"[1], ביום שישי האחרון של חודש רמדאן, הדגיש כי הסכמי "הבגידה" בין מספר מדינות ערב עם "המשטר הציוני לא ישנו לעולם את המציאות והפלסטינים לא ישכחו את דרכם האמיצה".

ח'אמנהאי  הדגיש עוד כי ישראל "חלשה והצבא שלו לא הצליח לטעום את טעם הניצחון בלבנון ועזה. ישראל חלשה יותר מאי פעם…כי מאזני הכוחות השתנו לטובת העולם המוסלמי". ח'אמנהאי אף "ניבא" בנאומו  את האירועים שהתרחשו בצורה מדויקת לאחר מכן ואמר "הפלשתינים בעזה, בירושלים ובגדה המערבית הם גוף אחד"[2].

מסקנות החיזבאללה

ברוח זו ומספר שעות לאחר הפסקת האש בין ישראל לעזה, קרא ח'אמנהאי  ב"מסר ניצחון" (21 מאי) למדינות מוסלמיות לתמוך בפלסטינים ברצועת עזה מהיבטים הצבאי והכלכלי ולסייע בשיקום הרצועה.

ח'אמנהאי, שהתייחס גם לסוגיית ערביי ישראל בנאומו ביום ירושלים האיראני (טרם פרוץ סבב ההסלמה), אמר לאחר תום המבצע ,דברי שבח אודות "שיתוף הפעולה בין הגדה המרבית, עזה וערביי ישראל על שהורו את הדרך עבור הפלסטינית לעתיד לבוא". ח'אמנהאי צופה, כי "ישראל תהיה מעתה חלשה יותר נוכח כוחם העולה של הפלסטינים וארגוני הג'האד". ח'אמנהאי קרא למדינות המוסלמיות לסייע לעם הפלסטיני הן מבחינה צבאית והן מבחינה כלכלית וכן לתרום כסף לשיקום עזה ודחק על המוסלמים ללחוץ על ממשלותיהם לקדם סיוע זה.

(אתר המנהיג: במסגרת "מסר הניצחון" : ממשלות מוסלמיות חייבות לגלות כנות בתמיכתן בעם הפלסטיני ולסייע לו צבאית וכלכלית ובשיקום עזה[3])
(אתר המנהיג: במסגרת "מסר הניצחון" : ממשלות מוסלמיות חייבות לגלות כנות בתמיכתן בעם הפלסטיני ולסייע לו צבאית וכלכלית ובשיקום עזה[3])
מנהיג איראן הוסיף, כי "חוסר יכולתה של ישראל להתמודד עם הפלסטינים גרר אותה לפעולה מטורפת וגרם לגל שנאה גדה בעולם..גם בעלי בריתה של ישראל במערב ובמיוחד ארה"ב שנואים יותר בעולם נוכח תמיכתם בישראל". המנהיג קרא גם לבתי המשפט בעולם להפעיל לחץ על ישראל ולתבוע אותה על "פשעיה המזעזעים".

הידוק הקשרים בין החמא"ס והגא"פ לאיראן

 במהלך המבצע קיימו בכירי חמא"ס והגא"פ קשרים טלפוניים עם הצמרת האיראנית ובכלל זה עם המנהיג וראשי משה"מ, במהלכם הודו להם על הסיוע הצבאי ועל התמיכה שמעניקה להם איראן בכלל ובמהלך מבצע "שומר החומות" בכלל.

במסגרת זו שוחחו אסמאעיל הניה (חמא"ס) וזיאד נח'אלה (גא"פ)   בטלפון עם חסין  סלאמי שהבטיח, בשם " הרפובליקה האסלאמית של איראן, כי איראן לא תשאיר את הפלסטינים לבדם, תעמוד לימינם ותתמוך בהם בכל האמצעים העומדים לרשותה עד לרגע האחרון והקרוב של השמדת האוייב (ישראל)"[4].

אסמאעיל ק'אאני Esmail Qaani, מפקד כוח קדס, שגר מכתבים לראשי ל"מפקדים של ההתנגדות הפלסטינית", ובכלל זאת מחמד דף Muhammad al-Dayf, מפקד הזרוע הצבאית של החמא"ס, ולאבו מחמד העומד בראש סראיא אלקדס, הזרוע הצבאית של הגא"פ.

תמונה קאאני

במכתב לדף  "השהיד החי" שבח  קאא'ני את הערכות ארגוני ההתנגדות למערכה ועל "הכנת הכלים הנחוצים לניצחון המוחץ" למרות התנאים הקשים ואמר, כי פלגי ההתנגדות "גילו מחוייבות עמוקה להבטחתם לשחרור ירושלים. גם קאא'ני, ברוח דבריו של המנהיג, הדגיש את לכידות העם הפלסטיני "המוסלמים בפלסטין – בירושלים, בעזה, בגדה המערבית ובערים הפלסטיניות הכבושות מאז 1948 (מתכוון לפרעות הערבים  בעכו, לוד, רמלה, חיפה ויפו)" ואמר כי הפלסטינים "הפגינו כי הם אומה דינמית וחיה העושה דרכה לעבר הניצחון".

 

קאא'ני הבטיח למחמד דף ולשאר פלגי ההתנגדות, כי איראן עוקבת מקרוב אחרי תוצאות המבצע ש"פתח עידן חדש בעימות עם האוייב הציוני…החלש מכורי עכביש". במכתבו [5]למפקד הזרוע הצבאית של הגא"פ, שבח קאא'ני את עמידתו האיתנה של הארגון ש"הרס את היהירות של האוייב הציוני והפגין כי ירושלים אינה ניצבת לבדה במערכה וכי לרשותו אמצעי לחימה מעבר לכל דימיון של האוייב הציוני".

קאא'ני התייחס גם לזכרו ותרומתו של קאסם סלימאני למאבק חזית ההתנגדות והתחייב כי ימשיך בדרכו.

(תמונתו של קאסם סלימאני בידי פעיל גא"פ באחת מהמנהרות בעזה[6]).
(תמונתו של קאסם סלימאני בידי פעיל גא"פ באחת מהמנהרות בעזה[6]).

במהלך ירי הרקטות לישראל חשף הגא"פ רקטה משופרת מסוג "קאסם" [7](ע"ש סלימאני). איראן מצידה חשפה לאחר המבצע כטב"מ בשם ""עזה" ומערכת מכ"מ בשם "קדס", לאות הזדהות ושותפות במאבק הפלסטיני.

דובר הגא"פ בעזה, אבו חמזה, פרסם הודעה לאחר סיום המבצע בה הודה לאיראן ולשאר ציר ההתנגדות על שסייעו ללחימה בעזה באמצעי לחימה* וכן בידע ובמומחיות, והיוו משענת כח של ממש לחיזוק יכולתם של פלגי ההתנגדות (מקאומה) הן מבחינה חומרית והן מבחינה טכנית ואנו אומרים להם :  אתם שותפים לנצחוננו ויחדיו נכנס כמנצחים לאלקצא"[8]. מזכ"ל הגא"פ, זיאד נח'אלה העביר אגרת ברכה למנהיג איראן על תמיכתה בארגון וחלקה "בניצחון שהושג[9].

 

 

היכן חזבאללה וכח קדס ?

ברשתות החברתיות ניכרת אכזבה וביקורת מסויימת מהיקף הסיוע  של איראן ושל חזבאללה  נוכח עוצמת המהלך הצבאי הישראלי ומספר כותבים שואלים: " היכן כח קדס ? תורכיה איראן , חזבאללה? (שימוש בשפה בוטה נגד הארגון "מפלגת השטן" "מפלגת האלילים") לאור התמיכה האמריקנית הכנה והאיתנה בישראל היכן כל אלה שהתחייבו בפני אסמאעיל הניה לעזור" ובנימה ביקורתית גם על חזבאללה "היכן מפלגת השטן (חזבאללה) ביחס לירושלים, היכן כח קדס האיראני לגבי ירושלים. מנהיגי חמא"ס יושבים במלונות בקטר והגיבורים (העזתים) בזירת (הקרב)".

הסיוע ימשך ואף יגדל

(ביקורת על חלקה של איראן במהלך שומר החומות : משה"מ צועק לעבר עיראק, סוריה, תימן וללבנון ולא לירושלים)
(ביקורת על חלקה של איראן במהלך שומר החומות : משה"מ צועק לעבר עיראק, סוריה, תימן וללבנון ולא לירושלים)

הסיוע האיראני לחמא"ס ולגא"פ הוא נתון קבוע ונמשך כל הזמן בערוצים שונים  בלי קשר למצב הכלכלי באיראן ובלבנון . לידע  ולאמצעי הלחימה שמעבירות איראן לחמא"ס באמצעות כח קדס וחזבאללה הלבנוני כמו גם  לאימונים בלבנון ,כפי שהודה נעים קאסם, או על אדמת איראן השפעה מכרעת על אופי ותאוריות הלחימה של חמא"ס והגא"פ  – ובכלל זאת קביעת היעדים (תשתיות אסטרטגיות ותשתיות אנרגיה), המאמצים להתגבר על כיפת ברזל בסיוע חזבאללה, והפעילות בתווך הימי, שנחשפה בסבב הלחימה הנוכחי.

התוכנית מצרית לרגיעה ארוכה טווח

בהקשר זה צריך להזכיר את כוונות כוח הימי של החמא"ס והניסיונות לפגוע באסדות הגז. אנו רואים כאן ניסיון של החמא"ס וה-גא"פ, בעידודה של  איראן וחזבאללה , לחקות או להעתיק את היכולות של החות'ים בתימן בפעילות נגד סעודיה והמליציות השיעיות בעיראק נגד ארה"ב, גם מול יעדים אסטרטגיים ישראלים . זאת, במסגרת שימוש בכטב"מים תוקפים לטווחים ארוכים, בכלי שיט בלתי מאויישים (כשב"מ) מונחים GPS ובעלי ראש קרבי, רקטות וטילים לטווחים ארוכים. החות'ים בתימן מפעילים יכולות אלה נגד תשתיות נפט  ON SHORE OFF SHORE   בסעודיה ותשתיות אזרחיות דוגמת שדות תעופה ומתקני כוח  והתפלת מים.

המטרה האיראנית היא להעתיק יכולות צבאיות  שהיא מפתחת מזירה לזירה (כמו במקרה של מטעני החבלה שעברו מחזבאללה בלבנון ושמשו לפיגועים נגד כוחות הקואליציה בעיראק).  תימן משמשת כיום שדה הניסויים האיראני הגדול ביותר באזור, בשילוב מדריכים של חזבאללה הלבנוני, הן בתווך האווירי (טילים בליסטים, טלי שיוט, כטמ"מים, מל"טים) והן בתווך הימי (כשב"מ, סירות נפץ, פלטפורמות תת-ימיות).

חמאס טוען כי ירה לעבר אסדת הגז
חמאס טוען כי ירה לעבר אסדת הגז

את כל היכולות האלה מבקשת איראן ליישם ולבחון בזירת הלחימה מול ישראל מול יעדים אזרחיים , תשתיות אסטרטגיות ויעדים צבאיים. בסבב הלחימה הזה כבר ראינו ניצנים לניסיונות חמא"ס לשגר כטב"מים, כשב"מים ואמצעים ימים אחרים לצד טכניקות מסורתיות יותר בסיוע איראני כמו ירי נ"ט (קורנט, שערכות מטיל זה סופקו לרצועה על ידי איראן) וכן רובי צלפים "ציאד", המבוסס על העתקה איראנית של  רובה צלפים אוסטרי (Steyr HS .50).

חזבאללה שבמהלך "שומר החומות" , נמנע ככלל ממעורבות, עלול במקרה של התלקחות עימות מקיף בצפון להביא יכולות דומות לאלה של החות'ים בתווך הימי והאווירי לידי ביטוי  במערכה מול ישראל.

בסיכומו של דבר מבצע "שומר החומות" כמו מבצעים אחרים בעזה ובלבנון מהווים עבור איראן "אירועים שמיימים" המוכיחים את צדק דרכה, כי אפשר וניתן לחסל את ישראל באמצעות סבלנות, עמידה איתנה ומאבק מזויין.  אלה מחזקים מחזקים  ומעצבים את האמונה והשכנוע הפנימי בהמשך רציונל העמידה האיתנה וההתנגדות מול ישראל והמערב.

כך מאמינים באיראן לאחר התגשמות "נבואותיו" של ח'מיני על קריסת ברית המועצות (הקומוניזם) ונפילת צדאם גם נבואתו על השמדת ישראל סופה להתקיים וביד איראן לקדם הדבר. ברח זו נתפסת גם נבואתו של מנהיגה הנוכחי של איראן, ח'אמנהאי, שקבע בספטמבר 2015 כי ישראל לא תתקיים בעוד 25 שנים.

מסר אותו מקפידים האיראנים לשווק שוב ושוב מדי שנה ולספק "הוכחות שמימיות"  כי תחזית זו אכן הולכת  ומתממש. בשטח, ממשיכה איראן לפעול לקידומה הלכה למעשה באמצעות כח קדס וחזבאללה וציר ההתנגדות והסיוע שהם מגישים לחמא"ס, לגא"פ ןלשאר ארגוני הטרור הפלסטינים.

יודגש, כי עבור איראן "פלסטין" היא רק חלק אחד בפאזל המורכב של אסטרטגיה אזורית של בניית ציר ההתנגדות מהמפרץ הפרסי, עבור דרך סעודיה, תימן, סוריה ולבנון כאשר לכל זירה יש את "ארגז הכלים" שלה ואת המומחיות של חזבאללה לבנון וכח קדס.

על רקע זה החיבור שעושה איראן בין  נאומו "הנבואי"  של ח'אמנהאי ב"יום ירושלים ", ההסלמה בירושלים בסמוך לו, הצטרפות ערביי 48 למערכה, מבצע "שומר החומות" וירי הרקטות (רקטות וידע שספקה איראן)  מהווים עבורה הזדמנות להפגין גישה אקטיביסטית כלפי הבעיה הפלסטינית וכר נרחב למימושו הלכה למעשה חזונם של מחולל המהפכה, ח'מיני וממשיכו, ח'אמנהאי . לצורך כך גם רותמת איראן את דברי "הפרשנות" של בכירים ישראלים במוסד ובצבא המדגישים את הישגי הארגונים הפלסטינים וממעטים בהישגיה של ישראל.

معاون موساد: حماس درحال تبدیل‌شدن به حزب‌الله دوم است/ هشدار رئیس سابق شاباک درباره جنگ داخلی قریب‌الوقوع اسرائیل

رئیس سابق شاباک با هشدار درباره بروز جنگ داخلی در جامعه صهیونیستی اعلام کرد حماس در نبرد آگاهی‌سازی پیروز شد و همین مسئله نابودکننده اسرائیل است.

 

"ישראל בדרך להתפורר"

בינתיים, סוכנויות הידיעות של המשטר האיראני ויתר אמצעי התקשורת בטהראן, מצטטים בהרחבה את דברי הביקורות של בכירים ישראלים לשעבר מאז כינון הפסקת האש. בין היתר, סוכנות הידיעות תסנים, המזוהה עם משמרות המהפכה, מצטטת את דבריהם של ראשי השב"כ, מוסד, אלופי מודיעין ועוד המבקרים את התפקוד של ממשלת ישראל מול עזה.

בין היתר, הראיון של יהורם כהן, ראש השב"כ לשעבר,  עם ערוץ 12 בסוף השבוע זכה לפרסום נרחב באיראן . כהן אמר בין היתר, כי "חמאס בדרכו להיות חזבאללה השנייה" ; "קשה לומר שישראל ניצחה" והוא "לא הופתע שצה"ל לא ידע להתמודד- לא בים, לא באוויר, לא ביבשה" ודווקא "הזרוע הצבאית של חמאס תפס מקום מרכזי יותר בתשומת הלב הישראלית".

 

סוכנות הידיעות תסנים המזוהה עם משמרות המהפכה הדגישה,  כי ההודאות של כהן הן סימן ברור לכך שישראל בדרך להתפורר.

סוכנות תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה: 23.5.2021: מימוש ההבטחה!
סוכנות תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה: 23.5.2021: מימוש ההבטחה!

 

 

סוכנות ק'ודס (על סמך דברי אביגדור ליברמן שאמר ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה מול חמא"ס) 17.5.2021 (המסר: מטוסי קרב ישראלים עם כבר רק צעצוע ולא מהווים הרתעה).
סוכנות ק'ודס (על סמך דברי אביגדור ליברמן שאמר ישראל איבדה את כושר ההרתעה שלה מול חמא"ס) 17.5.2021 (המסר: מטוסי קרב ישראלים עם כבר רק צעצוע ולא מהווים הרתעה).

 

"המשטר הציוני" הגיע אל סוף דרכו, איראן קארטון, 20.5.2021
"המשטר הציוני" הגיע אל סוף דרכו, איראן קארטון, 20.5.2021

 

ציונים ערבים, משת"פים של ישראל, אתר: איראן קארטון
ציונים ערבים, משת"פים של ישראל, אתר: איראן קארטון

 

 

פיאם-ה אפתאב 17.5.2021 החלק של מדינות הערב בפשע נגד פלסטין
פיאם-ה אפתאב 17.5.2021 החלק של מדינות הערב בפשע נגד פלסטין

 

 

סוכנות דאנשג'ו (סוכנות סטודנטים של איראן)19.5.2021 מספר מדינות במערב אסרו פרסום קריקטורה על "פשעי המשטר הציוני" בשעה שיש להן חלק ישיר במתרחש בעזה.
סוכנות דאנשג'ו (סוכנות סטודנטים של איראן)19.5.2021 מספר מדינות במערב אסרו פרסום קריקטורה על "פשעי המשטר הציוני" בשעה שיש להן חלק ישיר במתרחש בעזה.

 

אומנות משחררת! איראן קארטון 17.5.2021
אומנות משחררת! איראן קארטון 17.5.2021

 

אתר מזוהה עם משמרות המהפכה: חיי המשטר הציוני המרצח ילדים יגיעו אל קצם בעתיד הלא רחוק, 17.5.2021
אתר מזוהה עם משמרות המהפכה: חיי המשטר הציוני המרצח ילדים יגיעו אל קצם בעתיד הלא רחוק, 17.5.2021

 

[1] https://jcpa.org.il/article/%d7%9e%d7%a0%d7%94%d7%99%d7%92-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%9e%d7%a1%d7%99%d7%99%d7%a2%d7%aa-%d7%9c%d7%a4%d7%9c%d7%a1%d7%98%d7%99%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%9c%d7%a2/

[2] https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47803

[3] https://farsi.khamenei.ir/photo-album?id=47848

[4] https://www.english.alahednews.com.lb/60166/391

[5] https://t.me/sarayaps/8295

[6] https://twitter.com/AliHachouch4/status/1395475208371326976?s=1005

[7] https://twitter.com/sarallahinfo/status/1394560621237125124

[8] https://t.me/sarayaps/8358

[9] https://www.alahednews.com.lb/article.php?id=31866&cid=126

[10] https://www.alahednews.com.lb/article.php?id=31852&cid=113&st=%D9%86%D8%B9%D9%8A%D9%85

[11] https://www.elnashra.com/news/show/1505315/%D9%86%D8%B9%D9%8A%D9%85-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85:-%D9%84%D8%B3%D9%86%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D9%86%D9%8A%D9%8A%D9%86-%D8%A8%D8%A3%D9%86-%D9%86%D9%86%D8%A7%D9%82%D8%B4-%D8%A3%D8%B7%D9%84%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE-%D8%AC%D9%86%D9%88

[12] https://twitter.com/kann_news/status/1394355488872095748