עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן משפרת את יכולות התקיפה באמצעות מל"טים

שר ההגנה האיראני הציג אתמול יכולות חדשות של חיל האוויר • הוצגו 3 מל"טים חדשים היכולים להגיע לגובה של 14 ק"מ ולטווח של עד 1500 ק"מ

שר ההגנה האיראני, אמיר חאתמי, אמר (18 אפריל) לרגל יום הצבא האיראני, כי תעשיות ההגנה באיראן העבירו לאחרונה לידי הצבא 3 סוגים של מל"טים רב תכליתיים המשמשים ללחימה. בטקס המסירה עמדו לצידו של חאתמי, מפקדי חיל האוויר וההגנה האווירית של איראן.

 


לדברי חאתמי , המל"טים אלה הם פרי פיתוח מספר אוניברסיטאות וחברות העוסקות בתחום הפיתוח. לדבריו הרכש החדש ישמש את חיל האוויר וכוחות ההגנה האווירית למספר רב של משימות ובהן זיהוי מטוסים לצורך יירוט ומשימות מודיעין ומעקב אחרי כוחות אווייב במרחקים גדולים ולאורך גבולותיה של איראן. חאתמי הוסיף, כי המל"טים מצוידים בטילים ובפצצות ויכולים גם לפעול במשימות לחימה נגד איביה של איראן.

 

שר ההגנה האיראני אמר כי המל"ט יכול להגיע עד לגובה של 14 ק"מ ולטווח של עד 1500 ק"מ. לדבריו, המל"טים שהועברו הם "כראר", אבאביל-3 וכן מל"ט בעל מנוע סילוני.

איראן ממשיכה לפתח את יכולותיה ההגנתיות וההתקפיות בתחום הלוחמה האווירית הא-סימטרית ומחדשת מעת לעת את צי המל"טים למעקב ולתקיפה שברשותה. במקביל, היא ממשיכה לבחון את היכולות המבצעיות של כל הטיס שלה בעיקר בתימן, שם הם משמשים לתקיפות עומק של אתרים אסטרטגיים בסעודיה (שדות תעופה מתקני נפט, ערים לאורך הגבול עם תימן ועוד). איראן מעבירה מל"טים שלמים לרשות החות'ים בתימן והם מופעלים ביד החות'ים עצמם וכן מומחים איראנים ושל חזבאללה הלבנוני. איראן גם מטיסה מל"טים מעל הכוחות האמריקניים הפועלים במפרץ הפרסי וכן מספקת אותם לחזבאללה בלבנון.

 

איתות אזהרה מחיזבאללה לישראל

 

 בספטמבר 2019 חשפה איראן  דור חדש של מל"ט מתוצרת עצמית. ה- "Kian", כך דווח בסוכנויות הידיעות הוא מל"ט תקיפה עם יכולת דיוק גבוה.

 

בסוכנות הידיעות המקורבת למשמרות המהפכה "תנסים" דווח כי מפקד חיל האוויר הגנרל אלעזרא סאבארפיד הודיע כי איראן מתכנת גרסאות נוספות של המל"ט – לטווח ארוך ולמטרות מעקב.

 

"המל"ט יכול להכות במטרות הרחק מגבולות המדינה ויכול לשמש גם למטרות הגנה", אמר שר ההגנה.

 

שר ההגנה ציין כי איראן ממשיכה לפתח את יכולת ההגנה שלה וכי היא מקדימה את לוחות הזמנים. 

"הרכבת ההגנה האווירית נמצאת על מסילת ההתקדמות ובשלב השני של המהפכה היא תציע הפתעות רבות שתרגיע את החברים ויפחיד את האויבים", הוסיף.

בהתייחס להישגים האחרונים של ההגנה האווירית, מערכת "טילי Bavar-373 "ורדאר הפלאג', הוסיף כי התקדמות זו מראה כי איראן מסוגלת לתכנן ולייצר ציוד שונה במגזר הביטחון.

https://en.mehrnews.com/news/149535/Iran-unveils-homegrown-drone-Kian-with-pinpoint-accuracy

בשבוע שעבר חשפה איראן  טיל השיוט החדש של איראן ה "MOBIN". הטיל הוצג במסגרת תערוכת האוויר של MARKS בז'וקובסקי, רוסיה. טיל השיוט מתוצרת ביתית של איראן הוא בעל טווח מוגדל של 450 ק"מ, משקל 670 ק"ג, והוא יכול לטוס לגובה של 45 ק"ג. 'מובין' מצוידת בתכונות המתחמקות ממכ"ם וניתן להתקין עליו ראשי נפץ שונים במשקל של עד 120 ק"ג.

 

https://en.mehrnews.com/news/149383/VIDEO-Iran-introduces-Mobin-cruise-missile-at-2019-MAKS

 

 

 

 

 

https://tinyurl.com/farsnews-ir-UAV18042020-1 (סרטון)


https://www.ettelaat.com/?p=492406