עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן משדרגת את מאגר הרקטי המדויק

יתכן כי הן חלק מפרויקט הדיוק של חזבאללה • הרקטה יוצרה ככל הנראה במפעל שאירע בו פיצוץ לאחרונה

עלי כוהסתאני, מנהל ארגון המחקר וג'האד אי-התלות של כוחות היבשה של משמרות המהפכה, אמר כי לאחר סדרת ניסויים בסיוע הארגון למחקר החלל (משגר) , איראן הצליחה להסב רקטה קרקע-קרקע 122 מ"מ "ארש" מתוצרת עצמית לנשק מונחה מדוייק של עד 7 מטר בעזרת ערכת דיוק (guidance kit).

 

הוא הוסיף, כי הרקטה החדשה תוכנס לקו הייצור ותסופק בקרוב למשרד ההגנה. לרקטה טווח של 22 ק"מ ומשקל ראש הנפץ שלה הוא כ 20 ק"ג ומשקלה הכולל 64 ק"ג . הרקטה הינה גרסה איראנית לרקטת ה"גראד" הרוסית 21-BM. הרקטה משוגרת ממשגר רב-קני נייד. לדברי כוהסתאני, עד כה הרקטה שוגרה ממשגר רב-קני (40 קנים) אך לאחר השדרוג יידרש מספר קטן יותר של רקטות להרס מטרה מסוימת.

הרקטה זולה יחסית לייצור ושדרוגה עולה בקנה אחד עם טיוב הלוחמה הא-סימטרית האיראנית ומשתלבת בפרויקט הדיוק האיראני לרקטות שנמצאות בידי חזבאללה בלבנון.

יודגש, הרקטה מיוצרת על ידי קבוצת תעשיות התחמושת Ammunition Industries Group (AMIG) בתעשיות הטילים בפראצ'ין. יצוין, כי בסוף יוני ארע פיצוץ מסתורי במפעל לייצור טילים בפראצ'ין ויתכן כי מדובר במפעל בו בוצעה פעילות הסבת הרקטה לנשק מדויק, בו מצויה גם תשתית תת-קרקעית נרחבת.