עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: מרגל אמריקני יוצא להורג

אמיר רחים פור, מהנדס חשמל הורשע בריגול לטובת ארה"ב ונדון למוות • לדברי דובר הרשות השופטת גז"ד יבוצע בקרוב

ג'ולאם חסין אסמעילי, דובר הרשות השופטת באיראן אישר (ביום ג' 4.2.2020) כי "מרגל אמריקאי שהיה מעורב בהעברת מידע רגיש על תוכניות הגרעין של איראן לסי איי אי, נידון להוצאה להורג" .

יחד עימו שני אזרחים איראנים נוספים אשר "פעלו תחת כיסוי של קרן הומניטארית" והואשמו בפגיעה בביטחון הלאומי של איראן, נידונו כל אחד לעשר וחמש שנות מאסר שנות מאסר בהתאם. הדובר ציין כי פסקי הדין נגד השניים האחרונים לא נחשבים סופיים ולכן הרשות לא מפרסמת עדיין את השמות .

הדובר ציין כי אמיר רחים פור, קיבל סכומי עתק עבור המידע שהעביר למפעיליו בסוכנות הביון האמריקאי ה- CIA, אך לא צוין מתי הוא נעצר. בהודעה הרשות השופטת צוין כי הוא גזר הדין ייושם בקרוב.

ג'ולאם חסין אסמעילי, דובר הרשות השופטת באיראן
ג'ולאם חסין אסמעילי, דובר הרשות השופטת באיראן

הסוכנות HARANA העוקבת ממספר מדינות מחוץ לאיראן אחרי מקרי הפרת זכויות האדם בתוך איראן, הודיעה לפני חמישה חודשים כי מהנדס בכיר בתחום חשמל נעצר ונאשם בריגול חמור לטובת ארה"ב ומאז מעצרו הוחזק באגף מספר 7 בכלא אבין בצפון טהראן .
בהודעת דובר הרשות השופטת ציין עוד כי משפחתו של ק'אסם סולימאני, מפקד כוח הק'דס של משמרות המהפכה אשר חוסל (ב-3.1.2020) בשדה התעופה בבגדאד, תגיש קובלנה (נגד ארה"ב) לאחר סיום טקסי יום הארבעין למותו.

לדברי אסמעילי, גם עיראק פועלת להגיש תלונה לבית הדין הבינלאומי על הפרת הריבונות שלה על ידי ארה"ב בעת חיסולו בשדה התעופה בבגדאד. הוא ציין כי איראן ועיראק יתאמו את הצעדים בנושא כדי להביא לדין את הבכירים האמריקאים שהיו מעורבים בתכנון ההתנקשות.

דובר הרשות השופטת אישר את נכונות הידיעות אשר פורסמו בימים האחרונים בתקשורת האיראנית, כי הוגש כתב אישום נגד רוחאללה זם, המתנגד הבולט של המשטר אשר התגורר בשנים האחרונות בפריס, ונחטף על ידי זרוע המודיעין של משמרות המהפכה לפני מספר חודשים בהגעתו לשדה התעופה של בגדאד משם הועבר לאיראן. בשבועות האחרונים התרבו ידיעות כי הגולה נמצא תחת עינויים קשים, אך רמזאן שריף, דובר משמרות המהפכה אמר כי הגולה "הודה" בכל מעשיו ולא היה כל צורך להפעיל עליו לחץ.