עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מתעקשת: החשוד בריגול נעצר הרבה לפני ההתנקשות בסולימאני

הרשות השופטת באיראן פרסמה דרך סוכנות החדשות "תנסים" מידע נוסף אודות המרגל שהורשע בגזר דין מוות בריגול לטובת ישראל וארה"ב

התקשורת באיראן ממשיכה לסעור בעקבות מעצר מרגל החשוד כי ריגל לטובת ישראל וארה"ב. כמעט מדי יום מוציאה הרשות השופטת הודעה כזו או אחרת אודות מחמוד מוסאווי מג'ד שנידון למוות בבית הדין באיראן.

סוכנות הידיעות "טנסים" פרסמה כי מחמוד מוסאווי מג'ד, נעצר לפני 26 חודשים על ידי חיזבאללה הלבנוני והוסגר לאיראן, בחשד לריגול. בדיווח פורסם כי מחמוד מוסאווי מג'ד, קיבל 5,000 דולר לחודש כדי לספק מודיעין לארה"ב וישראל.

עוד נכתב כי מוסאווי מג'ד עבד כנהג ולא היה קשור לאף כוח צבי של איראן. הוא, ביחד עם משפחתו, עזב את איראן לפני מהפכת 1979 וגדל בסוריה.
בעבר, פרסם דובר מערכת המשפט דובר הרשות השופטת עלאם חסין אסמאעילי גומלהוסין אמסמילי כי מוסאווי מג'ד אסף מידע על זרועות ה- IRGC, כגון כוח קודס ומשרד הביטחון וסיפק אותו ל- CIA ולמוסד.

הוא הוסיף כי חלק מפעילות ההרשעה כללה דיווח על תנועותיו של מפקד כוח קודס, גנרל סולימאני, במהלך 2017 ו -2018.

ב- 9 ביוני ביקשה הרשות השופטת לברר את ההערות שהושמעו קודם לכן והודיעה כי עונש המוות אינו קשור לרצח ארה"ב בסולימאני.

עם פרסום הידיעה על הגזר דין הבהירו ברשות השופטת כי מחמוד מוסאווי מג'ד, אל הורשע כי סיפק את המידע על חיסולו של סולימאני ב-3 בינואר 2020 בבגדאד וכי הוא נעצר מספר חודשים לפני ההתנקשות. עוד פורסמה תמונות של מחמוד מוסאווי מג'ד, לאחר שברשתות החברתיות פרסמו תמונות שלו כביכול ליד קאסם סולימאני והאני אל מוהנדס.