עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן ממשיכה במאמץ ליישם את הנחיית ח'אמנהאי לחמש גם את יהודה ושומרון

במסגרת "יום אל קודס" בסופ"ש האחרון ציינו מנהיגי הרפובליקה האסלאמית של איראן את הכוונה להפוך את המשוואה: " יותר לא אבן תחת אבן , אלא טיל תחת טיל" • בחמאס מברכים ומקדמים את המשוואה

במסגרת ציון יום אלקדס (ירושלים) , שעמד השנה בסימן "לא לתוכנית המאה של טראמפ",[2] הדהדו דוברים בכירים במשמרות המהפכה גם את דברי מנהיג איראן שהבטיח (2014) כי ישראל תחדל להתקיים בעוד 25 שנה ואת קריאתו (2014) [3]לחמש את יהודה ושומרון כמו את עזה. במקביל, הבהירה איראן כי תמיכתה ב"התנגדות הפלסטינית" תמשך למרות משטר הסנקציות בו היא נתונה. ואילו מעזה נשמעו מסרים דומים לאלה שנשמעו בטהראן בגנות "עסקת המאה" של טראמפ, בגידת מדינות ערב המשתפות עמה פעולה וכן הודאה כי איראן ספקה לחמא"ס רקטות שאפשרו לתנועה לפגוע בתל-אביב ובבאר שבע.

קריקטורה בסוכנות הידיעות "תסנים" המזוהה עם "משמרות המהפכה : אתמול והיום…הסתיים עידן זריקת האבנים….טיל תמורת טיל.. הקריקטורה עולה בקנה אחד עם המסרים האיראנים (ואלה של החמא"ס) לקראת יום ירושלים

למרות שאיראן לא הצליחה לפי שעה להעתיק את "משוואת הרקטות" גם ליהודה ושומרון ניכר כי הנושא עומד על סדר היום האיראני בהנחיית מנהיג איראן שדבריו, בסוגיה זו ממשיכים להנחות את מפקדי משמרות המהפכה ובעיקר את כוח אלקדס האמור לתרגם הנחייה זו הלכה למעשה.

אולי היינונן: "האיראנים שיקרו ומשקרים"

יחיא רחים צפוי, מפקד משמרות המהפכה לשעבר ( 1997-2007 ) וכיום יועצו הצבאי של המנהיג ח'אמנהאי שב והדגיש,  בנאום לרגל "יום אלקדס" באהואז, כי תמיכת איראן בפלסטינים, היא מעקרונות היסוד של המהפכה האסלאמית והיא תימשך עד למחיקתו  של "המשטר הציוני".

צפוי שיבח את שדרוג אמצעי הלחימה של הפלסטינים והדגיש כי התהליך המבורך להשגת אמל"ח מתקדם הוא "עניין שמתבצע ברגעים אלה" וכי אם פעם נאבקו  הפלסטינים בישראל באמצעות זריקת אבנים ובמקלות הרי  שעתה הם מצוידים בארסנל של רקטות שמאפשר להם להגיב על כל מתקפה ישראלית.

(יועצו הצבאי של מנהיג איראן :התמיכה בפלסטינים תמשך עד "העלמות ישראל")
(יועצו הצבאי של מנהיג איראן :התמיכה בפלסטינים תמשך עד "העלמות ישראל")

הוא הזכיר את דבריו של מנהיג איראן (2014) שקרא לחמש גם את הגדה המערבית בדומה לעזה ואמר כי האסטרטגיה של חימוש הגדה המערבית "נמצאת בעיצומה" בהתאם להנחיית המנהיג, ו"הג'יהאד הקדוש החמוש הפך כיום לפופולארי יותר, הן בעזה והן בגדה המערבית[4]. יועצו של מנהיג איראן קבע,  כי "מתחזקים  הסימנים המעידים שהמשטר הציוני יעלם מהזירה" כפי שהמנהיג אמר בזמנו שישראל "לא  תזכה לראות תראה את 25 השנים הבאות". מנהיג איראן אמר בסתיו 2014, כי "הגדה המערבית תחמוש בטילים לפי המודל של עזה, ובכך ביטחון המשטר הציוני יידרדר מיום ליום"[5].

תוכנית המאה "עובר מת"

עוד בהקשר הפלסטיני – צפוי הגדיר את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ "עובר מת"  ומתח ביקורת על הנורמליזציה של היחסים עם ישראל מצד "כמה מדינות באזור" ואמר כי ארה"ב ארצות מנסה להבטיח את קיומה של מדינת ישראל באמצעות מדינות אלה. צפוי ואף  "יצרה את דאעש כדי לעכב את השמדת ישראל". צפוי "הזכיר" את דברי מחולל המהפכה האסלאמית ח'מיני שאמר כי "המאבק בתא הסרטני באזור (ישראל) האו חובה דתית".

 

בהקשר זה שבח   (31 מאי)  יחיא סנואר, מנהיג  תנועת החמא"ס ומראשי הזרוע הצבאית של הארגון,  את הסיוע האיראני לארגונו ואמר כי היא זו שספקה לחמא"ס את הרקטות מסוג גראד במשקל 40 ק"ג בהן הותקפה באר שבה ואת רקטות פג'ר בהן הותקפה תל-אביב. סנואר גם קרא לתושבי בחריין להתקומם נגד הכוונה לקיים בממלכה את הועידה הכלכלית במסגרת עסקת המאה ותקף את מנהיגי מדינות ערב המשתפים פעולה עם יוזמה זו[6].

(מנהיג החמא"ס : תודה לאיראן על שציידה אותנו ברקטות)
(מנהיג החמא"ס : תודה לאיראן על שציידה אותנו ברקטות)

למחרת (2 יוני) שב והזהיר יועצו הצבאי של מנהיג את ארצות הברית כי אם תבחר לנהל מלחמה עם איראן ישלמו האמריקנים מחיר יקר ומחיר חבית נפט יעלה על 100 דולר לחבית שהוא "בלתי נסבל עבור בעלות בריתה".  בהמשך לדברים קודמים של בכירים במשה"מ אמר צפוי, כי עצתם  של מומחי צבא אמריקנים לנשיא טראמפ נגד פתיחת מלחמה עם איראן באות על רקע הבנתם כי בידי איראן "אסטרטגית הפתעה חסרת תקדים" שעתידה להנחית מהלומה ניצחת ומפתיעה על הכוחות האמריקנים. הוא העריך, כי ארצות הברית תאלץ לעזוב בסופו של דבר את האזור ואמר, כי מדינות ערב לא צריכות לתת בה אמון שכן, היא בסופו של דבר מפקירה  את בעלות בריתה כפי שעשתה במקרה של השאה, נשיא מצרים מבארכ ושליט לוב קד'אפי[7].

גם הנשיא חסן רוחאני, שבח בישיבת ממשלתi לקראת "יום אלקדס" את " תעשיית הרקטות"  של הפלסטינים. "היו ימים שהעם הפלסטיני אחז באבנים בלבד כדי להגן על עצמו אך עידן זה תם, ועתה הודות למאמצים וההקרבה והתעשייה הפנימית שלהם, עומדים לרשותם אמצעים שמאפשר להם לתת מענה שישבור את השיניים לישראליים, והיום כבר טילים הם תשובה לטילים, וראינו (בסבב האחרון של המתיחות מול עזה) שלאחר  48 שעות, הציונים נאלצו לסגת, וכיפת הברזל שלהם גם לא עמדה מול הטילים של הלוחמים הפלסטינים"[8].

"אגרוף הברזל של נחישות דרך ההתנגדות"

עלי שמח'אני,  מזכיר המועצה העליונה לביטחון הלאומי  (לשעבר מפקד חיל הים של המשה"מ והצבא, שמש גם כשר משמרות המהפכה) שב והדגיש  (30 מאי) בנאום ששודר באמצעות לווין לעזה במהלך ה"כנס הבינלאומי של תמיכה באינתיפאדה הפלסטינית", כי "חרף כל הבעיות והסנקציות איתן מתמודדת היא תמשיך לתמוך בקבוצות ההתנגדות". שמח'אני אמר, כי עסקת המאה נרקמה בגלל "מעגל הבוגדים של ראשי מדינות ערב ואסלאמיות אך בניגוד לבוגדים אלה, איראן לא תזניח לעולם את פלסטין . הוא הוסיף, כי כישלונו של ראש ממשלת ישראל להרכיב ממשלה כמוהו ככישלונו של מי שתומך בו – הנשיא טראמפ וסימן ל"כישלון הגדול של עסקת המאה המבישה". שמח'אני אמר כי ישראל, הנהנית מתמיכה מתמשכת ובלתי מותנית של "השטן הגדול" אמנם הצליחה לרתום לצידה כמה מדיניות (ערביות)  "תלותיות, שחוקות ומרקיבות" אך היא לא הצליחה ולעולם לא תצליח "לשבור את אגרוף הברזל של נחישותה של דרך ההתנגדות"[9].

(מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי : הסיוע לפלסטינים ימשך למרות הסנקציות)
(מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי : הסיוע לפלסטינים ימשך למרות הסנקציות)

דוברים איראנים בכירים מזכירים מעת לעת את הנחייתו של מנהיג איראן לחמש גם את יהודה ושומרון. אחמד וחידי, לשעבר שר ההגנה ומפקד כוח קודס של משמרות המהפכה , הסביר בזמנו כי "חימוש הגדה המערבית היא מדיניות אסטרטגית של המנהיג ח'אמנהאי, אשר יישומה ישנה את זירת (המערכה) בפלסטין". הוא אף קרא אז "לחמש גם את השטחים שנכבשו ב-1948" בנוסף לחימוש הגדה המערבית.

חסין סלאמי, המפקד החדש של משמרות המהפכה, בעת ששמש סגן מפקד משמרות המהפכה כי , "יגיע היום  בו תהפוך הגדה המערבית לגיהינום עבור המשטר הציוני, ואנו נראה ביום מן הימים את תושבי הגדה המערבית לוחצים את ידיהם של תושבי עזה. כיום אנו יודעים כיצד המשטר הציוני נמחק מהעולם בצורה הדרגתית, ואכן, בעוד זמן מה לא יהיה על כדור הארץ משטר בשם המשטר הציוני".

פורסם באתר "ישראל היום".

 

[1] https://tinyurl.com/RocketmanTasnim

[2] https://jcpa.org.il/article/%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a8%d7%90%d7%9f-%d7%9e%d7%aa%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%99%d7%95%d7%9d-%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%9d-%d7%91%d7%a1%d7%99%d7%9e%d7%9f-%d7%9c%d7%90/

[3] https://twitter.com/khamenei_ir/status/538703084583931904?s=08 ; https://twitter.com/khamenei_ir/status/531099787827752960?s=08

[4] https://tinyurl.com/FarsSafavi3105

[5] https://twitter.com/khamenei_ir/status/531366667377717248?lang=en

[6] https://twitter.com/qudsn/status/1134198507529744385

[7] https://tinyurl.com/FarsSafavi100

[8] http://president.ir/fa/109804

[9] https://tinyurl.com/IsnaShamkhaniGaza