עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מכחישה – המרגל שנתפס לא הסגיר את תנועותיו של סולימאני

דובר הרשות שופטת פרסם היום (רביעי) הבהרה כי אין לייחס למחמוד מוסאווי מג'ד שנשפט אתמול ויוצא להורג את הסגרת תנועתיו של סולימאני

משרד הדוברות של הרשות השופטת באיראן הכחיש את הידיעות שפורסמו אתמול כי מחמוד מוסאווי מג'ד, המרגל שהורשע בקשרים עם סוכנות הביון המרכזית האמריקאית (CIA) ושירות הריגול הישראלי מוסד, אינו קשור להתנקשות האמריקאית בקאסם סולימאני מפקד כח אל קודס של איראן, בבגדאד בתחילת ינואר.

מוסאווי מג'ד נעצר חודשים לפני חיסולו של סולימאני ובית המשפט נתן פסק דין ראשוני בעניינו ב- 25 באוגוסט 2019, כך הודיע דוברות הרשות השופטת היום.
עוד צוין כי כל ההליכים השיפוטיים סביב המרגל החשוד בוצעו החיסול בינואר ולכן אין שום קשר בינו לבין החיסול.

"איראן הוציאה קרוב ל-30 מיליארד דולר בסוריה. צריך להחזיר את הכסף הזה"

במסיבת העיתונאים שנערכה ביום שלישי, אמר דובר הרשות השופטת גולם חסין אסמאילי, כי מוסאווי מג'ד אסף מודיעין לטובת ה– CIA והמוסד על תחומי הביטחון האיראני והכוחות המזוינים, כולל על כוחות קודס IRGC ועל מקום הימצאו של סא"ל סולימאני.

בית הדין למהפכה גזר את המוות על המרגל, והפסיקה אושרה על ידי בית משפט אחר, אמר, והוסיף כי ההרשעה תוצא להורג בקרוב.

אמש פרסמנו כי אסמיילי, דובר הרשות השופטת, אמר כי למרות הניסיונות המאומצים של ארה"ב וישראל לרגל אחרי איראן, כוחות הביטחון והמודיעין האיראניים מסכלים את מעשיהם על ידי מניעת פעולות הריגול.

האיום על אסד: "חוק קיסר" – סנקציות משתקות מטעם ארה"ב

"אמיר רהימפור שריגל למען ה- CIA וקיבל סכומי כסף אדירים וניסה לספק לשירות המודיעין האמריקני חלק מהמידע הגרעיני של איראן, נשפט ונידון למוות ובית המשפט העליון גם אישר לאחרונה את עונשו והוא יקיים ייענש בקרוב ", אמר אסמאיילי לכתבים במסיבת עיתונאים בטהראן באותה עת. רהימפור נעצר בפברואר השנה.

הוא הוסיף כי שניים נוספים שאספו גם מודיעין לארה"ב תחת אצטלה של פעילות צדקה עמדו אף הם לדין ונשפטו לעשר שנות מאסר בגין פעולות ריגול ו -5 שנים נוספות בגין פעולות נגד ביטחון.

בשנה שעברה הוציאה איראן פסקי דין לשני אנשים שרגלו למען ארה"ב וסעודיה במדינה.
הדובר סירב לחשוף פרטים נוספים.