עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מחזקת את האחיזה בעיראק

לאחר שהקימה מוסדות דת רבים בקרב המדינה כחלק מאסטרטגית ההשתלטות על המדינה, משמרות המהפכה צפויים לספק הגנה לעולי הרגל לרגל חג האירבעין

איראן ממשיכה לבסס את אחיזתה בעיראק, סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדוי (Fadavi), הודיע (18 אוגוסט), כי איראן תפעיל את כל הציוד העומד לרשותה, כולל מל"טים, לספק הגנה מרבית למיליוני עולי הרגל השיעים במהלך  חגיגות ה"ארבעין" בכרבלאא שבעיראק (יום הארבעים לציון מותו של חסין בן  עלי, נכדו של הנביא מחמד, בקרב כרבלאא, בשנת 680, שהפך למיתוס המכונן של הנכונות השיעית להקרבה. יום מותו מצויין בחגיגות העאשורא).

חמאס בדרך להקמת צבא סדיר בתיאום עם איראן

למסגד האמאם חסין בכרבלאא מגיעים עולי לרגל מיליוני מוסלמים שיעים מרחבי העולם ובעבר נצלו גורמים סונים שונים בעיראק את האירוע לביצוע פיגועי קשים נגד מיליוני עולי הרגל השיעים המגיעים לערים הקדושות לשיעה בעיראק בתקופת ה"ארבעין".

סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדוי
סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פדוי

בהקשר זה דווחו כלי תקשורת בעיראק ובאיראן כי עולי הרגל יזכו השנה לאבטחה כבדה מצד  משה"מ, המשטרה העיראקית ומיליציות שיעיות הנאמנות לאיראן בעיראק. בשנה שעברה דווח כי אל החגיגות הגיעו 14 מיליון עולי רגל , מתוכם 2.35 מיליון מאיראן. וכי אנשי משה"מ הקימו באזור בתי חולים שדה.

על רקע המתיחות במפרץ הפרסי אמר פדוי, שבעבר שמש מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, כי בעקבות  המתיחות באזור המפרץ הפרסי איראן נמצאת בשיא כוחה "והעולם מודע היטב לכך". הוא אמר כי אויביה של איראן בוחנים אותה כבר ארבעים שנה ועליהם להפיק לקחים מניסיונם זה ולהבין כי הם רק גורמים להתחזקותה.

https://en.abna24.com/news//irgc-to-use-drones-for-ensuring-arbaeen-security-senior-commander_969496.html