עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מחדשת טיולי הדת לסוריה

טהראן ודמשק הודיעו על חידשו טיסות הדת לדמשק ואתרי שיעה בסוריה • איראן תממן את עלות הנסיעה

איראן חידשה ב-2 לינואר את טיסות הדת לדמשק, שנתיים לאחר שהן הושעו עקב מגיפת הקורונה.

בטיסה הראשונה השתתפו 25 תיירים שישהו בבירת סוריה למשך חמישה ימים.

הנסיעות החלו מחדש לאחר שהאיראנים קיבלו את האישור המלא של הרשויות בסוריה, והתחייבו לנקוט בכל אמצעי הזהירות והרפואה נגד הנגיף.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

שתי טיסות צפויות להגיע במהלך השבוע עצמו וטיסה נוספת בסוף השבוע. כל טיסה תמנה 25 בני אדם ואיראן תכסה את הוצאות הנסיעה, בעלות של 350 דולר לנוסע.

התיירים האיראנים יבקרו במקדש השיעי של סיידא זיינאב מדרום לדמשק, האזור הצפוף ברובו שיעי הוא ביתם של משפחות של מיליציות פרו-איראניות.

"באזור זיינביה יש כ-13,000 מיטות מוכנות לאירוח מבקרים", אמר שר התיירות הסורי, מוחמד רמי מרטיני, שציין כי יש מלונות רבים בדמשק המוכנים לספק שירותים למבקרים אם יתעורר צורך בכך.

ניתן גם להפעיל טיסות נוספות אם יתעורר הצורך, הוסיף.

מרטיני הביע תמיכה בדבריו של שר הפנים מוחמד אל-רחמון לחדש את ביקורי הדת של איראנים בסוריה.

בשנת 2020 עצרה סוריה את טיסות הדת שהגיעו מאיראן כחלק מהצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

לפני שבוע הודיע ​​ראש ארגון החאג' והעלייה לרגל באיראן, אלירזה רשידיאן, כי טהראן תחדש את שליחת מבקרים דתיים לסוריה, כך דיווחה IRNA.

מומחים שללו את האפשרות שחידוש הטיסות והנסיעות לתיירות דתית מאיראן לדמשק יסייע להחיות את הכלכלה באזורים המוחזקים בידי המשטר הסורי.

ב"אל שארק אל אווסאט" נכתב כי המרווחים העיקריים מחידוש הביקורים הללו הן חברות ועסקים שצמחו והרוויחו מהמלחמה.

מומחה כלכלי אמר לאתר  כי חידוש הנסיעות עשוי לנבוע מהצורך הכלכלי של המשטר בהתחשב בעובדה שלא נראה קץ למשבר הכלכלי שלו. הכלכלה באזורי השלטון מתפוררת והמשבר התגבר לאחרונה, במיוחד על רקע מחסור בדלק, גז, חשמל, חיטה, תרופות ומטבע חוץ, הוא הוסיף.

מקורות באזור סיידה זיינב אישרו לאשרק אל-אווסט כי התושבים האיראנים, העיראקים והלבנונים המשיכו לבקר באזור למרות סגירת האתרים הדתיים. במהלך התפרצות הנגיף.

מומחה לכלכלה אמר לאתר כי חידוש הנסיעות עשוי להיות קשור לצורך של איראן לכפות את עצמה מחדש כלכלית על הזירה הסורית לאחר שהיא תומרנה על ידי רוסיה ונבלמה על ידי הסנקציות האמריקאיות, שהוטלו על ידי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, והמגיפה.

העיתוי עשוי להיות קשור להקלת הלחץ האמריקאי על איראן במהלך כהונתו של ג'ו ביידן ולניסיונות הממשל שלו להחיות את הסכם הגרעין עם איראן, הוא המשיך.

מומחה כלכלי אחר אמר לאשרק אל-אווסט שחזרתם של עולי הרגל האיראנים היא הדאגה הקטנה ביותר של דמשק.

מספר עולי הרגל כנראה לא יספיק כדי להשפיע על המשק, הסביר.

הצדדים היחידים שאמורים להרוויח מהמבקרים הם הקבוצות הכלכליות הרלוונטיות לטיולים, כמו חברות המציעות שירותי אבטחה ואחרות שמארגנות את ביקורי הדת, המשיך ואמר.

יתרה מכך, "מאהן אייר" האיראנית תיהנה גם מהטיסות, שעשויות בתורן לשמש להובלת נשק איראני לאזורים המוחזקים בידי המשטר, הוא העריך.

ייתכן שגם טהראן משתמשת בטיסות כדי להפעיל לחץ פוליטי על עיראק לפיו היא עלולה למשוך עולי רגל לבקר בסוריה ולא באתרים דתיים בעיראק, דבר שישפיע לרעה על כלכלתה, אמר.

עיראק גם מתכוננת להקים ממשלה חדשה, תהליך שלעיתים לוקח שבועות. איראן עשויה להשתמש בחידוש הטיסות כאמצעי להשפיע על תהליך הגיבוש לטובתה.