עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מזרימה נשק למליציות ומשתלטת על נכסים נוספים בסוריה

דיווחים על משלוחי נשק רבים העוברים למליציות האיראניות בסוריה • לפי הדיווחים הנשק מוסלק במשאיות פירות ומוסתר מחשש מתקיפות ישראליות • איראן ושלוחותיה משמכים להשתלט על בתי עקורים ורוכשת נכסים רבים ברחבי המדינה במסגרת המשך מדיניות השינוי הדמוגרפי במדינה

אתר "אלשארק אל אווסאט" מדווח היום (שלישי) מפי גורמי אופזיציה בסוריה כי משלוח נשק חדש של רקטות הועבר למיליציות פרו-איראן בסוריה.

המשלוח כלל רקטות לטווח קצר ובינוני. הוא הגיע לאזור הכפר דיר א-זור במעבר גבול לא חוקי עם עירק ביום שני בבוקר.

שלושה כלי רכב צבאיים השייכים למיליציות איראניות ומכונית השייכת לדיוויזיית השריון הרביעית ליוו את המשלוח לאחר כניסתו לשטחי סוריה.

אזור דיר א-זור עליו האיראנים ממשיכים להשתלט
אזור דיר א-זור עליו האיראנים ממשיכים להשתלט

מקורות מהמצפה הסורי לזכויות אדם אמרו כי שתי משאיות פרקו למחסנים השייכים למיליציית "הפטמיון" האפגנית, באזור הכפרי במערב דיר א-זור.
שתי משאיות אחרות עשו את דרכן לאזור הכפרי המזרחי של מחוז רקה.

מקורות מקומיים בדיר אזור אמרו כי סוכנויות הביטחון של המשטר עוקבות מקרוב אחר פעילותן של מיליציות איראניות באזורי אלבוקמאל ואל-מאיידאין. הם למדו מקרוב את המתגייסים המקומיים החדשים לקבוצות ולמקומיים שמשתפים איתם פעולה.

לפני כשבועיים עצרו כוחות הביטחון הסוריים תושב העיירה אל-הררי השוכנת בגבול סוריה-עירק. הוא עוכב בדמשק באשמת עזרה בביצוע פיגועים נגד מיליציות איראניות באלבוקמאל.

העצור הוא בין משתפי הפעולה הבולטים עם המיליציות האיראניות והוא מקורב למשטר. הוא ידוע בפעולות ההברחה שלו מעבר לגבול ויחסיו עם פלגים חמושים השולטים בחלקים המזרחיים של סוריה. הוא גם שיתף פעולה עם דאעש לפני שמיליציות איראניות נסחפו במקומן.

 

דיווחים: איראן ממשיכה להתבסס ומגייסת צעירים ומשטלת על נכסים

בתוך כך פרסם ארגוני זכויות אדם הפועלים בסוריה כי איראן מנצלת את המשבר הכלכלי במדינה בכדי להתבסס באזורים ממערב לנהר הפרת, לאזור הכפרי של חלב ואזורים שבין הבירה דמשק לגבול לבנון.

טהראן ביקשה לגייס צעירים למיליציות שלה, כך דיווח המצפה הסורי לזכויות אדם, וחשפה כי מיליציות איראניות ממערב לפרת מתהדרות כעת בכ- 25,000 חברים, מהם כ -10,000 סורים.

בסוף מרץ, הגיע משלוח של אמצעי לחימה חדשים אל המיליציות מעירק באזור אל-מאיידאין. כלי הנשק הוסתרו במשלוח פירות וירקות. הנשק פורק באזור אל-מזארה, שהוא מרכז הלחימה הגדול ביותר באל-מיידין. החמושים הפרו-אירניים אחסנו את הנשק במנהרות שנחפרו על ידי דאעש כששלט על האזור.

ארגוני זכויות האדם טוענים כי המיליציות מנצלות את הסחר העמוס בכדי להביא נשק מוסתר במשלוחי המזון.

לפי הדיווח אירן ממשיכה "להתבצר" באזור שממערב לפרת הנמתח מאל-מיידיין לאלבוקמאל. היא מתמקדת במאמציה בגיוס בני נוער למשפחות עניות, אותם היא מנצלת כדי לקדם את סדר יומה, והשתלטות על נכסים של עקורים.

המיליציות אף אילצו את התושבים לעזוב את האזור. לאחרונה הם פרסמו הודעת פינוי לבעלי כ- 50 בתים באלבוקמאל. התושבים הם מתנגדי דמשק והשתתפו בהפגנות נגד המשטר בראשית ההתקוממות במדינה.

אתר הנופש סומה בסוריה עליו השתלטו לפי הדיווחים כוחות משה"מ
אתר הנופש סומה בסוריה עליו השתלטו לפי הדיווחים כוחות משה"מ

הם נעקרו מאלבוקמאל לאחר שדאעש כבש את האזור. האיראנים שולטים כעת באזור. הבתים נכבשו וכיום מיושבים על ידי קרובי משפחה של עקורים. הפינוי הוצא על ידי משרד המסונף ישירות לחיל משמרות המהפכה האיראניים. האנשים קיבלו עד השבוע הבא לעזוב את הבתים.
הנוער, בינתיים, פונה להצטרף למיליציות בהבטחה לשכר. איראן מתמודדת גם על נאמנותם של שבטים באזור, בתחרות ישירה עם רוסיה.

סמוך לגבול עם לבנון, באזורים הכפריים של דמשק, מיליציות פרו-איראניות, בראשות חיזבאללה, קונות שטחים לאורך הגבול הלבנוני-סורי.
המיליציות קנו עד כה 200 נדל"ן באזור אל-זבאדני ולא פחות מ -305 באזור אל-תופייל. כ -120 דירות ווילות נרכשו או נתפסו.
רכישות נדל"ן דומות מתרחשות ליד חלב במה שנראה כניסיון להכניס שינוי דמוגרפי באזור ", אמרו אנשי המצפה הסורי.