עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן מזהירה: עידוד מקרי חבלה יוביל להסלמה

דובר משלחת איראן לאו"ם יצא נגד מאמר שפורסם בעיתון בולמברג בו נכתב כי האירועים האחרונים במדינה מראים כי ישנה דרך טובה להתמודד עם הניסיון האיראני להשיג את הגרעין

על רקע גל הפיצוצים שממשיך באיראן במקומות אסטרטגים ורגישים אומר דובר  המשלחת של איראן לאו"ם Alireza Miryousefi, בתגובה למאמר שפורסם בעיתון בלובמרג כי הוא מוקיע את הדברים שנכתבו תחת הכותרת "החבלה באיראן עדיפה על עסקה עם איראן" של אלי לייק.

בתגובתו שפורסמה בכלי החדשות האמריקני, אמר מיריוספי שהטור של לייק הוא "כזה שבניגוד לכל הסטנדרטים העיתונאיים מעודד אלימות, טרור וחבלה, ומקיים מספר טעויות והנחות עובדתיות."

הוא ציין כי "דברי התשבחות בהתנקשות הבלתי חוקית של מדעני גרעין ועידוד חבלה בתשתיות איראן מסתכמות במעשים בלתי אנושיים, ברברים המקדמים אלימות וטרור. אמצעים כאלו הם לא פחות מאשר שמירת מתחים גבוהה ויכולים להצית הסלמה בכלל האזור. "

במאמרו של לייק נטען כי התקריות האחרונות באיראן, ביניהן במתקן הגרעין בנתנז, הראו שיש דרכים טובות יותר לסכל את מה שהיא כינתה "השאיפות הגרעיניות" של הרפובליקה האסלאמית.

בינתיים, גורמים רשמיים באיראן אמרו כי חלק גדול מההשערות הקושרות את האירוע לישראל אינן אלא השערות שהניעה את מנהיגי ישראל, והזהירה את תל אביב מפני השלכות חמורות אם יתברר שהיא נכונה.

במאמר בלומברג נטען עוד כי נראה כי אחד המקרים האחרונים באיראן כוון נגד "מתקן מחקר תת-קרקעי לנשק כימי."

דובר משלחת האו"ם של איראן הפריך את הטענה ואמר כי המדינה הייתה "הקורבן הגדול ביותר של מתקפות נשק כימי בהיסטוריה המודרנית" שניהל משטרו של הדיקטטור העירקי לשעבר סדאם חוסין "בסיוע מביש של מדינות המערב".

"מטען אסור" לסוריה

"לאיראן אין תוכנית או מתכננת לייצור נשק כימי, והטענה המופיעה במאמר הדעה אינה סתם ביזארית, אלא שגויה לחלוטין", הדגיש.

מיריוספי גם ציין את תוכנית הפעולה המשותפת (JCPOA) כ"הסכם היסטורי "שנחתם בשנת 2015 לאחר שנתיים של משא ומתן אינטנסיבי.

"ממשל טראמפ הוא שנסוג באופן חד צדדי מההסכם הבינלאומי הזה והפר את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231, אשר עיגנה אותה בחוק הבינלאומי. כתוצאה מכך, שאר העולם מתח ביקורת חריפה על הנסיגה הבוטה של ​​ארה"ב מחובותיה, "הוסיף.

שובו של הסכסוך אסד – מח'לוף